معرفی و بررسی 10 صرافی معتبر ایرانی برای خرید ارز دیجیتال


ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است و شکلی ملموس مانند اسکناس، چک یا سکه ندارد. به آن پول دیجیتال، پول‌ الکتر‌ونیکی، ار‌ز الکترو‌‌نیکی یا سایبرنقد نیز گفته‌ می‌شود. خرید ارز دیجیتال با استفاده از کدهای الکترونیکی در رایانه انجام شده‌ و به حساب الکترونیکی‌‌ افراد منتقل می‌شود. همان‌طور که تکنولوژی به طور فزاینده‌ای برجسته می‌شود، پرداخت‌ها نیز دیجیتالی‌تر شده‌‌ و در نتیجه استفاده از پول نیز کاهش می‌یابد.

امروزه‌ اشکال جدید فناوری، امکان استفاده ایمن‌تر و یکپارچه‌تر از پول دیجیتال را فراهم کرده‌ است. ارز دیجیتال‌ را می‌توان با فناوری‌هایی مانند کارت‌های اعتباری، تلفن‌های هوشمند و صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال خریداری و مبادله کرد. ما قصد داریم در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به تعریفی از ارزهای دیجیتال‌‌‌ و مزایا و معایب آن بپردازیم. سپس 10 سایت معتبر برای خرید ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

منظور از ارز‌ دیجیتال‌ چیست؟

ارز دیجیتال به نوعی از پول دیجیتالی اطلاق می‌شود که با رمزنگاری ایمن می‌شود و هک یا خرج کردن‌ آن را تقریباً غیرممکن می‌سازد. این ارزها از طریق شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین وجود دارند که اساساً یک دفتر کل است که از طریق شبکه‌ای از رایانه‌ها ذخیره می‌شود. ویژگی قابل توجه ارزهای دیجیتال این است که توسط بانک مرکزی یا دولت منتشر نمی‌شوند؛ به این ترتیب امکان دخالت یا دستکاری دولت در آن را غیرممکن می‌کند.

تاریخچه‌ پول دیجیتال به اختراع اینترنت برمی‌گردد. در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که مردم استفاده از پول دیجیتال را بپذیرند. با این حال، از آنجایی که مردم با فناوری راحت‌تر هستند و خود فناوری‌ نیز ایمن‌تر و ساده‌تر است، اکنون افراد بیشتری مایل به استفاده از پول‌ دیجیتال‌ هستند. پی پال یکی از اولین شرکت‌های موفقی است که ایده‌ تراکنش‌های مالی دیجیتا‌ل با استفاده آسان از آن را به انبوه رساند.

  • نمونه‌هایی از انواع ارز‌ دیجیتال‌

رایج‌ترین شکل پول دیجیتال، پولی است که توسط بانک‌ها و سپرده‌های دولت مرکزی نگهداری می‌شود. مؤسسات سطح معینی از سرمایه را برای مقابله با استرس اقتصادی در اختیار دارند. با این حال، این پول‌ در یک گاوصندوق در برخی مکان‌های فیزیکی قرار نمی‌گیرد. در عوض، به صورت الکترونیکی در قالب ارز دیجیتال ذخیره می‌شود.

یکی دیگر از انواع برجسته پول دیجیتال‌، ارز دیجیتال است. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، این نوعی پول دیجیتال است که از طریق شبکه بلاک‌چین وجود دارد. برخی از اشکال ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. بیت کوین
  2. اتریوم
  3. ریپل
  4. تتر
  5. لایت کوین
  6. ترون و…
  • مزایای خرید ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال می‌تواند از جهات مختلفی مفید و از جهاتی برای سرمایه‌گذاران مضر باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای آن حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران از طریق رمزگذاری و فناوری پیشرفته‌ بلاک‌چین است.

مزیت دیگر آن این است که هر فردی می‌تواند به راحتی وارد بازار آن شود و با هر سرمایه‌ای بدون نیاز به ضامن و مقررات خاص اقدام به معاملات ارزی کند.

