راهکار اعلام افزایش قیمت بدون عصبانی کردن مشتری


قیمت گذاری و به ویژه استراتژی افزایش قیمت بخش بسیار پیچیده ای در تجارت الکترونیک است. اغلب صاحبان کسب و کار با ترس با این موضوع برخورد می کنند.

تغییری در شرایط کسب و کار ایجاد شده و هزینه ها بیشتر شده است. حالا باید به مشتریان خود که سال ها به شما وفادار بوده اند افزایش قیمت را اطلاع دهید. ممکن است طرح مساله را مدام به تعویق بیندازید و نگران واکنش آنها باشید. بعد از سال ها وفاداری، لطف آنها را با افزایش قیمت جبران می کنید؟

در برخی مواقع افزایش قیمت به منظور همگام شدن با افزایش هزینه ها، افزایش حاشیه سود یا هر دلیل دیگری ضروری است. اغلب، مدیران بدون تحقیق کافی و بدون استراتژی با شهود خود قیمت ها را افزایش می دهند که غالبا منجر به از دست دادن مشتری و کاهش فروش می شود. اما باید بدانیم اگر افزایش قیمت به درستی انجام شود لزوما کاهش فروش اتفاق نمی افتد. در این مقاله آژانس راتین به چند استراتژی افزایش قیمت می پردازم که اگر به دنبال افزایش قیمت محصول خود هستید کمتر ضرر کنید و سود خود را تضمین نمایید.

 

چه زمانی باید قیمت‌ها را افزایش دهیم؟

بسته به استراتژی کلی کسب‌وکار، بازاریابی محصول جدید و استراتژی‌های آن و همچنین شیوۀ قیمت‌گذاری، شرایط مختلفی وجود دارد که ممکن است یک کسب‌وکار بخواهد قیمت‌ها را افزایش دهد.

برای بهبود حاشیه سود

هنگامی‌که کسب‌وکاری رشد می‌کند، شاید لازم باشد از سرمایه‌گذاران خود حمایت مالی بیشتری دریافت کند. برای انجام این‌کار، صورت درآمد باید حاشیۀ سود سالمی را نشان دهد تا سرمایه‌گذاران بتوانند متوجه سودآوری کسب‌وکار در بلندمدت شوند. اگر حاشیۀ سود کسب‌وکاری ایده‌ال نیست، اما نمی‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ها داشته باشید.

بعد از افزایش هزینه‌ها

ممکن است کسب‌وکاری حاشیۀ سود سالمی داشته باشد، اما با افزایش هزینه‌ها توسط تامین‌کنندگان اصلی و ارائه‌دهنده‌های خدمات، این نسبت کمتر کارآمد شود. برخی از قیمت‌های مواد یا خدمات در طول سال نموداری نوسانی دارد یا به‌صورت‌کلی صعودی هستند که در نهایت باید آن را در استراتژی قیمت‌گذاری منعکس کرد. چون هر کسب‌وکار برای تولید محصولات خود نیاز به آن مواد اولیه دارد، بنابراین با افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید نیز افزایش می‌یابد.

هنگام افزایش تورم 

هنگام افزایش هزینه‌ها، باید مراقب تورم باشید. تورم به‌صورت اجتناب‌ناپذیری در طول سال افزایش می‌یابد. اگر مشتریان شما درآمد بیشتری متناسب با افزایش تورم کسب می‌کنند، پس می‌توانند هزینه بیشتری برای محصولات و خدمات بپردازند. همان‌طور که می‌دانید تورم به‌صورت مستقیم روی قیمت مواد اولیه تاثیر می‌گذارد که خود عامل مهمی در تعیین بهای تمام‌شده یک محصول خواهد بود.

وقت سرمایه‌گذاری روی نیروی کار

هم‌زمان با اینکه پیچیدگی یا کیفیت محصولات و خدمات خود را افزایش می‌دهید، ممکن است به استخدام کارمندان واجد شرایط و متخصص نیاز داشته باشید که خود هزینه‌ای جداگانه برای کسب‌وکار ایجاد خواهد کرد. از طرفی لازم است با افزایش تورم و به‌منظور بهبود رضایت کارمندان، دستمزد‌ها را نیز افزایش دهید. درست است که افزایش حقوق کارمندان، هزینه‌های حقوق‌ودستمزد سازمان را افزایش می‌دهد، اما می‌تواند بهره‌وری آ‌ن‌ها را به‌شدت افزایش دهد. اگر حاشیۀ سود کسب‌وکار به‌دلیل هزینه‌های نیروی کار، کاهش پیدا کرده، زمان آن رسیده تا در قیمت‌ها تجدیدنظر کنید.

