اختلاف نظر افسران بلندپایه ارتش اسرائیل با سران


این افسران تاکید کردند که اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی مدعی شده درباره آنروا درز پیدا کرده، تناقض دارد.

حمله‌های هوایی اسرائیل به مناطق مسکونی غزه

اقتصادنیوز: شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه تاسیسات غیرنظامی این باریکه را هدف حمله‌های وحشیانه خود قرار دادند.

این شبکه اضافه کرد: افسران ارتش ترس این را دارند که هجمه علیه آژانس آنروا قبل از یافتن جایگزین مناسب برای آن، نتایج منفی را در غزه به همراه داشته باشد.

اخیرا رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرده است.

هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا، کمک‌های خود به آنروا را به عنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه قطع یا به حالت تعلیق در آورده اند.

با این حال آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ادامه حمایت و کمک کشورهای جهان از این آژانس شده است.

این در حالی است که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت‌وگوی تلفنی با گوترش اعلام کرد که کمک‌های مالی این اتحادیه به آنروا مسدود نشده است.

وی در این تماس تلفنی نقش آنروا را در شرایط کنونی غزه حیاتی توصیف کرد و گفت: دو میلیون نفر در این منطقه به شدت به کمک‌های این نهاد و دیگر آژانس های سازمان ملل نیاز دارند.

بورل عنوان کرد که تعهدات مالی این اتحادیه به آنروا تاکنون اجرا شده و مسدود نشده است.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع یا به حالت تعلیق در آورده‌اند که منابع خبری از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر می‌دهند.

اختلاف نظر افسران بلندپایه ارتش اسرائیل با سران

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top