برای افزایش قد چه باید کرد؟ + (10 بهترین راه برای افزایش قد طبیعی)


اکثر افراد کوتاه قد همیشه دلتنگ افراد قد بلند می شوند زیرا قد بلند به دلایل زیادی در بین افراد پذیرفته شده و محبوبیت بیشتری دارد. حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد نداشته باشید، قد بلند می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

افزایش قد باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و شما را از پوشیدن کفش پاشنه بلند منصرف می کند. حال سوال اینجاست چگونه سرعت رشد قد را افزایش دهیم؟ تنها درصد کمی از افراد کوتاه قد می توانند قد بلند کنند.

مطالعات مختلف نشان می دهد که بیشتر افراد از سن 20 سالگی نگذشته اند. پس اگر هنوز به بزرگسالی نرسیده اید بهتر است ادامه دهید.


عوامل موثر بر قد

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند تأثیر مثبت یا منفی بر آنها داشته باشند افزایش قد به طور کلی این عوامل را می توان به گروه های مختلفی طبقه بندی کرد:

  1. عوامل ژنتیکی:

افزایش قد و قد بلند در بیشتر موارد، عوامل ژنتیکی تعیین می شود. اما اگر هر دو والدین شما کوتاه قد یا متوسط ​​هستند، به این معنی نیست که سرنوشت یکسانی خواهید داشت.

قد بلند بودن این یک مشکل چند ژنی است و تحت تاثیر ژن های مختلف است. اگر افراد قدبلند در خانواده خود دارید، احتمال اینکه ژن مورد نظر به شما منتقل شود، وجود دارد. هیچ روش دقیق و یکنواختی برای محاسبه قد و رشد تا بزرگسالی وجود ندارد، اما می توانید از فرمول ساده زیر برای تخمین قد احتمالی خود استفاده کنید:

ارتفاع ممکن بر حسب اینچ: (قد کل والدین + 5 پسر) تقسیم بر 2

ارتفاع ممکن بر حسب اینچ: (قد کل والدین – 5 برای دختران) تقسیم بر 2

به یاد داشته باشید که این فقط یک گزینه است و امکان افزایش یا کاهش ارتفاع وجود دارد.

  1. عوامل غیر ژنتیکی:

سایر عوامل غیر ژنتیکی نیز می توانند بر رشد فرد تأثیر بگذارند. بیشتر این عوامل توسط محیط تعیین می شود. برخی از عوامل غیر ژنتیکی عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض دود تنباکو در دوران جنینی
  • بیماری در دوران کودکی یا نوزادی
  • کیفیت پایین مراقبت های پس از زایمان
  • وزن کم هنگام تولد

اگر چه بیشتر عوامل فوق در کنترل فرد نیستند، اما می توانند باشند کارهایی برای افزایش قد انجام دهید من کردم. در زیر با چند روش مفید برای افزایش قد آشنا خواهید شد.


  1. کمی بخواب

وقتی صحبت از خواب کافی به میان می آید، باید به خاطر داشته باشید که یکی از عوامل مهم قد بلند بودن است. تحقیقات نشان می دهد که حداقل 8 ساعت خواب در شب می تواند به رشد قد کمک کند.

خواب مناسب نیز بسیار مهم است زیرا رشد بدن و تولید بافت به دلیل خواب مناسب است. بدن ما در خواب عمیق هورمونی به نام هورمون رشد انسانی ترشح می کند. بنابراین اگر خواب کافی و کامل نداشته باشید ممکن است میزان این هورمون کاهش یابد و رشد قد به خوبی انجام نشود.

خوشبختانه راه های زیادی برای داشتن یک خواب خوب شبانه وجود دارد. برای شروع، مطمئن شوید که زمان خود را مدیریت می کنید و مطمئن شوید که زمان کافی برای یک خواب خوب شبانه دارید. دوم اینکه یک محیط خواب مناسب برای خود ایجاد کنید. تمام عواملی که در خواب اختلال ایجاد می کنند را حذف کنید.

چیزهایی مانند نور و صدا می توانند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارند. همچنین از نوشیدن محصولات کافئین دار قبل از خواب خودداری کنید.

به جای قهوه، چای بابونه بنوشید و از تاثیر آن لذت ببرید. علاوه بر موارد فوق، قبل از خواب یک حمام آب گرم بگیرید تا کیفیت خواب خود را بهبود بخشد.