هنگام افزایش تقاضا در بازار

بسته به بازار و کشش محصول یا خدماتی که عرضه می‌شود، میزان تقاضا در بازار ممکن است نوسان داشته باشد. اگر تقاضای بازار افزایش پیدا کند، افزایش قیمت‌ها ممکن است درآمد بیشتری را ایجاد کند. افزایش تقاضا در کنار ثابت ماندن میزان عرضه به‌صورت‌ خودبه‌خودی باعث افزایش قیمت خواهد شد. مراقب باشید که با مشتریان خود منصف باشید و اگر کالاهای شما جزو موارد پُرتقاضای بازار فعلی نیست، به‌دلیل افزایش قیمت محصولات دیگر در بازار، قیمت‌های خود را افزایش ندهید.

بر اساس میزان رقابت در بازار

لازم است به‌صورت دوره‌ای میزان رقابت در بازار خود را بررسی کنید تا مشخص شود آیا استراتژی قیمت‌گذاری که اتخاذ کرده‌اید درست است یا خیر. اگر میانگین قیمت کالاها یا خدمات مشابه در بازار به میزان قابل‌توجهی بالاتر باشد، ممکن است بخش بزرگی از درآمد خود را از دست بدهید. گاهی برای رقابت در بازار ممکن است قیمت‌ها را کاهش دهید، اما چالش اصلی زمانی است که قیمت محصولات و خدمات تمامی رقبا در بازار بالاتر از شماست و این زنگ خطری برای کسب‌وکار خواهد بود.

زمان شروع و اجرای استراتژی جدید بازار

بسته به میزان رشد کسب‌وکار ممکن است آماده تغییراتی اساسی در استراتژی بازاریابی خود باشید. اگر در ابتدا محصولات و خدمات را با قیمت‌های پایین‌تر و با هدف نفوذ به بازار عرضه می‌کردید، با رشد کسب‌وکار لازم است تغییراتی در قیمت‌ها ایجاد کنید. این تغییرات باید حساب‌شده و با دلایل موجه اعمال شوند تا نارضایتی مشتریان را به همراه نداشته باشند.

چطور بدون عصبانی کردن و از دست دادن مشتری قیمت ها را افزایش دهیم؟

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار سعی می‌کنید هزینه‌های بیشماری که هر روز وجود دارند را مدیریت کنید. اما گاهی افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی یا هزینه‌های جاری مانند هزینه برق و اینترنت و حقوقی که سالانه باید افزایش پیدا کند، شما را وادار به افزایش قیمت محصولات و خدمات خواهد کرد. در چنین شرایطی بزرگ‌ترین دغدغۀ صاحبان کسب‌وکار چگونگی افزایش قیمت و نحوۀ اطلاع‌رسانی آن است به‌طوری که باعث از دست دادن مشتریان فعلی و آینده یا سهمی از بازار نشود.

افزایش قیمت‌ها بدون از دست دادن مشتری می‌تواند فرایندی بسیار دشوار باشد. اینکه چه زمانی باید شروع به افزایش قیمت‌ها و تغییر استراتژی‌های قیمت‌گذاری کنید و چطور برنامۀ افزایش قیمت‌ها را اجرا کنید تا مانع از ترک مشتریان شوید.

استراتژی قیمت‌گذاری مفهومی مهم است که هر کسب‌وکاری باید برای تعیین قیمت مناسب محصولات و خدمات خود از آن استفاده کند. اهداف یک شرکت بسته به بازار، هزینه‌ها و برند متفاوت خواهد بود. بنابراین هیچ استراتژی قیمت‌گذاری بهینه یا دیکته‌شده‌ای برای همۀ کسب‌وکارها وجود ندارد. علاوه‌براین، قیمت باید به‌صورت دقیق، ارزش محصول یا خدمت را منعکس کند و در عین‌حال هزینه‌های عملیاتی در آن لحاظ شده باشد.

قیمت‌گذاری استراتژیک و افزایش قیمت‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نسبت حاشیۀ سود سالم را برای سودآوری بلندمدت حفظ کنند. این مهم است که کجا منعطف و کجا تهاجمی عمل کنید، بنابراین در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه بدون از دست دادن مشتری، قیمت‌ها را افزایش دهید.

