کسب درآمد با خودرو برای خانم‌ها


امروزه اکثر خانم‌ها علاقه دارند که مستقل باشند و یک راه کسب درآمد برای خود پیدا کنند. به ویژه خانم‌هایی که خانه‌دار بوده و حال به دنبال کاری هستند که نه آن چنان آن‌ها را از خانه دور کند و نه کم‌درآمد باشد. از طرفی دیگر با وجود تحریم‌ها و وضعیت زندگی‌های امروزی، برای تامین نیازهای زندگی لازم است که اعضای خانواده با یکدیگر کار کنند و در تامین سرمایه مشارکت داشته باشند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به خانم‌ها در کسب درآمد کمک کننده باشد، استفاده از خودرو است. شغل‌های زیادی وجود دارند که خانم‌ها می‌توانند با خودرو انجام داده و به صورت مستقل برای خود کار کنند. با ظهور شرکت‌های اجاره خودرو با راننده هم راهی دیگر برای کسب درآمد پیش روی خانم‌‌ها باز شده است. در ادامه مقاله بیشتر شغل‌های مرتبط با خودرو برای خانم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

راه‌های کسب درآمد با خودرو برای خانم‌ها

یک خانم خانه‌دار می‌تواند با گرفتن گواهینامه کار خود را با خودرو شروع کند و برای خود و خانواده‌اش کسب درآمد کند. شغل‌هایی که خانم‌ها می‌توانند با ماشین به آن مشغول شوند، در ادامه معرفی خواهند شد:

1. راننده اسنپ
مدت‌ها است که اپلیکیشن تاکسی اینترنتی با نام اسنپ در کشورمان فعالیت خود را آغاز کرده و روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. همزمان با آغاز کار اسنپ، بدون تبعیض زمینه برای فعالیت زنان و مردان به صورت یکسان فراهم شد‌. به‌علاوه از بهار 96 هم سرویس اسنپ رز در جهت خدمت‌رسانی به بانوان و خانواده‌ها شکل گرفت. به این ترتیب است که کاربران می‌توانند از بین دو سرویس یکی را انتخاب کنند، و آن آسایش و راحتی مد نظرشان را تجربه کنند. در حال حاضر هم زمینه برای فعالیت کاربران راننده خانم در تمامی شهرهای محل فعالیت اسنپ وجود دارد.
از هنگامی که زمینه‌ برای اشتغال زنان در اسنپ فراهم شد، حضور زنان در جامعه پُررنگ‌تر گردیده و خانم‌ها توانسته‌اند به آن استقلال مد نظر خود برسند و هم‌چنین در درآمدزایی خانواده نقشی موثر ایفا کنند. وجود چنین امکانی در تاکسی‌های اینترنتی به کاربران خانم اسنپ این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل به سفر با همراهان خانم اسنپ، از این سرویس استفاده کرده و سفری با آسایش و راحتی بیشتر را به مقصد دلخواه خود تجربه کنند. شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در اسنپ برای خانم‌ها به شرح زیر است:
– ساعت کاری در اسنپ منعطف است.
– محدوده فعالیت در سطح شهر مشخص شده است
– به رزومه و سابقه کار احتیاج ندارد
– حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است
– مدرک سوء پیشینه و سلامت پزشکی نیاز است
– وجود سند موتور و یا ماشین را به همراه آدرس محل زندگی ضروری است
– تهیه سفته که مقدارش را شرکت به شما اعلام می‌کند
– باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید
– نرم‌افزار مخصوص رانندگان این شرکت که با اپلیکیشن مشتریان فرق می‌کند را نصب کنید
– مدارکی چون گواهینامه، بیمه‌نامه، عکس راننده و معاینه فنی باید ارسال شوند

2. آموزش رانندگی
دیگر شغل مناسب برای خانم‌ها با خودرو، شغل مربی آموزشگاه‌های رانندگی است. مربی رانندگی ماشینهای شخصی یک فرد آموزش دیده و ماهر در امر تعلیم رانندگی است که فنون‌، قوانین، مقررات و اصول ایمنی مربوط به رانندگی صحیح را برای کسب مهارت‌های لازم به هنرآموز آموزش می‌دهد. او برای گذراندن موفق آزمون رانندگی، رانندگی ایمن و مهارت‌های لازم را به هنرجوی خود یاد می‌دهد. خانم‌هایی که به آموزش رانندگی علاقه دارند، برای ورود به این شغل باید مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، کارت مربی‌گری دریافت کنند. شرایط برای صدور کارت مربی‌گری درجه دو آموزشگاه‌های رانندگی در کشور عبارتند از:
– شما به عنوان متقاضی باید گواهی‌نامه پایه دو که حداقل یکسال از تاریخ صدور آن گذشته باشد، داشته باشید.
– تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشد
– باید مسلمان یا پیرو یکی از ادیان رسمی کشور باشید
– حداقل سن 23 سال تمام نیاز است
– سواد خواندن و نوشتن شرط است
– باید گواهی عدم ابتلا به امراض مسری و عدم اعتیاد از آزمایشگاه بهداری ناجا ارائه شود
– فاقد نقض عضو موثر در رانندگی باشد
– هر خانم متقاضی باید در کلاس‌های آموزش شرکت کرده و تائیدیه مبنی بر موفقیت در آزمون‌های مرتبط ارائه دهد.
– معرفی‌نامه از یکی از آموزشگاه‌های رانندگی مجاز ارائه شود
برخی از آموزشگاه‌های رانندگی هستند که رانندگان بدون ماشین را هم استخدام می‌کنند. شما هم می‌توانید به عنوان یک خانم در آموزشگاه‌های رانندگی کار خود را شروع کنید و بعدها با داشتن تجربه، سرمایه کافی و شرایط مربوطه به طور مستقل یک آموزشگاه رانندگی راه‌اندازی کنید.

