«تل آویو» برای این هواپیما دردسرساز شد!


به گزارش اختاز نیوز به نقل از تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی کشوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای اتیوپیایی با نام «تل آویو» متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپی در فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت به زمین نشست. زمین حل شد و واکنش لبنان را در پی داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری لبنان آمده است: زمانی که هواپیما در محل تعیین شده خود در فرودگاه بیروت توقف کرد، نیروهای امنیتی فرودگاه متوجه شدند که کلمه تل آویو بر روی بدنه این هواپیما که بسیار کوچک بود، حک شده است و ما نتوانستیم او را از راه دور بشناس

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت هواپیمایی اتیوپی درخواست توضیح در این زمینه کرده و مسئولان این شرکت اعلام کرده اند که معمولا پس از خرید همان فرودگاهی را که هواپیما در آن فرود می آید برای اولین بار حک می کنند. مشکل و در مورد این هواپیما و مسئولان شرکت قبل از بلند شدن هواپیما به سمت فرودگاه بیروت از آن مطلع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری لبنان، طرف لبنانی از شرکت اتیوپی مذکور خواسته است تا قبل از برخاستن از فرودگاه بیروت، عبارات حک شده بر روی بدنه این هواپیما را به سرعت حذف کند و شرکت مذکور نیز به این درخواست اجابت کرده است. سعی کرد کلمات تل آویو را از بدنه خارج کند.

مقامات هوانوردی غیرنظامی لبنان همچنین از شرکت اتیوپیایی خواستند تا تحقیقات بیشتری را انجام دهد تا نشان یا کلمات مرتبط با رژیم صهیونیستی قبل از فرود در فرودگاه بین المللی بیروت بر روی هواپیماهای این رژیم حک نشود.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که پرواز شرکت هواپیمایی قبرسی TUS AIR در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین‌المللی این کشور را ممنوع کرده است زیرا بخشی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

«تل آویو» برای این هواپیما دردسرساز شد!

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top