شفاف باشید

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار می‌ترسند در صورت افزایش قیمت، مشتریان خود را از دست بدهند، اما این کار برای موفقیت‌های بلندمدت آن‌ها مهم است. هنگامی که قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، ممکن است بخواهید مشتریان خود را از طریق ایمیل یا روش‌های دیگر مانند پیامک، مطلع کنید. در هر صورت، لازم است شفاف باشید و به مشتریان خود اطلاع دهید که چه عواملی در افزایش قیمت محصولات و خدمات شما نقش داشته‌اند.

اینکه تعدادی از مشتریان خود را با افزایش قیمت‌ها از دست بدهید، طبیعی است، اما بسیاری از آن‌ها به‌دلیل شفافیتی که در این موضوع داشته‌اید، قدردان شما خواهند بود و حتی ممکن است تایید کنند که محصولات و خدمات شما ارزش افزایش قیمت را داشته است. چون قیمت با ارزش آنچه ارائه می‌کنید به‌خوبی هماهنگ است.

پیشنهاد می کنیم مقاله جمله‌ای که مشتری شما از شنیدن آن متنفر است را مطالعه کنید.

داستان‌سرای خوبی باشید

از قدرت داستان‌سرایی برای توجیه افزایش قیمت محصولات و خدمات استفاده کنید، اما به‌خاطر افزایش قیمت‌ها عذرخواهی نکنید. عذرخواهی به‌معنای پشیمانی است، آیا شما از افزایش قیمت‌ها پشیمان هستید، پس آن را به قیمت قبل برگردانید!

اگر به‌دلایل منطقی و درست، قیمت‌ها را افزایش داده‌اید، عذرخواهی دریچه‌های مذاکره بر سر قیمت را باز خواهد کرد. شما که نمی‌خواهید روی قیمتی که مجبور به افزایش آن بوده‌اید، دوباره مذاکره کنید.

فرصت سوال پرسیدن و ابراز نگرانی به مشتری بدهید

اطمینان یابید که مشتریان شما تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کنند. کمبود اطلاعات ممکن است باعث شود آنها به سوی رقیبی با قیمت پایین تر تمایل پیدا کنند. به آنها اطمینان دهید که همیشه می توانند با هر کسی از جمله مدیران سطح بالا در شرکت تماس بگیرند و هرگونه سوال یا نگرانی در مورد افزایش قیمت را مطرح کنند.

نکات بالا در نمونه اطلاع رسانی های افزایش قیمت که برای مشتریان واقعی ارسال شده است گنجانده شده اند. برای ایده گرفتن در مورد نحوه انتقال پیام به مشتریان ، به نمونه های زیر نگاهی بیندازید.

برای داشت برخورد مناسب و استفاده از نظرات و انتقادات مشتریان پیشنهاد می کنیم مقاله فرصتی به نام شکایات مشتریان را مطالعه کنید.

مشتریان وفادار را شناسایی کرده و به‌ آن‌ها پاداش دهید

اگر به مشتریان خود اطلاع می‌دهید که قرار است قیمت‌ها را افزایش دهید، می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد خرید قبل از افزایش قیمت یا رزرو با قیمت قبلی را بدهید. این کار به‌ویژه برای خدماتی که از قبل قابل رزرو شدن هستند، مفید واقع می‌شود چون درآمد مشخصی را در آینده برای شما تضمین خواهد کرد. همچنین می‌توانید برای قدردانی از وفاداری مشتریان قدیمی، تخفیف‌های موقتی را به‌صورت اختصاصی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

قیمت‌ها را نه یک‌باره بلکه به‌صورت تدریجی افزایش دهید

صرف‌نظر از اینکه تغییرات قیمت را اطلاع‌رسانی می‌کنید یا خیر، افزایش تدریجی قیمت‌ها می‌تواند به کاهش اثر ریزش مشتریان کمک کند. این یک واقعیت است که برخی از مشتریان حتی متوجه افزایش تدریجی قیمت‌ها نمی‌شوند یا حتی به آن اهمیتی نمی‌دهند. بنابراین قیمت‌ها را نه یک‌باره بلکه به‌صورت تدریجی افزایش دهید تا فشار مالی آن روی مشتری کاهش پیدا کند. برای این‌کار می‌توانید قیمت هدف بالاتری را برای پایان سال تعیین کرده و سپس هر 3 ماه یک‌بار افزایش قیمت کوچکی داشته باشید.

