الحاق موشک کروز ابومهدی به نیروی دریایی، ارتش و سپاه


موشک کروز ابومهدی یکی از محصولات صنعت هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که بردی بیش از 1000 کیلومتر دارد که می تواند هر هدفی را منهدم کند و به این ترتیب برد پوشش پدافند دریایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل چندین برابر شده و می تواند برد عملیاتی وسیعی را پوشش دهد.

استفاده از مواد منفجره قوی در کلاهک موشک ابومهدی به این موشک توانایی انهدام انواع کشتی، ناوچه و ناوشکن را داد.

موشک ابومهدی قابلیت شلیک از انواع ناوهای متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قادر است موقعیت نهایی هدف را در حین پرواز به روز کند.

واکنش سریع، کنترل انتخاب هدف در میدان، دور زدن پدافند دشمن و قابلیت شلیک از عمق از جمله ویژگی های موشک کروز دریایی ابومهدی است.

موشک ابومهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پایین و زیر رادار دشمن را دارد و بسته به پیچیدگی های جغرافیایی و سامانه های پدافندی دشمن می تواند مسیر و ارتفاع خود را تغییر دهد.

این موشک اولین موشک کروز دوربرد دریایی است که در نرم افزارهای مربوط به طراحی مسیر پرواز موشک در سیستم فرماندهی و کنترل از هوش مصنوعی استفاده می کند و قابلیت عبور از موانع طبیعی و مصنوعی و همچنین رادارها و اشیاء دفاعی دشمن، عبور از نقاط میانی و حمله و درگیری با هدف را از جهات مختلف دارد.

یکی دیگر از ویژگی های موشک ابومهدی، استفاده از سامانه یکپارچه ناوبری پیشرفته و موتوری قدرتمند است که از اعماق ایران اسلامی و از مکانی کاملاً مخفی به سمت اهداف دریایی متحرک پرتاب می شود.

موشک ابومهدی اولین موشک کروز دوربرد دریایی کشور است که از چرخه راداری دوگانه استفاده می کند، این فناوری علاوه بر مقابله با سامانه های جنگ الکترونیک دشمن، پنهان کاری موشک را در هنگام نزدیک شدن به هدف افزایش می دهد، به طوری که می تواند مانند یک روح بدون توجه دشمن به آن حمله کند و فرصت واکنش به موقع را از دشمن می گیرد.

سامانه پرتاب موشک ابومهدی توانایی آماده سازی و پرتاب در کمترین زمان ممکن را دارد و می تواند چندین موشک را در فواصل زمانی کوتاه و از جهات مختلف به سمت یک هدف خاص شلیک کند تا این موشک ها به طور همزمان به هدف اصابت کنند.

الحاق موشک کروز ابومهدی به نیروی دریایی، ارتش و سپاه

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top