  1. غذاهای سالم بخورید

رژیم غذایی سالم برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. این موضوع در افزایش قد نیز نقش بسزایی دارد. برای بلندتر شدن، سعی کنید عادات غذایی زیر را رعایت کنید:

  • ویتامین D کافی دریافت کنید: ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان ها به خصوص در کودکان است. شما می توانید ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ، بوقلمون، توفو و محصولات لبنی دریافت کنید. نور خورشید منبع دیگر این ویتامین است.
  • کلسیم کافی دریافت کنید: مصرف کلسیم نیز برای رشد استخوان بسیار مهم است. منابع غنی کلسیم شامل پنیر، سویا، سبزیجات برگ سبز، محصولات لبنی و غلات غنی شده است.
  • تبدیل به: مصرف روی خود را با خوردن غذاهایی مانند نخود، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید.
  • از سایر مواد مغذی غافل نشوید: سایر مواد مغذی که در بالا ذکر نشده اند باید در نظر گرفته شوند. برای انرژی به کربوهیدرات نیاز دارید. اگر هر یک از مواد مغذی مورد نیاز بدن کم باشد، ممکن است مشکل ایجاد شود.
  • یک برنامه غذایی خوب داشته باشید: به عنوان یک قانون کلی، به یاد داشته باشید که در طول روز سه وعده غذایی متعادل بخورید. خوردن میان وعده های سالم بین وعده های غذایی می تواند متابولیسم بدن را بهبود بخشد.

  1. درگیر ورزش باشید

شرکت در ورزش منظم یا انجام ورزش مورد علاقه خود می تواند بهترین راه برای افزایش قد بودن

حتی اگر 18 سال دارید، می توانید با افزایش ورزش خود چند اینچ رشد کنید دانش موجود در مورد تأثیر ورزش بر افزایش قد بسیار ساده است.

اگر بدن از نظر فیزیکی فعال باشد، به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. در نتیجه افزایش مصرف مواد مغذی به رشد بیشتر کمک می کند.

همچنین، شرکت در ورزش می تواند تولید هورمون های رشد را تحریک کند. وقتی ورزش با یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی ترکیب شود، رشد قد سریعتر خواهد بود. برخی از تمرینات مفید عبارتند از:

  • شنا كردن: یکی از تمرینات مناسب برای افزایش قد، شنا F. شنا باعث رشد عضلات می شود. برای بهره مندی از مزایای آن باید 2 ساعت در روز ورزش کنید.
  • آویزان شدن: ورزش هایی مانند بارفیکس نیز می تواند به افزایش قد کمک کند. آویزان کردن روی میله افقی بسیار موثر است. می توانید یک نوار افقی بخرید و هر روز با آن بارفیکس کنید.
  • تمرینات لمس انگشتان پا: لمس انگشتان پا یکی از تمرینات کششی مناسب است که می تواند به افزایش قد کمک کند. هنگامی که برای لمس انگشتان پا خم می شوید، ستون فقرات کشیده می شود. این برنامه منظم تاثیر خوبی روی قد خواهد داشت.
  • جاذبه: مانند لمس انگشتان پا، کشش فوق العاده راهی عالی برای کمک به بلندتر شدن شما است. برای انجام این تمرین کافی است صاف بایستید و دستان خود را تا جایی که می توانید بکشید. در این حالت کمی به عقب خم شوید. ترکیب این نوع ورزش با لمس انگشتان پا و تکرار آن می تواند نقش بسزایی در رشد قد داشته باشد.
  • پرش یا طناب زدن: این نوع ورزش نه تنها برای اکثر بچه ها بسیار سرگرم کننده است، بلکه می تواند تأثیر خوبی بر قد نیز داشته باشد.

  1. وضعیت بدنی خوبی داشته باشید

اکثر افراد هنگام نشستن وضعیت بدنی درستی ندارند و این به یک عادت دائمی تبدیل می شود. با گذشت زمان، این عادت ها می توانند باعث خم شدن نخاع شوند. شکل خمیده در قسمت بالایی بدن باعث سرکوب رشد می شود. به عبارت دیگر وضعیت بدنی مناسب باید به گونه ای باشد که گردن و شانه ها در یک راستا باشند.

اگر اکنون وضعیت بدنی خوبی ندارید، آن را اصلاح کنید. تمرینات کششی زیادی وجود دارد که می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند. ایده آل ترین تمرین برای انجام به نوع انحنای غیر طبیعی ستون فقرات بستگی دارد.

مطمئن شوید که عادت صحیح نشستن و ایستادن دارید تا از آسیب به ستون فقرات جلوگیری کنید. هنگام راه رفتن همیشه کمر خود را صاف نگه دارید و سر خود را بالا نگه دارید.

اگر بیشتر اوقات از رایانه استفاده می کنید، از نشستن طولانی مدت خودداری کنید. سعی کنید زمانی را به استراحت اختصاص دهید. در این مدت می توانید حرکات کششی نیز انجام دهید. خستگی بیش از حد می تواند باعث نشستن غیرعادی شود و به ستون فقرات فشار وارد کند.


