طراحی سایت چیست؟ | مراحل طراحی سایت چیست؟


طراحی سایت چیست؟ به نظر شما در واقع چه معنایی دارد؟ یک لحظه فکر کنید… همه را ببینید سطوح طراحی وب سایت خوب میدونی یا نه؟

در نگاه اول، پاسخ به این سوال بسیار ساده است. درست است که اگر بخواهیم نگاهی گذرا به مفهوم طراحی سایت بیندازیم، زمان زیادی را برای پاسخ به این سوال صرف نمی کنیم. طراحی سایت به معنای طراحی و ایجاد یک وب سایت یا به روز رسانی یک وب سایت قدیمی است.

اما اگر این پاسخ به طور کامل به سوالات ذهن شما پاسخ نمی دهد، می توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. آرانیک وب همچنان به شما می گوید که طراحی وب سایت چیست. طراح وب با چه کسی تماس می گیرند و برای ایجاد یک وب سایت به چه مهارت و دانشی نیاز دارید؟ اما قبل از آن، بیایید ببینیم طراحی وب سایت از کجا شروع شد؟

طراحی سایت چیست و مراحل طراحی سایت چیست؟

تاریخچه طراحی سایت

اولین وب سایت جهان در 6 آگوست 1991 متولد شد که به پروژه جهانی وب یا W3 معروف است. این وب سایت توسط «تیم برنرز لی» طراحی شده و همچنان در این آدرس موجود است.

همانطور که لینک اولین سایت دنیا را مشاهده کردید، این سایت و سایر سایت های اولیه طراحی خاصی نداشتند و از عناصری مانند تصاویر، فایل های صوتی یا متنی، رنگ ها و … استفاده نمی کردند.

اما با گذشت زمان و با معرفی مرورگرهای مختلف از نت اسکیپ و مایکروسافت و با استفاده از کد نویسی HTML و جاوا اسکریپت، راه اجرای طراحی گرافیکی و چیدمان صفحات وب هموارتر شده است. اما به نظر می رسد که مایکروسافت تأثیر زیادی روی آن دارد.

در سال 2000، با معرفی اولین نسخه اینترنت اکسپلورر برای سیستم های مک که به طور کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی وب سایت به وجود آمد. جالب اینجاست که این مرورگر اولین مرورگری بود که فرمت تصویر png را به طور کامل پشتیبانی کرد.

طراحی سایت چیست و مراحل طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست: طراحی سایت (طراحی سایت) یا طراحی وب سایت ، یعنی ایجاد بستر اینترنتی برای ارائه خدمات، اطلاع رسانی، نمایش یا فروش محصولات. طراحی وب سایت از خرید دامنه و هاست. طراحی گرافیک کدنویسی صفحه وب، ایجاد محتوا و انطباق اصول سئو تالیف شد.

در واقع باید وب سایتی ایجاد کنید که مرتبط با صنعت شما و کاربر پسند باشد و سپس آن را در صفحه اول گوگل قرار دهید تا بهتر دیده شود.

در هر دو صورت تیم آرانیک وب آماده مشاوره و خدمت رسانی به شما می باشد.

طراح سایت کیست؟

یکی طراح سایت بسته به فرآیند طراحی وب سایت، وظایف مختلفی دارد. عموما در هنگام طراحی و راه اندازی سایت به دو تیم یا فرد برای طراحی قسمت Back-end یا کد و Front-end یا قسمت گرافیکی و نمایشی سایت نیاز داریم.

طراح بک اند شخصی است که وظیفه نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اولیه وب سایت را بر عهده دارد.

این کدنویسی در واقع از دید بازدیدکنندگان یک سایت پنهان است. متخصص طراحی وب سایت مسئول توسعه back-end با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، ASP، PHP و استفاده می کند …

هنگام بحث در مورد طراحی front-end، تمام کارها برای بهبود ویژگی های بصری سایت انجام می شود.

در واقع هر چیزی که بازدیدکننده سایت می بیند نتیجه کار یک توسعه دهنده front-end یا شخصی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را شکل می دهد.

