از اسنپ‌مارکت با کالابرگ الکترونیک خرید کنید

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از اسنپ مارکت؛ طرح کالابرگ الکترونیک از خرداد ماه امسال با هدف مهار تورم و همچنین محفوظ نگه داشتن سبد غذایی مردم اجرا شده است. طبق این طرح، خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی که شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج می‌شوند، را با مراجعه به ۹۰ هزار فروشگاه متصل به طرح کالابرگ الکترونیک و از اعتبار یارانه دریافتی خود خریداری کنند.

در حال حاضر امکان خرید آنلاین در طرح کالابرگ الکترونیک از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» فراهم شده است و تمام ۴۱ میلیون نفر در طرح تشویقی کالابرگ الکترونیک، می‌توانند خرید خود را از این فروشگاه انجام دهند.

تا قبل از شهریورماه، طرح کالابرگ الکترونیکی تنها برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی قابل اجرا بود و افراد این گروه می‌توانستند از اعتبار یارانه‌ای خود خرید کنند. از شهریور امسال دهک‌های ۴ و ۵ درآمدی نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شدند. بر این اساس، خانوارهایی که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان است، اگر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را برای خرید اقلام تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک صرف کنند، ۱۲۰ هزار تومان امتیاز تشویقی دریافت خواهند کرد که به اعتبار یارانه آنها اضافه می‌شود. به این ترتیب، یارانه آنها از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

این طرح دو هدف مهم را دنبال می‌کند که هدف اول، افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی برای تغذیه روزمره است و هدف دوم آن، ثبات قیمت کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح برای یک سال و حفظ شدن ارزش یارانه است. به این ترتیب، اگر این کالاها تحت تاثیر تورم دچار افزایش قیمت شوند، به همان اندازه نیز مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی افزایش پیدا می‌کند و سپس، قیمت تمام کالاها تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت باقی خواهد ماند و دولت مابه‌التفاوت آن را پوشش می‌دهد. در جدول زیر می‌توانید قیمت ثابت این اقلام و قیمت فعلی آنها در بازار را مشاهده کنید:

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خرید آنلاین

در حال حاضر ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خُرد به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند، اما تنها فروشگاه آنلاین متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی، اسنپ مارکت است که روند خرید خانوارها را بسیار آسان‌تر کرده است.

برای استفاده از اعتبارِ کالابرگ در خرید آنلاین، ابتدا باید اپلیکیشن اسنپ مارکت را دانلود کنید. پس از دانلود و ورود به اپلیکیشن، می‌توانید از میان کالاهای موجود در طرح، اقلام مورد نیاز را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنید. بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه باید گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنید. برای تکمیل فرآیند خرید خود در اسنپ مارکت، لازم است که رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را دریافت کنید. برای دریافت این رمز، می‌توانید اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را روی گوشی خود نصب کنید یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنید. با دانلود اپلیکیشن «شما»، همچنین می‌توانید از دهک و میزان اعتبار خود نیز باخبر شوید.

از آنجایی که اعتبار کالابرگ الکترونیکی روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، بنابراین در خرید آنلاین می‌توانید از هر کارت اعتباریِ متعلق به سرپرست خانوار استفاده کنید. این امکان برای خانوارها فراهم است که از اعتبار یارانه خود به‌صورت نقدی استفاده کنند و آن را صرف خرید کالایی دیگر کنند. بنابراین، استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و حتی خانوارها می‌توانند از اعتبار کالابرگ خود، یک ماه زودتر از واریز یارانه در خرید از اسنپ مارکت استفاده کنند.

از اسنپ‌مارکت با کالابرگ الکترونیک خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top