علاوه بر این، اگر فردی از مهارت لازم برخوردار باشد و بتواند حد سود و زیان بازار را تشخیص دهد، به راحتی می‌تواند در این بازار معاملات هوشمندانه انجام دهد. به این ترتیب در کوتاه مدت یا بلندمدت سرمایه گذاری می‌کند و به سود و درآمد بسیار خوبی دست می‌یابد.

  • معایب خرید ارز دیجیتال

یکی از خطرات مهمی است که می‌توان به افزایش استفاده از پول دیجیتال نسبت داد، تقلب در پرداخت است. تقلب در پرداخت می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود. با این حال، به طور کلی، شامل تراکنش‌های تقلبی یا غیرمجاز است که توسط یک مجرم سایبری انجام می‌شود. برخی از اشکال رایج تقلب در پرداخت عبارت‌اند از:

  • پرداخت‌های تقلبی
  • پرداخت‌های‌ غیرقانونی
  • دستکاری داخلی
  • سرقت اطلاعات
  • نقض قوانین و تحریم‌ها

از آنجایی که پول به صورت فیزیکی منتقل نمی‌شود، نمی‌توان فهمید چه کسی در طرف دیگر معامله است. این موضوع، فرصت‌هایی را برای مجرمان سایبری ایجاد می‌کند تا به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند یا از طریق پول دیجیتال از افراد کلاهبرداری کنند. با این حال امنیت این بازار روزبه‌روز در حال افزایش است؛ به طوری که ممکن است در چند سال آینده امکان کلاهبرداری‌ اینترنتی افراد کاملا غیرممکن شود.

معرفی 10 سایت معتبر برای خرید ارز دیجیتال

1.‌ وبسایت نوبیتکس

نوبیتکس یکی از معتبرترین صرافی‌های خرید ارز دیجیتال در ایران است. این سایت یک محیط کاربردی و ساده دارد که می‌تواند تجربه‌ معامله‌ در آن را برای شما ساده و لذت‌بخش کند. شما در نوبیتکس می‌توانید بازار خود را براساس تومان و تتر انتخاب کنید؛ سپس یک خریدوفروش امن را در آن تجربه کنید.

در صرافی نوبیتکس امکان مشاهده قیمت دقیق و لحظه‌ای رمزارزها وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید معاملات خود را هوشمندانه‌تر انجام دهید و موجودی خود را در کیف پول اختصاصی و ایمن خود نگه‌دارید. کارمزد این صرافی بسیار کم است.

علاوه بر این، سایت‌ امکان دعوت به دوستان و دریافت درصدی از معاملات آن‌ها را نیز برای شما در نظر گرفته‌ است. اگر دوست دارید یک خرید و فروش امن در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید، از طریق لینک زیر وارد صرافی نوبیتکس شوید.

ورود به صرافی نوبیتکس

2. صرافی بیت پین

صرافی بیت پین محصول شرکت “سنا ایمن مبادله‌” از برجسته‌ترین شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری هوشمند است. این سایت اکنون یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی محسوب می‌شود که با تکیه بر فناوری بلاک‌چین، امکان خرید و فروش رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین‌کش، ریپل و… را فراهم کرده‌ است. در این سایت امکاناتی چون:

• ایجاد یک کیف پول اختصاصی با ایجاد حساب کاربری در سایت

•‌ ساخت کارت هدیه ارز دیجیتال بدون کارمزد و تاریخ انقضا

• ابزار ترید و سفارش‌گذاری حرفه‌ای قیمت و معامله‌

•‌ برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای آموزش اصول خرید ارز دیجیتال به صورت مبتدی و حرفه‌ای

ارائه‌ شده‌ است. علاوه بر این، امنیت بالا، تنوع ارزها، پشتیبانی 24 ساعته‌ و سیستم سفارش‌گذاری حرفه‌ای در صرافی بیت پین، موجب شده‌ است که این سایت مورد توجه بسیاری قرار بگیرد. برای مشاهده‌ این سایت‌ و بررسی امکانات آن، می‌توانید از طریق لینک زیر وارد آن شوید.