قیمت همۀ محصولات را افزایش ندهید

سعی کنید فقط قیمت محصولات یا خدمات محبوب‌ و پُرفروش را افزایش دهید. از آنجایی‌که این موارد بیشترین میزان فروش را دارند، به‌صورت قابل‌توجهی روی درآمد کسب‌وکار تاثیر می‌گذارند. لازم است بدانید که افزایش ناگهانی قیمت تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید، شوکی بزرگ به مشتری وارد کرده و او را وادار به بررسی محصولات و خدمات رقبا خواهد کرد.

روی کیفیت و ارزش محصول و خدمات تاکید کنید

اگر قیمت‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید، مشتریان انتظار دارند کیفیت با قیمت مطابقت داشته باشد. بنابراین قبل از افزایش قیمت، مطمئن شوید که کسب‌وکار شما محصولی باکیفیت ارائه می‌کند که ارزش پرداخت آن مبلغ را خواهد داشت. این راهکار خصوصا در مواقعی که با بازخورد منفی در اثر افزایش قیمت مواجه هستید، کاربردی خواهد بود.

محصول یا خدمات خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهید

اگر افزایش قیمت با بهبود و ارتقای محصول و خدمات همراه باشد، مشتریان اغلب تمایل بیشتری در پذیرش افزایش قیمت نشان می‌دهند. پارچه‌ای با کیفیت بالاتر برای همان لباس، آیتم‌های جدید در منوی رستوران یا حتی بسته‌بندی جدید برای یک محصول می‌تواند به توجیه افزایش قیمت کمک کند.

امکانات پولی (Premium Option) را به محصولات و خدمات خود اضافه کنید

به‌عنوان یک روش غیرمستقیم برای افزایش قیمت‌ها، می‌توانید گزینه‌های برتر پولی یا رایگان را برای افزایش درآمد کل اضافه کنید. مواردی مانند رنگ‌های جایگزین محصول یا ردیف‌های قیمت‌گذاری که شامل خدمات بیشتر و اضافی خواهد بود را ارائه دهید. با افزودن ویژگی‌هایی که به حاشیۀ سود کسب‌وکار لطمه نمی‌زند اما تاثیر مثبتی بر مشتریان دارد، بسته‌‌های محصول یا خدمات را ویژه کنید. این امکانات می‌تواند تنها مختص مشتریانی باشد که حاضرند برای یک محصول یا خدمت، مبلغ بیشتری بپردازند اما در مقابل مزایای بیشتری دریافت کنند.

مقدار محصول را تنظیم کنید

اگر کسب‌وکار شما محصولات خود را بر اساس حجم یا وزن عرضه می‌کند، می‌توانید به‌جای افزایش قیمت، مقدار محصول در هر بسته را کاهش دهید اما قیمت را ثابت نگه دارید. به‌این‌ترتیب، قیمت واحد را افزایش داده‌اید اما مشتریان کمتر متوجه تغییرات قیمتی می‌شوند. این‌کار می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد بدون اینکه مجبور به افزایش قیمت برای مشتریان باشید.

محصولات یا خدمات همراه یا اضافی ارائه کنید

اگر قیمت تمام محصولات خود را افزایش می‌دهید، می‌توانید محصولات و خدمات را با هم ترکیب کرده و پکیج‌هایی ارائه کنید که برای مشتریان جذاب‌تر هستند. مشتریان به این بسته‌ها به‌عنوان یک معامله دوسر سود نگاه می‌کنند حتی اگر هزینه هر مورد بیشتر از قبل باشد. آن‌ها گاهی در این پکیج‌ها مواردی را خواهند یافت که قبلا به آن نیاز داشتند اما متوجه نیاز خود نبودند. این پکیج‌ها باید پیشنهادی باشد، نه اینکه همۀ محصولات را در پکیج خلاصه کنید تا مشتری مجبور به خرید شود.

 

کسب‌وکارها می‌توانند به‌جای افزایش ناگهانی یک محصول که می‌تواند برای مشتریان آزاردهنده باشد، سطوح قیمتی برای محصولات خود تعیین کنند. به‌عنوان‌مثال، این سطوح قیمتی می‌تواند بر اساس کیفیت محصول یا نوع و تعداد گزینه‌های همراه با محصول تعیین شوند. بنابراین یک محصول با کیفیت بالاتر یا همراه با برخی گزینه‌های دیگر مانند محصولات جانبی یا حتی پشتیبانی طولانی‌تر می‌تواند تنوع سطوح قیمتی برای محصولات ایجاد کند. وقتی به مشتری حق‌انتخاب دهید، او میان قیمت بالاتر و کیفیت و خدمات بیشتر مقایسه کرده و ترجیح می‌دهد محصولی را بخرد که امکانات و خدمات بیشتری دارد.

