صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن با بالاترین میزان نقدشوندگی


یک اصل ساده ولی بسیار مهم در اقتصاد وجود دارد که هر سرمایه‌گذاری باید آن را در گوشه ذهن خود حک کند. “دارایی که خریداری برای آن در بازار نیست، هیچ‌گونه ارزشی ندارد.”‌ اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، باید حتما این نکته مهم را برای انتخاب صرافی رمز ارز و همچنین ارز دیجیتال مناسب برای خرید و فروش در نظر بگیرید. در این مطلب قصد داریم ابتدا به بررسی اهمیت حجم معاملات در بازار کریپتوکارنسی بپردازیم سپس بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی از نظر نقدشوندگی را معرفی خواهیم کرد. تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

اهمیت حجم معاملات در خرید و فروش ارز دیجیتال

حجم معاملات ارزهای دیحیتال را می‌توان به‌صورت همزمان یک شاخص تحلیل تکنیکال و بنیادی در نظر گرفت. از نظر بنیادی، خرید ارز دیجیتالی که در بلند مدت حجم معاملات مناسبی ندارد، منطقی نیست. بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال در توکن‌هایی رخ می‌دهند که حجم معاملات آن‌ها کم است. اساسا وقتی حجم معاملات یک رمزارز کم باشد، افراد صاحب سرمایه می‌توانند به‌راحتی قیمت آن را در بازار دستکاری کنند.

از نظر تکنیکال هم حجم معاملات ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم روی افزایش یا کاهش قیمت رمزارزها تاثیر دارد. معمولا افزایش حجم معاملات در یک ارز دیجیتال نسبت به میانگین بلندمدت یک شاخص مهم برای شناسایی تغییرات احتمالی در قیمت آن است. افزایش حجم معاملات نشان دهنده آن است که خریداران با قدرت در بازار دست به کار شده‌اند. به‌همین دلیل می‌توان امیدوار بود که افزایش قیمت در راه باشد.

از طرفی دیگر کاهش حجم معاملات به معنی آن است که خریداری برای یک دارایی در بازار وجود ندارد. در نتیجه احتمال کاهش قیمت آن زیاد است. به‌همین دلیل اندیکاتور حجم (Volume) نیز برای اندازه‌گیری تغییرات حجم معاملات دارایی‌ها ایجاد شده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در ستاپ‌های معاملاتی خود برای تحلیل ارزهای دیجیتال، این اندیکاتور را نیز به‌عنوان یک شاخص مهم مد نظر قرار دهید.

اهمیت حجم معاملات در انتخاب صرافی ارز دیجیتال

در کنار مسئله حجم معاملات کلی یک ارز دیجیتال در شبانه‌روز، باید دقت داشته باشید که حجم معاملات روزانه صرافی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب می‌کنید هم به‌همان نسبت اهمیت دارد. چرا که شما در یک صرافی سفارش خود را ثبت می‌کنید و حجم معاملات آن تعیین کننده زمان اجرای سفارش‌تان است.

البته همه این‌ها مشروط بر آن است که سفارش خود را با قیمت منطقی ثبت کنید. بررسی لیست کامل قیمت ارز دیجیتال می‌تواند اطلاعات مفیدی را درباره قیمت ارزهای دیجیتال مختلف به شما بدهد. بر این اساس می‌توانید فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری یا معامله پیدا کنید. از طرفی اگر تمایل دارید که روی چند ارز دیجیتال متمرکز شوید و با سایرین کاری نداشته باشید، لازم نیست که قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی کنید و مشاهده وضعیت قیمت آنلاین ارز دیجیتال مورد نظرتان کفایت می‌کند.