ورود به صرافی بیت پین

3. صرافی والکس

تیم والکس (شرکت خلق ثروت سرزمین پارسه) متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در زمینه‌های گوناگون مانند برنامه نویسی، مدیریت، امور مالی و خرید و‌ فروش انواع ارز دیجیتال تخصص دارند.

برخی از مواردی که می‌تواند این صرافی را از سایر صرافی‌های آنلاین متمایز کند شامل موارد زیر است:

• ارائه امکانات پیشرفته‌ مانند حد سود و زیان، پنل گزارش‌دهی،امکان تنظیم هشدار قیمت و ابزارهای تحلیلی برای معامله‌

•‌ تنوع معامله‌ در بیش از 100 بازار خرید ارز دیجیتال

• امکان خرید و فروش ساده و سریع

• انجام معاملات هوشمند با استفاده از استراتژی‌های هوشمند بات معامله‌گر در سایت!

•‌ تامین کامل امنیت و دارایی کاربران از طریق ایجاد پروتکل‌های رمزنگاری شده‌ و ایمن

لینک ورود به صرافی والکس

4. صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو

اکسکوینو یکی از صرافی‌های معتبر خرید ارز دیجیتال در ایران است که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرد. هدف اصلی این مجموعه‌، ایجاد فضای کاربری دوستانه، حرفه‌ای و قابل اعتماد برای خریدوفروش انواع ارز‌ دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و… است. برخی از مزایای معامله در این سایت شامل موارد زیر است‌:

← حفظ امنیت دارایی‌های کاربران

←امکان خرید و فروش و معامله‌ در انواع رمز ارزها

← دسترسی سریع به بازار خریدوفروش از طریق اپلیکیشن و وبسایت اکسکوینو

←پشتیبانی 24 ساعته‌

← ارائه‌ مطالب آموزشی و تحلیلی برای کمک به شناخت درست بازار رمز ارز

←محافظت از دارایی‌های کاربران در برابر تحریم‌های بین‌المللی و…

برای ورود به سایت صرافی خرید ارز دیجیتال اکسکوینو و بهره‌مندی از این امکانات، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سایت صرافی اکسکوینو

5. معرفی صرافی‌ کیف پول من

صرافی کیف پول من یکی از صرافی‌های آنلاین و معتبر در ایران است که امکانات خوبی برای کاربران خود فراهم کرده‌ است. در این سایت بیش از 1200 ارز دیجیتال ارائه شده‌ که شما به راحتی می‌توانید در هر کدام از آن‌ها به خرید و فروش بپردازید.

تنوع زیاد ارزهای دیجیتال، پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ و سریع، کارمزدهای مناسب و به صرفه، امکان نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول اختصاصی و امکان استفاده از اپلیکیشن صرافی کیف پول من، از جمله مزایایی است که شما در هنگام مراجعه‌ به این صرافی به دست می‌آورید.

این صرافی قابلیت‌های مختلفی برای کاهش و افزایش سطح امنیتی حساب کاربری شما دارد. به گونه‌ای که شما را قادر می‌سازد تا بتوانید کیف پول خود را در سطحی قرار دهید که هر نوع تراکنش انتقالی فقط به وسیله تماس تلفنی مستقیم یا تایید پیامکی توسط شما امکان‌پذیر باشد.

