تفاوت فاز جدید طرح کالابرگ با فاز قبلی چیست؟

به گزارش ایسنا، با اجرای فاز جدید طرح ملی الکترونیک کالابرگ از 10 تیرماه، تمامی دهک های اول تا سومی که در صورت خرید 50 درصد از اعتبار کالابرگ، 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند. 200 هزار تومان مشمول افزایش اعتبار یارانه بدون سقف می شوند و مبلغ مازاد اعتبار به ازای هر نفر 80 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

البته همانطور که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت، در ماه های آینده دهک های دیگر نیز مشمول این طرح خواهند شد و این طرح به تدریج در دهک های چهارم تا نهم نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با حذف ارز ترجیحی، میزان یارانه سه ده برتر 9 برابر شد و به 400 هزار تومان رسید، افزود: تفاوت فاز جدید طرح محصول با فاز قبل این است که در فاز قبل سبدی از 11 قلم کالا با تعداد و حجم معین وجود داشت که قیمت آن بر اساس نرخ سبد کالایی 140 است و اکنون بر اساس تعرفه کالای 140، تعرفه خوب 140 است. و اکنون این سبد کالایی است که بر اساس پوشش دولتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این طرح از افزایش مشارکت استان تهران در این طرح خبر داد تا 9 خردادماه امسال بیش از 70 هزار خانوار تهرانی در طرح الکترونیک کالابرگ شرکت کردند، 122 هزار معامله خرید ثبت شد و بیش از 8 هزار فروشگاه در استان تهران برای اتصال به سامانه کالابرگ تجهیز شدند.

حامد ویس کرمی در تشریح جزئیات جدید اجرای طرح در استان تهران می گوید: طرح ملی کالابرگ در استان تهران با روندی افزایشی در حال اجراست و استقبال مردم رو به افزایش است.

مشارکت 105 هزار خانوار تهرانی در طرح محصولات الکترونیکی

وی از مشارکت بیش از 105 هزار خانوار در این طرح خبر داد و گفت: زیرساخت های خوبی در سطح استان و شهرستان ایجاد شده است و فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی برای اجرای این طرح مجهز به دستگاه هستند. شرکت فروشگاه ها در این طرح اختیاری است و می توانند از طریق اپلیکیشن شم این کار را انجام دهند.

پیش از این تعداد فروشگاه های فعال در طرح ملی کالابرگ 75000 فروشگاه بود که به 90000 فروشگاه افزایش یافته است و مناطق دورافتاده و شهرهای کوچک نیز به این سامانه می پیوندند.

همچنین «هادی کاشف» مجری طرح کالابرگ الکترونیک چندی پیش گفته بود که پرطرفدارترین محصولات پروژه کالابرگ تخم مرغ، ماکارونی، روغن، برنج و شکر است.

به گفته وی، بازه زمانی خرید با کاتالوگ الکترونیکی از اواسط هر ماه تا اواسط ماه بعد است و خانوارها برای بهره مندی از افزایش 20 درصدی اعتبار و مبلغ 80 هزار تومان، باید از ساعت 12 روز پانزدهم هر ماه تا ساعت 12 بعدازظهر خرید خود را از طریق کاتالوگ الکترونیکی انجام دهند تا در صورتی که در 15 ماه بعد در خارج از بازه زمانی خرید خواهند بود، خرید خود را از طریق کاتالوگ الکترونیک انجام دهند. .

با نصب اپلیکیشن شام، تمامی خانوارهای واجد شرایط می توانند به نزدیکترین فروشگاه های اطراف محل سکونت خود مراجعه و خرید کنند. همچنین با شماره گیری کد دستوری #1463*500* از موجودی اعتبار خود مطلع خواهید شد.

در حال حاضر تعداد فروشگاه های فعال در پروژه ملی کالابرگ الکترونیک به 75 هزار فروشگاه افزایش یافته است و مکان های دور افتاده و شهرهای کوچک نیز به این پروژه بزرگ ملی می پیوندند. هشت فروشگاه زنجیره ای افق کروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت، وال مارکت و هایپرمی نیز به این طرح ملی پیوستند و به وزارت کار متصل شدند و به مردم امکان خرید از تمامی شعب این فروشگاه ها داده شد.

تفاوت فاز جدید طرح کالابرگ با فاز قبلی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top