سه موضوع مهم در رابطه با اهمیت نقدشوندگی ارزهای دیجیتال در یک صرافی آنلاین وجود دارند که عبارت‌اند از:

1. سرعت اجرای سفارش خرید و فروش

وقتی صحبت از نقدشوندگی یک دارایی مطرح می‌شود، منظور آن است که فروشنده باید بتواند در هر لحظه از شبانه‌روز که مایل باشد، دارایی خود را به فروش برساند. اگر یک دارایی چنین ویژگی را نداشته باشد، باید در سرمایه‌گذاری آن احتیاط کنید. صرافی که نقدشوندگی لازم را دارد، سرعت اجرای سفارش‌های خرید ارز دیجیتال بالا می‌رود. در نتیجه لازم نیست برای اجرای سفارش خود مدت زیادی منتظر بمانید. به این ترتیب فرصت معاملات ارز دیجیتال را از دست نمی‌دهید و به‌راحتی پس از تبدیل دارایی خود به ریال، می‌توانید آن را به حساب بانکی خود انتقال دهید.

2. کاهش نوسانات قیمت ارز‌های دیجیتال

وقتی حجم معاملات در یک صرافی کم باشد، فرصت‌های آربیتراژ در آن افزایش پیدا می‌کند. هر چند قیمت رمزارزها به‌صورت جهانی محاسبه می‌شود؛ اما نباید فراموش کنید که معمولا قیمت ارزهای دیجیتال در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال با پلتفرم دیگر معمولا یکسان نیست. دلیل این موضوع هم مربوط به حجم معاملات خرید و فروش و نوع سفارش‌گذاری در یک صرافی دیجیتال است.

کاهش حجم معاملات زمینه‌ساز جهش ناگهانی قیمت رمزارز در یک سایت ارز دیجیتال است. موضوعی که شاید برای نوسان‌گیرها مطلوب باشد؛ اما سرمایه‌گذاران معمولی که به‌دنبال نوسان‌گیری نیستند، از این موضوع متضرر می‌شوند. اجرای معاملات در محدوده قیمت مناسب بدون وجود حجم بالای سفارش‌ها امکان‌پذیر نیست.

3. افزایش عمق بازار

یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، نیاز به عمق بازار مناسب دارد. منظور از عمق بازار، تعداد سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است که در دفترچه سفارش صرافی ثبت می‌شوند. بر این اساس هر چه تعداد سفارش‌های خرید و فروش یک صرافی بیشتر باشد، عمق بازار آن هم افزایش پیدا می‌کند.

دفترچه سفارش در یک صرافی می‌تواند در تحلیل وضعیت بازار به تریدرها کمک کند. به‌عنوان مثال فرض کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین برابر با 46 هزار دلار است. در دفترچه سفارش صرافی ارز دیجیتال، تعداد قابل توجهی سفارش خرید در محدوده 45900 دلار ثبت شده است. بر این اساس شما می‌توانید محدوده 45900 دلار را به‌عنوان یک محدوده حمایت ویژه برای بیت کوین در نظر بگیرید. حجم معاملات بالا در یک صرافی چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند.

بیت ایمن (Bitimen)، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی از نظر نقدشوندگی

اهمیت حجم معاملات ارز دیجیتال در یک صرافی روشن شد. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن Bitimen بهترین گزینه برای خرید ارز دیجیتال در ایران از نظر حجم معاملات است. بیش از 250 هزار تریدر این صرافی آنلاین معتبر را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کرده‌اند. حجم معاملات روزانه صرافی بیت ایمن بیش از 100 میلیارد تومان است و شما می‌توانید در دو بازار تومان و تتر خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در صرافی بیت ایمن امکان‌پذیر نیست. فرآیند ثبت نام و احراز هویت در این صرافی تنها 5 دقیقه زمان می‌برد. در طول فعالیت در این صرافی هم از پشتیبانی تمام وقت کارشناسان بیت ایمن برخوردار هستید. در حال حاضر امکان معامله 48 ارز دیجیتال در این صرافی وجود دارد. روی‌هم‌رفته بیت ایمن گزینه‌ای ایده‌آل برای تمام تریدرهای ایرانی بازار ارزهای دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن با بالاترین میزان نقدشوندگی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top