مروری بر 10 روش راحت برای انجام تجارت در ترکیه


راه اندازی کسب و کار در ترکیه این روزها ایده خوبی است و افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. اما سوال اصلی این است که چه نوع کسب و کاری را شروع کنیم. همچنین باید به خاطر داشت که این کار نیز نوعی سرمایه گذاری در ترکیه محسوب می شود و مانند هر سرمایه گذاری دیگری باید با دقت و احتیاط انجام شود. چون همه چیز در بازار سرمایه گذاری قابل پیش بینی نیست! اما با تحقیقات و مطالعات می توان خطرات را کاهش داد. شما می توانید در یک منطقه وسیع سرمایه گذاری کنید تا از استرس و نگرانی سرمایه گذاری های کوچک و رقابتی جلوگیری کنید.

دانشگاه کسب و کار بهترین ایده ها برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه را در این مقاله ارائه می کند. همه این ایده ها به خوبی جواب می دهند، نه به بودجه بالایی نیاز دارند، نه به تخصص خاصی نیاز دارند و مراحل ثبت نام ساده و آسان است. علاوه بر این در بین ایرانیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند بسیار محبوب هستند. برای آشنایی با این ایده ها، با تیم دانشگاه کسب و کار همراه باشید.

بررسی هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در هر شهر ترکیه مانند ایران متفاوت است. مثلاً تهران هزینه زندگی بسیار بالاتری نسبت به اصفهان، تبریز یا شهر کوچکی مثل شهرکرد دارد. پس همین قانون در مورد ترکیه یا هر کشور دیگری صدق می کند و هزینه زندگی و راه اندازی کسب و کار در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید کسب و کار خود را در ازمیر راه اندازی کنید، هزینه کمتری نسبت به استانبول خواهید داشت! این در حالی است که هزینه ها در این شهر متفاوت و حتی بیشتر از شهری مانند وان است. از سوی دیگر، به عنوان یک مهاجر نمی توانید در برخی از مشاغل مانند پزشکی، پرستاری، رانندگی و غیره کار کنید. اما از آنجایی که ازمیر یک شهر صنعتی و توریستی است، داشتن مهارت های فنی نقطه قوت برای راه اندازی کسب و کار است.

چه مشاغلی برای مهاجران مجاز است؟

گروهی از خارجی ها علاقه مند به کار به عنوان راهنمای تور به زبان مادری خود هستند. این شغل به چندین سال آموزش نیاز دارد. مشاغل فصلی مانند مشاوره مسافرتی یا پذیرش هتل بیشتر برای خارجی ها مناسب است. بسیاری از خارجی ها در شعب ترکیه از شرکت های خارجی، سفارت های بین المللی یا سازمان های غیرانتفاعی (NGO) کار می کنند. فرصت های شغلی آموزش زبان در سراسر ترکیه بسیار زیاد و با دستمزد خوب است. اگر انگلیسی را روان صحبت کنید، ممکن است بتوانید انگلیسی تدریس کنید (در هر ساعت حدود 30 لیر ترک درآمد خواهید داشت).

  1. گردشگری دریایی یکی از مشاغل جذاب در ترکیه است

اجاره قایق و برگزاری تورها می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. با توجه به تعداد زیاد مسافران استانبول و علاقه ایرانیان به تورهای قایق، این می تواند فرصت بسیار خوبی باشد. می توانید از کشتی خود برای گشت و گذار در جزایر پرنس در روز استفاده کنید و در شب با قایق در تنگه بسفر شرکت کنید. البته اگر برنامه خوبی داشته باشید، می توانید درآمد زیادی از آن داشته باشید.