برای توسعه ظاهر سایت، کدنویسی مورد نیاز است و این کدها به زبان هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نوشته می شوند.

اما به یاد داشته باشید که همیشه در این فرآیند، همکاری با یک طراح گرافیک وب می‌تواند به نتایج بسیار بهتری منجر شود و طرح‌های خلاقانه محقق شود.

انواع طراحی سایت

وب سایت ها به دو دسته وب سایت های ایستا و وب سایت های پویا طبقه بندی می شوند:

  • طراحی سایت استاتیک

با طراحی سایت استاتیکبرای هر صفحه از سایت یک فایل جداگانه روی سرور ذخیره می شود و هر بار که به آن صفحه نیاز باشد دوباره از سرور خوانده شده و به کاربر نمایش داده می شود.

یکی از مزایای این نوع طراحی وب که تا سال 2015 رواج داشت، سهولت طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با گذشت زمان و با ارائه سرورهای ارزان قیمت و افزایش فناوری امنیت سرور، این طراحی به تدریج جای خود را به طراحی وب سایت پویا داد.

البته هنوز هم در تمامی وب سایت های داینامیک قسمت های طراحی استاتیک ایجاد می شود و در واقع تمامی وب سایت ها دارای بخش هایی استاتیک در طراحی خود هستند.

  • طراحی سایت پویا

صفحات سایت پویا به گونه ای طراحی شده اند که خود صفحه ثابت است، اما محتوای آن متغیر است. ساختار این صفحات توسط یک برنامه کاربردی سرور ایجاد می شود که اسکریپت های سرور را پردازش می کند.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به تقاضای کاربر ایجاد می شود.

یعنی محتوای خود صفحه در سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه پویا در سایت، این صفحه بر روی سرور ایجاد شده و برای کاربر ارسال می شود.

در یک سایت پویا، صفحات معمولاً محتوای مورد نیاز خود را از یک پایگاه داده پشتیبان فراخوانی می کنند.

توسعه اولیه صفحات وب پویا به طور مستقیم به زبان هایی مانند PHP، Perl یا ASP انجام شد.

در قسمت اول، سوال طراحی سایت چطور؟ ما اطلاعات اولیه را بررسی کرده ایم. حالا کمی جلوتر می رویم و موارد تخصصی تری را با هم در نظر می گیریم. با ما بمان…

برای ایجاد وب سایت به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

اگر فکر می کنید اولین ابزار لازم یک کامپیوتر خوب است که با سرعت خوبش روی اعصاب ما بازی نکند، باید بگویم که بله درست است… یکی از ابزارهای اصلی برای طراحی سایت یک کامپیوتر خوب با یک سیستم عامل به روز و مناسب

اما می توان گفت که دانستن زبان های برنامه نویسی مختلف مهمتر از ابزار اصلی در طراحی وب سایت است.
ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای طراحی وب سایت بسته به اینکه در کدام قسمت از بحث طراحی وب درگیر هستند متفاوت است.

همه این ابزارها به مرور زمان با به روز رسانی های جدیدتر جایگزین می شوند که طراحی وب سایت را آسان تر می کند.

حرفه های مرتبط با طراحی سایت چیست؟

علاوه بر طراحان وب سایت که بک اند و فرانت اند سایت را طراحی می کنند تا سایت موفق و قابل جستجو باشد و کاربران را جذب کند، افراد دیگری نیز در توسعه و نگهداری آن نقش دارند.

در واقع برای ارتقای کسب و کار و سودآوری آن باید فرآیندی را طی کنید و طراحی وب سایت آغاز این فرآیند خواهد بود.

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین دارید، باید وب سایتی ایجاد کنید که با جامعه هدف شما مرتبط باشد.

