تعیین کمیته بین‌المللی برای ارزیابی «آنروا»


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان ملل امروز دوشنبه یک کمیته بین‌المللی مستقل به ریاست وزیر سابق خارجه فرانسه به‌منظور ارزیابی بی‌طرفی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی علیه تعدادی از کارمندان این سازمان تعیین کرد.

با ادامه اتهامات رژیم صهیونیستی علیه آنروا مبنی بر اینکه تعدادی از کارمندان این سازمان در عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر شرکت داشتند، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل یک کمیته بین‌المللی به ریاست وزیر خارجه فرانسه برای ارزیابی این سازمان مشخص کرد.

ریاست این کمیته را «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه برعهده خواهد داشت و سه مرکز تحقیقاتی؛ موسسه «رائول والنبرگ» سوئد، موسسه «میکلسن» نروژ و موسسه حقوق بشری دانمارک با کمیته همکاری می‌کنند.

کمیته بین‌المللی مستقل برای ارزیابی عملکرد آنروا کار خود را ۱۴ فوریه آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود اواخر مارس یک گزارش موقت به گوترش ارائه کند و گزارش نهایی را نیز تا اواخر آوریل تکمیل کند.

در موازات تحقیق دفتر سازمان ملل درباره اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر شرکت ۱۲ کارمند آنروا در حمله هفتم اکتبر که هم‌اکنون در حال انجام است، کمیته بین‌المللی مستقل کفایت مکانیسم‌ها و رویه‌های آنروا را برای اطمینان از بی‌طرفی و پاسخ به ادعاهای بروز تخلف، بررسی خواهد کرد.

آنروا یکی از نهادهای تحت‌نظر سازمان ملل است که در غزه، کرانه باختری، سوریه، لبنان و اردن به ساخت مدرسه، بیمارستان و مدیریت توزیع کمک‌های بشردوستانه مشغول است.

پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی، ۱۸ کشور همراه با اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند بر اساس ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت ۱۲ تن از کارمندان آنروا در عملیات هفتم اکتبر علیه شهرک‌های غلاف غزه، حمایت مالی خود از آنروا را متوقف کنند.

آنروا گفته است درباره این اتهامات تحقیق می‌کند اما هشدار داد که کمک‌های حیاتی به مردم غزه رو به پایان است.

تعیین کمیته بین‌المللی برای ارزیابی «آنروا»

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top