آیا دولت دو پلتفرم محبوب را مجبور می‌کند؟/مهلت حذف آگهی‌های املاک


به گزارش اختاز نیوز هفته گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت انتشار آگهی خرید و فروش مسکن و املاک در 2 بستر معروف و پرمخاطب پخش شد. طبق دستور وزارت راه و شهرسازی، این 2 سکو تنها یک هفته فرصت دارند تا فهرست املاک را از سایت خود حذف کنند وگرنه مسدود خواهند شد.

سه شنبه هفته گذشته مصادف با 13 اردیبهشت ماه، ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به خبرگزاری مهر اعلام کرد: «دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را تبلیغ کرده اند. اصلاً روی این پلتفرم ها وجود ندارد.”

وی با بیان اینکه این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان قیمت گذاری در حال انجام است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در بسترهای اینترنتی باید هویت مالک و کدپستی احراز شود.

نوروزی همچنین با تاکید بر اینکه املاکی که قرار است آگهی شوند باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تصریح کرد: در صورتی که این پلتفرم ها تا هفته آینده این وب سرویس را تکمیل نکنند، با مجوز شورای تامین و دستگاه های امنیتی قسمت املاک آنها مسدود خواهد شد. “”

محمدحسین کمری، رئیس کمیته نظارت بر کسب و کار مجازی وزارت حریم خصوصی، در خصوص چرایی حذف نشدن آگهی‌های املاک از سایت‌های آگهی‌دهی، سال گذشته اعلام کرد که «در این زمینه به کمیته نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی اطلاع‌رسانی شده و این قانون نیز ابلاغ شده است. به پلتفرم های فوق الذکر، اما با توجیه کاهش تعداد تبلیغات، حاضر به پیاده سازی زیرساخت های فنی آن نیستند و مشکل را عملی نکرده اند.»

به گزارش اختاز نیوز، در حالی که حدود سه روز به پایان مهلت وزارت راه و شهرسازی برای این 2 سکوی باقی مانده است، اما بررسی های «اختاز نیوز» نشان می دهد که روند درج آگهی خرید و فروش املاک مسکونی روی این سکوها ادامه دارد. 2 سایت ادامه دارد.

سه شنبه مهم نزدیک است

روز سه شنبه هفته جاری منطبق با 21 اردیبهشت ماه، مهلت این 2 سکو به پایان می رسد و باید دید وزارت راه و شهرسازی طبق وعده خود این 2 سایت را مسدود خواهد کرد یا خیر.

آیا دولت دو پلتفرم محبوب را مجبور می‌کند؟/مهلت حذف آگهی‌های املاک

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top