اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگرند


به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: برخی معتقدند فرهنگ می تواند چتری برای مسائل دیگر باشد، مثلا اگر از اسراف پرهیز کرد و مصرف در جامعه نهادینه شد. ، آثار اقتصادی خوبی خواهد داشت و برخی دیگر معتقدند اگر فقر در جامعه نهادینه شود، منجر به خیانت می شود.

وی ادامه داد: بنابراین این دو مکمل یکدیگر هستند، اگر باورهای دینی جامعه و فرهنگ ضعیف مورد غفلت قرار گیرد آسیب شدیدی به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر اگر اقتصاد در جامعه مشکلاتی ایجاد کند، دشمن می تواند درگیری ایجاد کند. بین مسئولان و مردمی که سرمایه های این انقلاب هستند فاصله ایجاد کنند.

وی با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب امسال نیز مانند سال های گذشته در شعار سال بر موضوع اقتصاد و تولید شرط بندی می کنند و معرفی «مشارکت مردمی» در شعار سال پیام بسیار روشنی را به کسانی که اقتصاد کشور را مدیریت می کنند ارسال می کند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تسهیل در روند کسب و کار تاکید کرد و گفت: بروکراسی اداری و روند اخذ مجوز نباید آنقدر طولانی شود که سرمایه گذاران در میانه راه دلسرد شوند. جاده ؛ زیرا در این مورد آنها در مناطقی سرگردان می شوند که به اقتصاد آسیب می زند و قیمت ها را در مناطقی مانند مسکن یا خودرو بالا می برد.

وی افزود: ورود دولت به موضوع تولید تا حدی به مصلحت است و نظارت دقیق بر سرمایه گذاری مردم در صنایعی است که برای کشور سودآور است، باید به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به موضوع مالیات ولایی در جامعه گفت: مردم در سختی ها و خوشی ها همراه ما هستند و باید به گونه ای عمل کنیم که دشمن نتواند پیوند 45 ساله بین ما را از بین ببرد. مردم و نظام

وی گفت: ما معتقدیم نفت ثروتی است که باید برای نسل های آینده حفظ شود. اما در وصول مالیات باید دقت لازم به عمل آید و رضایت مردم در نظر گرفته شود. تمام هنر ما باید برای رضایت جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که مالیات هر منطقه در یک محل خرج شود و این موضوع به اطلاع مردم برسد تا احساس کنند سود مالیاتی به جیب خود می رود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش مختصری از برنامه های اقتصادی دولت و اقدامات انجام شده در راستای بهبود اقتصاد کشور ارائه کرد و اظهار داشت: تلاش های دولت در سال گذشته با هدف افزایش تولید و کاهش تورم.» و در این زمینه توافقات بین المللی کمک زیادی به بهبود وضعیت نامطلوب تورمی کرده است که البته هنوز به تصویب دولت نرسیده است.

اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگرند

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top