3. راننده خودروهای اجاره‌ای شرکت‌های اجاره خودرو
گاهی اوقات است که خانم‌ها بعد از گذراندن یک مدت طولانی کار و مشغله‌ی زیاد نیاز به سفر و دور شدن از فضای کاری خود را دارند. شاید بعضی از آن‌ها به دلیل نبودن ماشین قید مسافرت را بزنند و برخی دیگر رانندگی بلد نباشند. در این زمان است که یک شغل عالی برای خانم‌ها پا به عرصه می‌گذارد. خانم‌ها می‌توانند در شرکت‌های اجاره خودرو استخدام شوند. گاهی اوقات خانم‌ها احتیاج دارند با یک خودرو و راننده خانم حس آرامش و امنیت کافی را درک کنند و از سفر خود با آرامش خاطر لذت ببرند.
در این زمان است که باید به شرکت‌های اجاره خودرو بروند و یک ماشین را باب سلیقه و البته بودجه خود انتخاب کنند. سپس اعلام کنند قصد اجاره خودرو با راننده را دارند که البته راننده باید خانم باشد. پیشنهاد می‌شود اگر قرار است به عنوان یک راننده خانم در شرکت‌های اجاره ماشین مشغول به کار شوید، کمی مهارت‌های لازم مربوط به مکانیکی را یاد بگیرید. زیرا ممکن است در بین راه مشکلی پیش آید و لازم باشد قبل از انتقال خودرو به تعمیرگاه شما کارهایی را انجام دهید. ممکن است با این کار دیگر احتیاج به مکانیک هم نباشد.

4. راننده ماشین عروس
علاوه بر اینکه برخی درخواست اجاره خودرو با راننده دارند و تاکید می‌کنند راننده خانم باشد، گاهی ماشینی که برای عروسی اجاره می‌شود نیز به رانندگان خانم احتیاج پیدا می‌کند. اگر مشتریان برای خودروی اجاره شده‌ی خود در شب عروسی درخواست راننده خانم داشته باشند، راهی دیگر پیش روی خانم‌‌ها برای مشغول شدن قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با حضور در شرکت‌های اجاره خودرو و بررسی شرایط آن‌ها در یک محیط امن و معتبر استخدام شوید و کار خود را شروع کنید.

5. سرویس مدارس
به جز شغل رانندگی در اجاره خودرو با راننده، دیگر راهکاری که برای کار با ماشین، شغلی پردرآمد برای خانم‌ها به حساب می‌آید، راننده سرویس مدارس است‌. این شغل کاملا مناسب یک خانم خانه دار است که می‌خواهد به صورت نیم وقت کار کند و زیاد از شرایط خانه فاصله نگیرد. مادر خانواده می‌تواند ساعت ۷ فرزندان خود و دیگر دانش‌آموزانی که وظیفه‌ی رساندن آن‌ها به خانه را دارد، به مدرسه برساند و بعد از تعطیل شدن مدارس دانش آموزان را به خانه برساند‌. به این ترتیب است که می‌تواند هنگام خروج و بازگشت فرزندان در خانه حضور داشته باشد و به آن‌ها رسیدگی کند. مادرانی که قبول کنند می‌توانند دانش آموزان نوبت بعد از ظهر را هم قبول کنند و چند سرویس هم در این زمان ببرند. با اعلام مدیر عامل سازمان تاکسیرانی هیچگونه محدودیتی برای حضور بانوان در ناوگان‌های سرویس مدارس وجود نخواهد داشت و آن‌ها تنها به ارائه چند مدرک احتیاج دارند:
– داشتن حداقل سن ۲۳
– گذشت حداقل ۲ سال از مدت صدور گواهینامه
– ارائه گواهی عدم سو پیشینه، عدم اعتیاد و سلامت جسم و روان

6. صافکاری ماشین
در برخی از نقاط کشور است که خانم‌ها با علاقه‌ای که دارند به صافکاری خودرو دارند، تصمیم به راه‌اندازی یک تعمیرگاه و انجام شغل صافکاری گرفته‌اند. بسیاری از بانوان بهتر از آقایان مکانیک، کار پولیش و صافکاردیتیلینگ خودرو را انجام می‌دهند. حال اگر شما هم به صافکاری ماشین علاقه دارید، می‌توانید در این کار مشغول شوید‌.

جمع بندی

با کمبود بودجه و پول در شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری از خانم‌ها هم وارد بازار کار شده‌اند. از طرفی دیگر بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند به صورت مستقل کار کنند و درآمد داشته باشند. مشغول شدن به عنوان راننده در تاکسی‌های اینترنتی، مربی آموزشگاه‌های رانندگی، سرویس مدارس و شرکت‌های اجاره خودرو با راننده کارهایی است که خانم‌ها می‌توانند با ماشین انجام دهند‌.

کسب درآمد با خودرو برای خانم‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top