سطوح قیمتی می‌تواند در حوزه خدمات به بسته‌های مختلف مانند برنزی، نقره‌ای و طلایی تبدیل شود که در آن هرچه مشتریان مبلغ بیشتری بپردازند، خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد. در این مورد نیز، مشتری بسته‌ به نیاز خود یک بسته را انتخاب کرده و از پرداخت هزینه برای آن نیز ناراضی نخواهد بود چون بسته با بر اساس بودجه و به انتخاب خود خریده است.

افزایش قیمت را به یک عادت تبدیل کنید

ایجاد یک فرایند سالانه که در آن هزینه‌ها و عملکرد مشتری را ارزیابی می‌کنید، روش تجاری خوبی است. در حالی که کسب‌وکارها می‌خواهند منصف دیده شوند و به‌خاطر افزایش قیمت مشتریان قدیمی خود را از دست ندهند، اما واقعیت این است که خدمت‌رسانی به‌برخی از مشتریان گران‌تر تمام می‌شود. تقریبا همۀ مردم ایران انتظار دارند که با شروع سال جدید، قیمت برخی از محصولات و خدمات افزایش پیدا کند، بنابراین واکنش تندی به این موضوع نشان نمی‌دهند. لازم است با یک استراتژی درست، افزایش قیمت را به یک عادت تبدیل کنید. این افزایش قیمت دوره‌ای می‌تواند طبق استراتژی‌های سازمان شامل یک‌بار در سال یا یک‌بار در هر فصل باشد. به‌هر‌حال، مشتریان پس از مدتی به این روتین افزایش قیمت عادت خواهند کرد.

تخفیف‌های موقت ارائه دهید

وقتی قیمت محصول یا خدمتی را افزایش می‌دهید، ممکن است برخی از مشتریانی که روی قیمت حساس هستند را از دست بدهید. برای حفظ این دسته از مشتریان، قیمت‌ها را افزایش دهید اما گاه‌به‌گاه تخفیف‌هایی خاص را برای آن‌ها در نظر بگیرید. با وجود این تخفیف‌ها، مشتریان با قیمت اصلی کنار آمده و حتی پس از برداشتن تخفیف نیز به افزایش قیمت اعتراض نمی‌کنند. به‌این‌ترتیب مشتریان زیادی را خواهید داشت که حاضرند قیمت کامل محصول را پرداخت کنند.

از قبل برای افزایش قیمت‌ها برنامه‌ریزی کنید

قبل از افزایش قیمت‌ها، نه‌تنها هزینه‌های فعلی کسب‌وکار، بلکه هرگونه افزایش هزینه‌ای را که احتمالا در آینده روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد را بررسی کنید. با این افزایش تورم نجومی، قطعا مجبور می‌شوید 4 ماه دیگر قیمت‌ها را افزایش دهید، پس باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

بسته‌بندی جدید ارائه کنید

با ارائه بسته‌بندی جدید می‌توانید نارضایتی ناشی از افزایش قیمت را کاهش دهید. این تغییر بسته‌بندی حتی می‌تواند به باقی ماندن شما در میدان رقابت نیز کمک کند. چون ظاهری جدید به کسب‌وکار خود هدیه کرده‌اید.

راه مذاکره را باز بگذارید

واقعا نیازی نیست در مورد افزایش قیمت‌ها، سفت و سخت برخورد کنید. گاهی اوقات لازم است راه مذاکره با مشتریان خود را باز بگذارید. اگر گاهی بتوانید قیمت‌ها را پایین بیاورید، مشتریان از شما سپاس‌گزار خواهند بود و به احتمال زیاد باز هم از شما خرید می‌کنند چون نشان داده‌اید که مایلید آن‌ها را خوش‌حال و راضی نگاه دارید.

تعامل مستمر در طول افزایش قیمت بسیار مهم است. مشتریان وفادار و قدیمی را با اطلا‌ع‌رسانی‌های منظم، محتوای انحصاری و تعاملات شخصی، درگیر نگاه دارید. برای همۀ افراد این رابطۀ قوی فراتر از معامله و بحث سر پول است.

برای واکنش‌های احتمالی آماده باشید

وقتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، مطمئنا برخی از مشتریان را ناراحت خواهید کرد. باید برای توضیح اینکه چرا قیمت‌ها را افزایش داده‌اید به روش‌های مختلف مانند اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی آماده باشید. ممکن است مشتریان زیادی در همین شبکه‌های اجتماعی به شما اعتراض کنند، پس آمادۀ واکنش‌های احتمالی آ‌ن‌ها باشید و از قبل برای سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخی درست آماده کنید.