در این فرآیند علاوه بر طراح وب، باید با متخصصان دیگری نیز همکاری کنید. در اینجا به طور مختصر به تخصص ها و مشاغل مرتبط با طراحی سایت اشاره می کنیم:

  • حتما یکی داری طراح گرافیک به عنوان مثال برای طراحی دکمه‌ها، طرح‌بندی و لوگوی خود به آن نیاز دارید. یک طراح گرافیک وب با تجربه می تواند با طراحی خلاقانه و کاربر پسند سایت شما را از نظر گرافیکی جذاب کند و بازدیدکنندگان را جذب کند. یک طراح گرافیک که به خوبی در موضوعات UI و UX تسلط دارد و کاربران وب را به خوبی می شناسد، می تواند شما را بسیار جلوتر از رقبای خود قرار دهد.
  • یکی کارشناس دیجیتال مارکتینگ این می تواند استراتژی هایی را به شما آموزش دهد که از بازاریابی آنلاین استفاده کنید تا همیشه ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کنید در حالی که رقابت قوی دارید.
  • متخصص کپی رایتینگ، کسی است که به شما در ایجاد محتوای مناسب و دنبال کردن هدف سئو کمک می کند. همانطور که می دانید امروزه یکی از مهم ترین ابزار برای افزایش و جذب ترافیک موثر به سایت، محتوای مناسب و استفاده از کلمات مناسب است. یکی کارشناس تولید محتوا آنها به همراه یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می توانند حضور شما را در صفحه اول گوگل تضمین کنند. البته شما بهتر از یک نفر می توانید شرکت کنید متخصص سئو از آن برای بهتر و موثرتر جلوه دادن محتوای خود استفاده کنید.
  • طراح رابط کاربری سایر کارهای مربوط به طراحی و نگهداری وب سایت. این شخص می تواند در ایجاد معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و بهبود عناصر خارجی سایت به شما کمک زیادی کند.

همانطور که می بینید طراحی وب سایت تنها محدود به دانش فنی و یادگیری اصول کدنویسی و ایجاد وب سایت به صورت آنلاین نیست.

بنابراین، یا باید تمام تخصص ها را داشته باشید یا یک تیم متخصص با دانش فنی مناسب ایجاد کنید.

هدف از طراحی سایت چه می تواند باشد؟

انواع مختلفی از وب سایت ها وجود دارد. ممکن است هدف یک فرد از طراحی وب سایت با هدف دیگری متفاوت باشد.

امروزه سایت تقریباً برای هر هدفی طراحی شده است تا به عنوان پایگاه اطلاعاتی یا فروش و یا برای هر هدف دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید تعداد زیادی وبلاگ تجاری، تجارت الکترونیک، اخبار و شخصی فعال پیدا کنید.

اما اگر دقت کنید، موفق ترین این سایت ها گروه هایی هستند که اصول طراحی سایت و بهینه سازی سئو و هدف گذاری را رعایت کرده اند تا اطلاعات موجود در وب سایت خود را برای مشتریان یا بازدیدکنندگان هدف خود نمایش دهند.

مراحل طراحی سایت

مراحل یادگیری و آموزش طراحی وب سایت چیست؟

شاید دوست داشته باشید به زودی وارد عرصه طراحی سایت شوید و مفاهیم اولیه آن را یاد بگیرید.

باید به شما بگوییم که یادگیری اصول اولیه و حتی پیشرفته طراحی سایت کار سختی نیست.

برای یادگیری طراحی سایت کافی است منابع مناسب را به صورت آنلاین یا با شرکت در کلاس های فیزیکی یاد بگیرید.

مهمترین عامل برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای یادگیری مفاهیم اولیه از یک مرجع قابل اعتماد و سپس کسب تجربه است.

بهترین توصیه برای شما در زمینه یادگیری طراحی وب می تواند آموزش پروژه محور در زمینه طراحی وب سایت و سئو سایت باشد تا با انجام پروژه های مختلف در طول دوره، تجربه اولیه در زمینه توسعه و سایت آنلاین را کسب کنید. .

پس از اتمام آموزش، تجربه خود را با انجام پروژه های واقعی افزایش دهید و به یک طراح وب حرفه ای تبدیل شوید.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

28428676-021 جهت تماس مستقیم

09038481012 (فقط چت واتساپ)

ایمیل: [email protected]

طراحی سایت چیست؟ | مراحل طراحی سایت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top