قیمت دارو در ایران بالا نیست به شرطی که…


به گزارش مهر، سید حیدر محمدی با تاکید بر اهمیت بحث مصرف منطقی و تجویز دارو، افزود: معتقدیم علیرغم همه تلاش ها، مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نیست و این امر دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تقریبا نیمی از داروها به صورت نادرست تجویز و مصرف می شوند. در عین حال، نیمی از بیماران داروها را به درستی مصرف نمی کنند. در این میان، استفاده نادرست از داروها می تواند منجر به هدر رفتن منابع شود.

محمدی با اشاره به چالش های اصلی مصرف و تجویز منطقی دارو در کشور، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو کمیته ملی مصرف و تجویز منطقی دارو در این حوزه را تشکیل داده و دستورالعمل های مربوطه در این زمینه تدوین شده است. . نگرش.

وی همچنین به اقدامات مربوط به عرضه پایدار دارو و آموزش های در حال انجام در راستای مصرف منطقی و تجویز دارو در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: کمیسیون ملی مصرف منطقی و تجویز دارو در کشور تشکیل شده است. سال 1379 و هدف از تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات می باشد. در حوزه پزشکی است و الگوی صحیح مصرف داروها را ارائه می دهد.

محمدی ادامه داد: بحث مصرف منطقی همیشه به معنای کاهش مصرف نیست، بلکه در برخی موارد داروهایی که باید مصرف شوند به درستی مصرف نمی شوند.

وی گفت: تامین دارو در کشور سخت است و تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه و تبدیل ارز مشکل است و امیدواریم با مجموعه اقداماتی، تجویز و مصرف دارو در کشور مدیریت شود.

قیمت دارو در ایران بالا نیست به شرطی که…

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top