مطالعات قیمت و سود در بازارهای متعدد نشان داده که چطور افزایش 1 درصدی قیمت می‌تواند منجر به افزایش 8 تا 12 درصدی سود عملیاتی شود. برای پاسخ به سوال افزایش قیمت همۀ محصولات و خدمات یا برخی از آن‌ها، به داده‌های دقیقی نیاز دارید که بسیاری از کسب‌وکارها حتی به آن فکر هم نمی‌کنند چه رسد به‌اینکه دنبال جمع‌آوری و دسته‌بندی این داده‌ها باشند.

 

چند نمونه از اطلاع رسانی افزایش قیمت

افزایش قیمت به خصوص در کشورما با بحران‌های مختلف و میزان تورم بالا در هر صنفی رخ می‌دهد. پس هیچ ترسی نداشته باشید.

بیشتر مشتریان انتظار ندارند که هزینه محصولات محبوب آنها برای همیشه ثابت بماند. با این حال، اگر قیمت های یکی از رقبا کاملاً ثابت بماند، این امر به صورت بالقوه می تواند شما را در معرض خطر ریزش مشتری قرار دهد.

برای اطمینان از اینکه مشتریان شرایط را درک می کنند و مایلند به سخنان شما در مورد افزایش قیمت گوش کنند با ما همراه باشید. می‌خواهیم چند نمونهه خوب از مدل اطلاع رسانی افزایش قیمت را با شما به اشتراک بگذاریم.

اعلام افزایش عمومی قیمت

تصویر ایمیل اول

این نمونه افزایش کلی قیمت را به مشتریان اطلاع می دهد. در آن درصد دقیق افزایش قیمت، نوع محصول، زمان اعمال افزایش قیمت بیان می شود و مشتریان می دانند تا چه مدت می توانند محصولات خود را با قیمت فعلی سفارش دهند.

 

اعلام افزایش قیمت در هزینه مواد

تصویر ایمیل دوم

این اطلاعیه درصد دقیق و زمان اجرای افزایش قیمت را بیان می کند. دلیل خاص افزایش قیمت ارائه می شود. در نتیجه موجب شفافیتی می شود که برای بسیاری از مشتریان قابل درک خواهد بود. برای تاثیرگذاری بیشتر این پیام، ارزش افزوده ای که افزایش قیمت برای مشتریان ایجاد می کند، مد نظر قرار گرفته است.

 

اعلام افزایش قیمت به دلیل هزینه های اجرایی

تصویر ایمیل سوم

در این اطلاعیه نیز درصد افزایش قیمت و زمان اجرای آن بیان می شود. این نامه با بیان دلیل واضح تغییر، آغاز می شود. ارائه دقیق فهرست کالاهایی که افزایش قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند، برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان مفید است.

با استفاده از الگوی زیر اطلاعیه ی افزایش قیمت خود را برای ارسال به مشتریانتان را آماده کنید.

 

یک الگوی همیشگی برای اطلاع رسانی افزایش قیمت

به خاطر داشته باشید ضمن اینکه شفافیت و شخصی بودن را حفظ می کنید، به لحنی که در طول ارتباط با مشتری دارید پایبند باشید. این نمونه های ارایه شده به شما کمک می کنند تا فضای حرفه ای مناسب را برای افزایش قیمت و سایر موضوعات دشوار فراهم کنید. لطفا آنها را برای تأثیر بیشتر متناسب با فعالیت خود شخصی سازی کنید.

حالا یک‌بار دیگر پاسخ بدهید:
آیا در کسب و کار شما هم افزایش قیمت در راه است؟
شما هم هنوز مطمئن نیستید که چگونه آن را با مشتریان خودتان مطرح کنید؟
به نظرم حالا بهتر بتوانید برای این مساله اقدام کنید و با خیال راحت به مشتریان یک ایمیل اطلاع‌رسانی خوب بزنید؛ بدون اینکه آن‌ها را  از این افزایش قیمت عصبانی کنید.
اگر هم قبلا تجربه چنین کاری را دارید که خوشحال می شویم استراتژی های خودتان را در کامنت‌ها یا سوشال راتین با ما به اشتراک بگذارید.

راهکار اعلام افزایش قیمت بدون عصبانی کردن مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top