خبر مهم برای مادران باردار/ جزئیات و تاریخ اجرای طرح یسنا اعلام شد


به گزارش اخزتان نیوز به نقل از ایرنا؛ آذرماه سال گذشته، وزارت تعاون با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، «طرح یسنا» را برای دو وعده غذا برای مادران باردار یا شیرده اجرا کرد. طرحی که به موجب آن مادران باردار یا مادران دارای نوزاد (زیر 2 سال) که در دهک اول درآمدی بودند، ماهانه از دولت یارانه دریافت می کنند. این طرح یکی از سه طرح دولت سیزدهم برای ارتقای امنیت غذایی (کاتالوگ الکترونیک، یارانه دوگانه کودکان نیازمند و طرح یسنا) است که در قالب یارانه دوگانه در اختیار افراد کم درآمد جامعه قرار می گیرد. امنیت غذایی آنها را تضمین کند.

در مرحله اول این طرح 27 هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد 22 هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف شدند. از سال گذشته مبلغ 400 هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شده است تا با خرید از سبد کالا که شامل 16 اقلام ضروری برای مادر و رشد کودک است، امنیت غذایی خود را تضمین کنند. .

طرح یسنا از سال گذشته در قالب آزمایشی (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کوگیلویه و بویار احمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای دولت از ادامه این طرح به شکل جدید خبر داد و گفت: اعتبار این طرح تامین شده است.

طرح یسنا که طی سه ماه گذشته موفق به حمایت از مادران گروه هدف خود شده است، در مرحله جدید در تمامی استان های کشور اجرا می شود. طرح یسنا که با تحت پوشش قرار دادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرد، در طرح جدید پیش بینی می شود مادران سه دهک بالای درآمدی جامعه را پوشش دهد تا امنیت غذایی بیشتر مادران و نوزادان تامین شود. تفاوت دیگر این طرح با فاز اول یسنا افزایش یارانه 400 هزار تومانی مادران به 600 هزار تومان است.

وزیر رفاه در این خصوص گفت: در طرح یارانه یسنا اعتبار خرید بسته های غذایی و بهداشتی 600 هزار تومان برای مادران دارای نوزاد در سه دهک بالای درآمدی در تمامی استان های کشور و شامل افراد اعلام شده است. در این طرح می توانید خرید انجام دهید. این طرح برای مادران دارای فرزند زیر 2 سال در سه دهک درآمدی اول که جمعیت آنها حدود یک میلیون (935 هزار و 724) نفر در کل استان های کشور است، اعمال می شود.

مادران ثبت نام شده در طرح یسنا می توانند بسته های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، آجیل، میوه ها و سبزیجات و همچنین بسته های بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و محصولات بهداشتی برای کودکان و مادران را دریافت کنند. مبلغ 600000 تومان خرید رایگان.

طرح یسنا با رعایت ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان اجرا شد. در مرحله جدید این طرح، مادران دارای فرزند زیر 2 سال در سه دهک بالای درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می‌رسید، شامل می‌شوند.

مادران سه دهک بالای درآمدی برای اطلاع از مشمولیت یا عدم مشمولیت خود می توانند به اپلیکیشن شام مراجعه و پس از درج کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند. مشمولان این طرح از روز پنجشنبه 9 فروردین می توانند با کاتالوگ الکترونیکی در تمامی فروشگاه های طرف قرارداد خرید کنند.

خبر مهم برای مادران باردار/ جزئیات و تاریخ اجرای طرح یسنا اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top