پیش بینی بازار سهام در 8 اردیبهشت / ورود بی سابقه پول واقعی به بورس + نمودار


به گزارش اختاز نیوز، بازار سهام طی روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم وزن و افزایش تراز شاخص کل بود. شاخص‌های بورس نیمه اول معاملات را روز چهارشنبه با افزایش تعادل آغاز کردند و در نیمه دوم معاملات به تدریج نمودار سهام متعادل شد و شاخص‌های بورسی آرام شدند. بازار سهام در روز چهارشنبه ادامه ورود سرمایه واقعی به سهام و صندوق های با درآمد ثابت را نشان داد.

روز چهارشنبه شاخص های بورس ایران عملکردی مشابه در مقایسه با شاخص های اصلی بورس به ثبت رساندند. اختلاف بازدهی شاخص کل با وزن مساوی بورس تهران 57 درصد و افزایش تراز شاخص کل کمتر بوده است. این معیار برای ارز ایران در 38 درصد، عملکرد ضعیف شاخص کل را نشان می دهد. در بین شاخص های عمده فرابورس، شاخص دوم فرابورس با 16 درصد افزایش موجودی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد و بیشترین بازدهی نیز به شاخص اول فرابورس با 1.23 درصد افزایش موجودی اختصاص داشت.

در بین شاخص صنایع، صنعت حمل و نقل با 89.1 میلیارد تومان بیشترین میزان ورود پول واقعی را در بین صنایع به ثبت رساند. تولید محصولات فلزی با 42 میلیارد تومان و صنعت کامپیوتر با 23.9 میلیارد تومان در جایگاه های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر، صنعت فرآورده های نفتی با 17.8 میلیارد تومان خروج پول واقعی بیشترین کاهش اموال غیرمنقول را به ثبت رساندند و صنعت فلزات اساسی با 13.3 میلیارد تومان و صنایع شیمیایی با 9.7 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که بیش از سایرین را از دست دادند. اموال واقعی آنها از دست آنها به هم ریخته است

روند معاملات سهام در 30 روز گذشته

بورس تهران در ابتدای هفته گذشته شاهد ورود 770 میلیارد تومان پول واقعی به سهام و خروج 1.51 میلیارد تومان سرمایه واقعی از صندوق های با درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد در پایان هفته هجدهم فروردین ماه در سطح 2 سجاف بود. در اولین روز هفته گذشته 166 درصد افزایش داشت و یکشنبه 6 میلیارد و 424 میلیون تومان مانده بود. در روز سه شنبه هفته جاری، سطح ارزش معاملات سهام خرد به 5 هزار و 86 میلیارد تومان کاهش یافت. در هفته قبل، میانگین ارزش معاملات خرد روزانه با 70 درصد افزایش نسبت به هفته چهارم فروردین به سطح 5690 میلیارد تومان رسید.

در هفته اول فروردین شاهد ورود 494 میلیارد تومان پول واقعی به سهام بودیم. بازار سهام در هفته دوم فروردین ماه مجددا با خروج 872 میلیارد تومانی پول واقعی از سهام مواجه شد و در هفته سوم فروردین ماه نیز خروج پول واقعی از بورس به سطح 1689 میلیارد تومان افزایش یافت. در هفته چهارم فروردین ماه شاهد خروج 2 میلیارد و 814 میلیون تومانی پول واقعی از مبادلات بودیم و در هفته اول اردیبهشت ماه با ورود پول واقعی هر پنج روز معاملاتی، شاهد افزایش 1.262 میلیارد تومانی بودیم. مالکیت کدهای واقعی

روز چهارشنبه ارزش صف های خرید سهام 42 درصد کاهش یافت و ارزش صف های فروش 8 درصد افزایش یافت. با این تفاسیر ارزش صف های خرید به 159 میلیارد تومان کاهش یافت و ارزش صف های فروش به 93 میلیارد تومان رسید.

در آخرین روز معاملات، سرانه خرید هر کد واقعی از 22.7 میلیون تومان در روز سه شنبه به 22.3 میلیون تومان کاهش یافت. سرانه فروش هر کد اصلی نیز از 22.2 میلیون تومان در روز سه شنبه به 22.9 میلیون تومان افزایش یافت. با این حال، تفاوت بین خرید و فروش سرانه بر خریداران واقعی سنگینی می کند.

تراز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان هفته چهارم اردیبهشت ماه با موجودی 2 میلیون و 208 هزار و 214 واحدی بسته شد و در آخرین روز هفته گذشته به سطح 2 میلیون و 304 هزار رسید. 448 واحد و بازدهی مثبت 4.36 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته گذشته با 5.54 درصد افزایش به رقم 763 هزار و 656 واحد رسید.

پیش بینی سهام برای روز شنبه

با توجه به روند معاملات روزهای گذشته، قیمت های جهانی و اخبار موثر بر روند معاملات؛ بورس تهران هفته دوم اردیبهشت را با سطح حمایتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 770 هزار واحدی شاخص هم وزن آغاز می کند. بورس تهران هفته گذشته با کاهش تنش های سیاسی و نظامی در خاورمیانه شاهد بهبود شرایط بازار سهام بود. کاهش ریسک بازار در هفته جاری با پذیرش کدهای واقعی همراه شد و پس از مدت ها بورس تهران در هر پنج روز معاملاتی هفته با ورود مستمر پول واقعی مواجه شد. اقبال حقیگی برای تقسیم موقعیت ها در هفته گذشته در سطح 2 میلیون و 300 هزار واحد برنده شاخص کل بود. در آستانه آغاز هفته دوم اردیبهشت ماه، بورس تهران با شرایط بهتری نسبت به هفته های گذشته مواجه است. با کاهش تنش های سیاسی و نظامی در خاورمیانه، ریسک سیستماتیک سهام کاهش یافته است. از سوی دیگر، تاثیر مثبت میان مدت افزایش نرخ ارز بر معاملات ارزی همراه با ورود سرمایه به بازار، خود فشار تقاضا را افزایش داده است.

به این ترتیب بازار سهام امروز ارزش معاملات جزئی را در سطح 4 تا 6 سجاف پیش بینی می کند. بورس تهران احتمالا امروز معاملات خود را با افزایش تراز شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال بازدهی مثبت برای شاخص‌های عمده سهام و عملکرد ضعیف شاخص کل نسبت به شاخص کل هم وزن در پایان معاملات امروز بالاست. انتظار می‌رود که جریان پول واقعی به سهام برای معاملات امروز مثبت باشد و احتمالاً با خروج پول واقعی از صندوق‌های با درآمد ثابت روبرو خواهیم بود. احتمال افزایش رتبه خرید سهام و همچنین احتمال افزایش رتبه های فروش سهام وجود دارد. به احتمال زیاد در پایان معاملات امروز، سرانه خرید هر کد واقعی در سطح 26 میلیون تومان و سرانه فروش بالای 23 میلیون تومان خواهد بود. بورس اوراق بهادار تهران به احتمال زیاد تراز شاخص های اصلی خود را نسبت به بورس افزایش بیشتری خواهد داشت. با این حال، احتمال تفاوت بازدهی بین شاخص کل و بازار هم وزن فرابورس افزایش خواهد یافت.

پیش بینی بازار سهام در 8 اردیبهشت / ورود بی سابقه پول واقعی به بورس + نمودار

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top