  1. سرمایه گذاری در بازار سهام به عنوان یک تجارت در ترکیه

بسیاری از شرکت های خارجی نقش فعالی در اقتصاد ترکیه ایفا می کنند و بخش بانکی ترکیه با اصلاحات اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است. این اصلاحات باعث شد که اقتصاد ترکیه به سمت آزادی مالی و پولی بیشتر حرکت کند و بانک ها نیز تغییرات موثری در ساختار سازمانی و کیفیت خدمات پیدا کردند. تنها در صورت داشتن دانش فنی و مالی و آشنایی با بورس، تیم دانشگاه بازرگانی به شما پیشنهاد سرمایه گذاری در بورس ترکیه را می دهد.

  1. آشنایی با ساخت و ساز املاک و مستغلات به عنوان یک تجارت در ترکیه

ترکیه کشوری جذاب برای گردشگران، سرمایه داران و مهاجران کشورهای دیگر است. این افراد برای زندگی و اقامت در این کشور به مسکن و هتل نیاز دارند. بنابراین می توانید در زمینه ساخت و ساز فعالیت کنید و از حمایت های دولت ترکیه بهره مند شوید. اما باید مراقب باشید که سبک های مختلف ساختمان مورد پسند و توجه مخاطبان مختلف قرار می گیرد و حتی ممکن است برای برخی از آنها مالیات کمتری بپردازید.

  1. خرید کسب و کاری که قبلاً رشد کرده است

یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در ترکیه، انتخاب یک برند آماده و فعال است. به جای اینکه مجبور باشید از صفر شروع کنید، می توانید کسب و کاری را تصاحب کنید که قبلاً سودآور است. به عنوان مثال، خرید یک هتل آپارتمان می تواند درآمد زیادی برای شما به همراه داشته باشد. جاذبه گردشگری استانبول می تواند سرمایه گذاری شما را بزرگ کند. شما می توانید با اجاره یک هتل آپارتمان به طور کلی و اجاره آن به مسافران درآمد زیادی کسب کنید. همچنین خرید کافه و رستوران و به طور کلی برندهایی که در حال حاضر سودآور هستند نیز گزینه بسیار خوبی است.

  1. بهداشت و درمان نوعی تجارت در ترکیه است

یکی از ایده های خوب برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه مربوط به خدماتی است که شرکت ها به کارکنان خود ارائه می دهند. از آنجایی که ترکیه کشوری در حال توسعه است و بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است، سعی می کند در اکثر موارد با استانداردهای این کشورها مطابقت داشته باشد. به همین دلیل است که شرکت های ترکیه ای همین رویکرد را دارند و خدمات ارزنده ای در زمینه سلامت مانند ورزش، یوگا، تفریح ​​و … ارائه می دهند. به کارکنانش بنابراین اگر بتوانید این خدمات را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری ارائه دهید، قطعا این مشکل می تواند شرکت ها را وادار به درخواست این خدمات از شما کند.

  1. سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

این روش سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت ترکیه مناسب تر است. شما می توانید با پرداخت 500000 دلار پاسپورت ترکیه و نگهداری آن به مدت 3 سال از پاسپورت ترکیه بهره مند شوید. در این صورت باید مبلغ مشخص شده را به دلار یا یورو به حساب خود واریز و سپس از طریق بانک به پوند تبدیل کنید. همچنین در این مدت سه ساله سود بانکی به حساب شما واریز می شود و در پایان مبلغ شما از وام مسکن دولت ترکیه خارج می شود و می توانید آن را از بانک برداشت کنید. برای این منظور باید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید. البته این روش بازده خوبی ندارد زیرا سود زیادی نصیب شما نمی شود و همچنین با تغییر ارزش پوند سرمایه شما بعد از سه سال کاهش می یابد.

  1. معرفی مترجم به عنوان یک تجارت در ترکیه

با توجه به جذب گردشگران زیادی از ترکیه، این کشور به مترجمان زیادی نیاز دارد و اگر به زبان محلی استانبولی آنها مسلط هستید، می توانید از این فرصت برای کار و کسب درآمد خوب استفاده کنید. در قسمت های قبلی به این مشکل اشاره کردیم.

