هزینه جت شخصی چقدر است؟


به گزارش اختازنیوز، در میان گرانی سکه، دلار و طلا خبر رسید که می توانیم جت شخصی بخریم. شاید اولین سوالی که به ذهن خطور کند این باشد که استفاده از جت شخصی برای افراد واقعی چیست؟ مگر اینکه ساختمان را آن دسته از افرادی قرار دهیم که در بین تامین کنندگان مالی هدایت می شوند و جایی در بین ده ها وسط یا به اصطلاح یارانه گیرندگان ندارند.

قوانین خرید جت شخصی

سوال مهم این است که آیا خرید هواپیمای شخصی در ایران امکان پذیر است؟ باید بگوییم که طبق مصوبه هیات وزیران در سال 82 آیین نامه مالکیت و بهره برداری از هواپیماهای شخصی، خرید هواپیما توسط افراد مستثنی شد.

در این آیین نامه که در 21 بهمن 1391 توسط محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه های راه و ترابری و وزارت بازرگانی ابلاغ شد، آمده است که «هیات وزیران در جلسه 17 دی ماه 1390 .طبق پیشنهاد «مصوب» وزارت راه و ترابری، مقررات مالکیت و بهره برداری از هواپیماهای شخصی. هر شخص حقیقی یا حقوقی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، حق دارد با رعایت قوانین و مقررات مربوط، هواپیمای غیرنظامی شخصی خریداری و مالک شود.»

همچنین بر اساس این آیین نامه، «عملیات هواپیمای شخصی» منوط به «اخذ مجوز هواپیما و صلاحیت پروازی»، مطابق با «استانداردها و ضوابط و مقررات پروازی سازمان هواپیمایی کشوری» و از سوی دیگر است. در کشور دست، «اپراتور» باید «قبل از استفاده از هواپیمای مورد نظر» آن را در «سازمان هواپیمایی کشوری» ثبت و مجوزهای لازم را دریافت کند.

بر اساس این آیین نامه، «مجوز پرواز» پس از تأیید توان فنی عملیاتی هواپیما و صلاحیت پرسنل پرواز توسط «سازمان هواپیمایی کشوری» صادر می شود.

سفر با جت خصوصی!

به گزارش اختازنیوز، بحث خرید جت شخصی از آنجا برای مصرف کنندگان داغ شده است، روز گذشته محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایگان بودن خرید و فروش جت هفت نفره برای عموم خبر داد. علاوه بر این در حال حاضر افراد زیادی از این فضا استفاده می کنند و تجار، برخی مسئولان، تیم های ورزشی و تیم های اقتصادی جزو مخاطبان جت خصوصی هستند.

انبار هواپیماهای خصوصی و تفریحی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افراد واقعی و عموم مردم می توانند جت شخصی داشته باشند، از خبرنگار اکتیساد نیوز خواست نگاهی به مکان های نگهداری هواپیماهای تفریحی و جت های شخصی داشته باشد. به طور کلی نمی توان این هواپیماها را در پارکینگ های خصوصی بزرگ نگهداری کرد و مجوزی برای این کار صادر نمی شود. هر کسی که یک جت شخصی می‌خرد باید هزینه‌های نگهداری و پارکینگ را علاوه بر مبلغی که برای خرید می‌پردازد، در نظر بگیرد.

در این راستا فرودگاه های گلبهار مشهد، آزادی قزوین، زرقان شیراز، بلند فراز (ایوانکی)، افشید کرمان، رامسر، نوشهر، ایلام، ارومیه، جلفا (توقف)، کشمر، دزفول، نیشابور، پیام کرج، تبریز سهند، بجنورد، اصفهان شهرکرد، قزوین، یاسوج، کیش، زنجان، همدان و نمک آبرود محل نگهداری هواپیماهای خصوصی و فوق سبک هستند. علاوه بر این، برخی از خطوط هوایی هواپیماهای خود را در اختیار افراد، مسئولان یا تیم های ورزشی قرار می دهند.

سفر به کیش با هواپیمای چارتر

اصولاً اگر می خواهید با هواپیمای شخصی به هر یک از شهرهای کشور سفر کنید، باید با یکی از شرکت های خصوصی ارائه دهنده این سرویس ویژه تماس بگیرید و با کسب اطلاعات مورد نظر در مورد تعداد مسافران و صندلی ها، از مهمانداران بپرسید. خلبانان، پروازهای طولانی مدت و سایر خدمات.

تماس خبرنگار «اکتیساد نیوز» با یکی از شرکت های تشریفاتی که با هواپیماهای چارتر پرواز می کنند، نشان می دهد که خرید هواپیمای شخصی بین پنج تا هفت میلیارد تومان هزینه دارد که البته این شرکت خصوصی آن را خریده است. او جت ​​شخصی را توصیه نکرد زیرا هزینه های اضافی و هماهنگی لازم برای استفاده از چنین هواپیمایی مشکلات زیادی را به همراه دارد.

اما اگر می خواهید با هواپیمای شخصی مانند چلنجر 2001 یا هاوکر 400 به جزیره کیش بروید و تعدادتان به 6 نفر برسد، فقط برای پرواز یک طرفه باید 360 میلیون تومان بپردازید. اگر می خواهید یک سفر یک روزه به این جزیره داشته باشید و هواپیما داشته باشید باید ساعتی چهار هزار دلار بپردازید.

جت چلنجر 2001

هاکر 400

برای مثال اگر قصد دارید بر فراز یکی از شهرهای شمالی مانند رامسر پرواز تفریحی داشته باشید، برای پروازهای 15 تا 60 دقیقه ای باید بین 2 میلیون و 600 هزار تومان تا حدود 6 میلیون تومان هزینه کنید.

هزینه جت برای تیم های ورزشی

ردیابی «اکتیسادنیوز» یکی از تیم های فوتبال لیگ برتر که با هواپیما به یکی از شهرها پرواز می کند، نشان می دهد که استفاده از هواپیمای 45 نفره 330 میلیون تومان است و برخی شرکت های هواپیمایی نیز این کار را انجام می دهند. به تیم ها یا مسئولان

خرید یک جت خصوصی برای حمایت از بخش خصوصی

استعلام خبرنگار اکتیساد نیوز از سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که هدف از افزایش خرید هواپیماهای شخصی توسط مردم حمایت از بخش خصوصی است چرا که این هواپیماها در حال حاضر در اختیار آن بخش و شرکت های هواپیمایی خصوصی است.

با سریع ترین جت خصوصی جهان آشنا شوید.

هزینه جت شخصی چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top