  1. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی در رشد قد دارد. با افزایش سیستم ایمنی، روند پیشرفت بیماری کند می شود. مبارزه با بیماری های مختلف نقش بسیار مهمی در حفظ جوانی دارد. خبر خوب این است که با خوردن غذاهای سالم می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

به جای خوردن غذاهای فرآوری شده، غلات کامل، لبنیات کم چرب، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت نیز نقش مهمی در سلامت بدن دارند.

از سوی دیگر، خوردن غذاهایی مانند ماهی و آجیل می تواند اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدن را افزایش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.


  1. آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب می تواند تاثیر خوبی بر بدن داشته باشد و رشد آن را تحریک کند. نوشیدن آب کافی اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، آب می تواند هضم را بهبود بخشد، سموم را از بدن دفع کند و متابولیسم را بهبود بخشد.

برای سالم ماندن باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید. روش دیگر استفاده از سبزیجات و میوه های آبدار مانند خیار و هندوانه است.


  1. از عواملی که مانع رشد می شوند اجتناب کنید

برخی از عوامل سرکوب کننده رشد می توانند تأثیر منفی بر قد داشته باشند. مصرف مواد مخدر و الکل دو سرکوب کننده رایج رشد هستند که باید از آنها اجتناب کرد. استروئیدها همچنین در صورت استفاده در سنین پایین رشد را متوقف می کنند.

در واقع، مطالعات نشان می دهد که کودکان و نوجوانانی که از داروهای آسم حاوی مقادیر کمی بودزونید (نوعی استروئید) استفاده می کنند، نسبت به سایر کودکان کمتر رشد می کنند.

علاوه بر استروئیدها، داروها و الکل، کافئین نیز می تواند رشد را مهار کند. این ماده مستقیماً مانع رشد نمی‌شود، اما خواب را مختل می‌کند و این باعث کوتاهی قد می‌شود.


  1. از مکمل های مناسب استفاده کنید

وقتی در اینترنت جستجو می کنید روش های افزایش قد می توانید افزونه های مختلفی را پیدا کنید. در بیشتر موارد، این مکمل ها فقط ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی هستند که برای رشد بدن ضروری هستند. البته بهتر است بدون مشورت با متخصص تغذیه از این محصولات استفاده نکنید.

انجام تحقیقات گسترده می تواند به شما کمک زیادی کند. برخی از مکمل ها عوارض جانبی شدیدی دارند و باید از مصرف آنها پرهیز کرد. برای سالم ماندن و ایمن ماندن، سعی کنید از مکمل های حاوی مواد طبیعی استفاده کنید. یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده جینسینگ هندی خوب.

این گیاه می تواند اسکلت استخوانی را توسعه دهد و تراکم آن را افزایش دهد. در نتیجه مصرف آن می تواند رشد قد را بهبود بخشد. 2 قاشق غذاخوری جینسینگ هندی را با شیر مخلوط کنید و هر روز قبل از خواب بنوشید.


  1. از یک متخصص پزشکی کمک بگیرید

اگر فردی در خانواده شما با مشکل کوتاهی قد مواجه شده است، بهتر است قبل از پایان سن با پزشک متخصص مشورت کنید و از ایده های او استفاده کنید.

شرایطی که باعث کمبود هورمون رشد انسانی می شود معمولاً غیرمعمول است، اما می تواند وجود داشته باشد. پزشک در این شرایط به شما کمک خواهد کرد. استخوان های نرم در دوران کودکی می توانند رشد را در بزرگسالی متوقف کنند.

این وضعیت بر رشد کودک تأثیر می گذارد. پزشک می تواند با پیشنهاد یک شیوه زندگی سالم، وضعیت را بهبود بخشد.


  1. عمل

جراحی اکستنشن ساق پا یک روش جراحی مدرن است که معمولا افراد به امید افزایش قد آن را انجام می دهند. این نوع جراحی شامل سوراخ کردن استخوان درشت نی و نازک نی و قرار دادن یک میله تلسکوپی بین آنها است.

میله نصب شده در خارج از قاب پا قرار می گیرد و باید چندین بار تنظیم شود. میله های تلسکوپی روزانه یک میلی متر از استخوان را بیرون می کشند، اما کل فرآیند 6 ماه طول می کشد. چنین عملیاتی ارتفاع را تنها هفت سانتی متر افزایش می دهد.

با این حال، هفت سانتی متر می تواند برای افراد کوتاه قد مهم باشد. به یاد داشته باشید که این روش باید آخرین راه حل باشد زیرا گران، دردناک است و می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد.

برای افزایش قد چه باید کرد؟ + (10 بهترین راه برای افزایش قد طبیعی)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top