علاوه بر این، شما می‌توانید در هر ساعت از روز، ارز دیجیتال خود را بفروشید و آن را به تومان تبدیل کنید؛ این امکانی است که در بسیاری از صرافی‌های آنلاین وجود ندارد و موجب دغدغه‌ کاربران شده‌ است. برای ورود به صرافی‌‌ کیف پول من بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صرافی کیف پول من

6. خرید ارز دیجیتال از صرافی رمزینکس

شرکت نوآوران تجارت الکترونیک رمزینه با نام تجاری رمزینکس، یک صرافی رمز ارز دانش بنیان است. این سایت با همکاری جمعی از دانش آموختگان دانشگاه‌های شریف و تهران ایجاد شده‌ است. رمزینکس با ارائه ابزارهای حرفه‌ای مانند؛ کیف پول اختصاصی، سبد اختصاصی رمزباکس و… معاملات را برای کاربران ساده‌تر می‌سازد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند در صرافی رمزینکس به معامله‌ در بیش از 130 رمز ارز با کارمزد کم بپردازند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران می‌توانند‌ از امکان سبدگردانی در رمزباکس بهره‌مند شوند و به صورت حرفه‌ای سود ببرند.

رمزینکس برای جلب اعتماد و رضایت بیشتر کاربران خود، امکان مراجعه حضوری و پشتیبانی ۲۴ ساعته را فراهم کرده‌ است. بنابراین خرید ارز دیجیتال در این سایت‌، می‌تواند یک پیشنهاد مفید برای کسب درآمد شما باشد.

ورود به صرافی رمزینکس

7. سایت بیت میت

بیت میت یکی دیگر از سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است که در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به شما معرفی می‌کنیم. شما با عضویت در این سایت به راحتی می‌توانید به خریدوفروش ارز دیجتال‌ بپردازید و از طریق آن کسب درآمد کنید.

برخی از مزایای سا‌یت‌ بیت‌ میت شامل موارد زیر است:

← با عضویت در بیت‌میت برای هر ارز دیجیتال یک کیف پول خواهید داشت که می‌توانید برای خرید و فروش و یا نگه‌داری ارزهای خود از آن استفاده کنید

←‌ این سایت تخصص و تجربه‌ زیادی در تامین امنیت و کیفیت معاملات کاربران خود دارد

← شما بدون نیاز به احراز هویت و ارسال مدارک شخصی، می‌توانید تا سقف 10 میلیون تومان در سایت بیت میت ارز دیجیتال بخرید

این امکانات در کنار طراحی کاربری ساده سایت و امکان پرداخت ساده وسریع در آن، موجب شده‌ است که یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانی برای خرید ارز دیجتال باشد. برای ورود به سایت بیت میت می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

سایت صرافی بیت میت

8. اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنچ یک پلتفرم دانش بنیان است که با بیش از شش سال سابقه‌ فعالیت در حوزه‌ ارزهای دیجیتال، از قدیمی‌ترین سایت‌های خرید و فروش رمزارز محسوب می‌شود. در این صرافی بیش از 700 ارز دیجیتال‌ از جمله؛ بیت کوین، اتریوم، ترون، وینک، تتر و… به فروش می‌رسد.

شما در این سایت می‌توانید علاوه بر خرید و فروش ارز‌ دیجیتال، قیمت لحظه‌ای انواع ارزها را به همراه نوسان‌های آن مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید از سیستم کسب درآمد آن برای امتیازگیری و کسب‌ درآمد ماهانه استفاده کند.

روش این سیستم به این‌ شکل است که ابتدا در سیستم ثبت‌نام می‌کنید، سپس کد معرف اختصاصی خود را با دوستان و اطرافیانتان به اشتراک می‌گذارید. پس از آن به ازای هر احراز هویت و معامله‌ای که با کد شما انجام شود، امتیاز و درصد می‌گیرید و به این ترتیب می‌توانید آن را تبدیل به پول و درآمد ماهانه کنید.

ورود به صرافی اوکی اکسچنج

9. صرافی فینیکس

“فینیکس” یک بازار معامله‌ ارز دیجیتال است که در آن دلال‌ها و واسطه‌ها حذف شده‌اند و شرایط برای خرید و فروش بی‌واسطه انواع ارز‌ دیجیتال‌ فراهم شده‌ است. در این صرافی، خریدوفروش در دو بازار ریا‌ل و تتر (دلار) صورت می‌گیرد؛ به این ترتیب معامله‌گران می‌توانند با تبدیل سرمایه‌ خود به دلار‌، سرمایه‌گذاری هوشمندتری داشته‌ باشند و از نوسانات بازار ارز در امان بمانند.