  1. آشنایی با مشارکت در واردات و صادرات ترکیه

ترکیه به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب و همسایگی با ایران و همچنین ارتباط با اروپا، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در واردات و صادرات ترکیه ایجاد کرده است. از آنجایی که قیمت کالا در کشور ما نسبت به بازار جهانی پایین است، صادرات کالا یک تجارت سودآور است. ترکیه به دلیل مجاورت با ایران و هزینه کمتر حمل و نقل، کشوری مناسب برای این تجارت محسوب می شود.

همچنین با توجه به تحریم های ایران و نبود کالاهای زیاد در ایران، امکان واردات کالا از ترکیه به ایران وجود دارد. از جمله کالاهای مورد نظر می توان به کالاهای وارداتی از قبیل قطعات آسانسور، سموم کشاورزی و تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد. البته باید بدانید که برای انجام این تجارت باید شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید. پس از ثبت شرکت و عضویت در اتاق بازرگانی استانبول، می توانید به راحتی از ایران و یا به کشورهای دیگر صادرات و واردات داشته باشید.

  1. فعالیت در دنیای دیجیتال نمونه ای از تجارت در ترکیه است

اگر قصد دارید کسب و کار خود را در ترکیه راه اندازی کنید، یکی از گزینه هایی که می توانید به آن فکر کنید، فعالیت های مرتبط با کامپیوتر و دنیای دیجیتال است. برنامه نویسی، طراحی وب و نگهداری وب سایت از جمله خدماتی است که بسیاری از شرکت ها به دنبال افراد ماهر و با انگیزه در این زمینه ها هستند و به آنها پرداخت خوبی می دهند. بنابراین، اگر در زمینه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر نیز تخصص داشته باشید، برای یافتن شغل مشکلی نخواهید داشت.

  1. خرید خانه نمونه دیگری از تجارت در ترکیه است

یکی از محبوب ترین راه ها برای سرمایه گذاران خارجی در ترکیه، خرید خانه و سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات است. شما می توانید با خرید خانه در ترکیه برای خود و خانواده خود اقامت این کشور را دریافت کنید و در صورتی که قیمت ملک شما بالاتر از 400 هزار دلار باشد می توانید پاسپورت ترکیه نیز دریافت کنید.

اگر ملکی به ارزش کمتر از 400000 دلار یعنی حداقل 75000 دلار در شهرهای با جمعیت بیشتر و مساحت زیاد و 50000 دلار در شهرهای با جمعیت کمتر و مساحت کمتر خریداری کنید، می توانید اقامت ترکیه بگیرید و آن را نگه دارید. تا زمانی که ممکن است ملک خود، آپارتمان خود را بازسازی کنید. اما آیا خرید خانه در ترکیه واقعا گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است یا آژانس های املاک و مستغلات این پیشنهاد را فقط برای فروش و کسب سود به شما می دهند؟ پاسخ این سوال به نوع ملک، موقعیت جغرافیایی و شهر و … بستگی دارد.

آخرین کلمه

بسیار خوشحالیم که تا پایان این مقاله در کنار تیم دانشگاه بازرگانی بودید. در این مقاله با هم یاد گرفتیم که چگونه می توانید کسب و کار خود را در ترکیه راه اندازی کنید. شرایط این شغل ساده است و اگر مهارت خاصی داشته باشید و زبان این کشور را بدانید می توانید به راحتی در این کشور کار کنید و در نهایت تابعیت آن را بگیرید. علاوه بر این، در این مقاله چندین ایده را برای شما بررسی کرده ایم تا تصویری کلی از مشاغل ترکیه داشته باشید و اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بتوانید به راحتی و به سرعت این کار را انجام دهید. حال با توجه به توضیحاتی که به شما دادیم نظر شما چیست؟ برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه چه مواردی لازم است؟

مروری بر 10 روش راحت برای انجام تجارت در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top