فینیکس به کاربران خود این امکان را می‌دهد که براساس قیمت‌های لحظه‌ای خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این، ابزارهایی همچون ماشین حساب ارز دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند فعالیت علمی و دقیقی در بازار رمز ارزها داشته‌ باشند. استفاده از این ابزارها باعث می‌شود ریسک ضرر در بازار تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

همچنین کاربرانی که به قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار خرید ارز دیجیتال شده‌اند با کمک این ابزارهای دقیق و علمی می‌توانند ارزهایی که برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر هستند را شناسایی و خریداری کنند. بخش سفارش سریع بازار حرفه‌ای فینیکس نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند بدون بررسی ارزها و براساس پایین‌ترین قیمت‌ها ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرند. برای بهره‌مندی از این مزایا و خریدوفروش ارز دیجیتال‌ از طریق لینک زیر وارد سایت فینیکس‌ شوید.

ورود به صرافی فینیکس

10. صرافی ارز دیجیتال Bit.ir

صرافی خرید ارز دیجیتال Bit.ir آخرین صرافی معتبر ایرانی است که در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به شما معرفی می‌کنیم. شما پس از ثبت‌نام و احراز هویت در این سایت، به راحتی می‌توانید خرید و فروش در آن را آغاز کنید. برخی از ویژگی‌های مهم این صرافی شامل موارد زیر است:

← Bit.ir دارای بیش از 70 رمز ارز متنوع با قابلیت‌های متفاوت است و نیاز شما برای خرید و فروش تمامی رمز ارزها را برآورده خواهد کرد

←‌ این صرافی برای قدردانی از مشتریان خود سیستمی را راه‌اندازی نموده‌ است که کاربران در آن به ازای هر معامله و خرید ارز دیجیتال امتیاز می‌گیرند. کاربران در باشگاه مشتریان می‌توانند امتیازات خود را به رمز ارز، کالای دیجیتال و یا پاداش‌های دیگر تبدیل کنند

← Bit.ir برای امنیت دارایی مشتریان خود، تمام دارایی‌ها را به صورت کاملا سرد نگهداری می‌کند. در ولت‌های سرد امکان هک شدن‌ کیف ‌پول‌های کاربران تقریبا صفر است

←‌‌ کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در آکادمی Bit.ir ضمن استفاده از آموزش‌های رایگان آن، از اعتبارات ویژه‌ آکادمی جهت معاملات خود نیز استفاده کنند

ورود به صرافی BIT.IR

سخن پایانی

خرید ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری نوین است که این روزها مورد توجه تمام دنیا قرار گرفته‌ است. کسب درآمد در این بازار بسیار آسان و مفید است؛ به این ترتیب شما با اندکی مهارت و یادگیری اصول اولیه‌ به راحتی می‌توانید بیزینس مستقل خود را از طریق آن راه‌اندازی کنید. ایران جزو ده کشور اول فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است. این مسئله‌ به خوبی می‌تواند نقش و اهمیت این بازار را مشخص کند.

ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به تعریف ار‌ز دیجیتال‌ و مزایای سرمایه‌گذاری در آن پرداختیم. سپس ده مورد از بهترین صرافی‌های آنلاین خرید ارز دیجیتال در ایران را به شما معرفی کردیم تا تجربه‌ خرید خوبی برایتان ایجاد کنیم. نظر شما درباره‌ بازار رمزارزها و مزایای آن‌ها چیست؟ آیا تاکنون تجربه‌‌ کسب درآمد و خریدوفروش در این صرافی‌ها را داشته‌اید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

معرفی و بررسی 10 صرافی معتبر ایرانی برای خرید ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top