من این درخواست را روز جمعه از کارگران و معلمان دارم


وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم در میدان جنگ هستیم، جنگی که یک طرف آن پیروان اسلام، قرآن و ارزش های اصیل انسانی و در طرف دیگر دشمنان خدا هستند، گفت: وی افزود: در این میدان جنگ یک نوع مبارزه نداریم، بلکه دشمن در هر عرصه از زندگی مسلمانان ایرانی جنگ ترکیبی را آغاز کرده است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در حوزه جنگ نظامی با توجه به دفاع مقدس تجربه داریم و دست بالا را داریم اما جنگ اقتصادی جنگی است که امروز به شدت درگیر آن هستیم و هنوز زمان طولانی داریم. پیش از آنکه بتوانیم با استقرار قدرت اقتصادی جایگاه خود را در جهان بگیریم و تا به آن نقطه برسیم، این جنگ بر ما تحمیل خواهد شد، راه پیش رو داریم.

آیت الله دژکام میدان دیگر جنگ را نبرد فرهنگی تعریف کرد و افزود: در این میدان دشمن تمام تلاش خود را می کند و ما ایستادگی خود را نشان می دهیم. البته ما گاهی در عرصه جنگ فرهنگی پیشرفت می کنیم و گاهی دشمنان خود را نشان می دهند و باید در این دو میدان جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی جایگاه خود را در دنیا به گونه ای تثبیت کنیم که هیچکس جرات حمله به یک ایرانی را نداشته باشد. ملت .

وی در ادامه کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و معلمان را سربازان جنگ فرهنگی توصیف کرد و از آنان خواست تا میدان جنگ را در جنگ اقتصادی و فرهنگی به نفع کشورمان تغییر دهند.

امام جمعه شیراز در حوزه جنگ اقتصادی با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: با توجه به آیات قرآن باید بدانیم دشمنی که امروز علیه ما وجود دارد بسیار قدیمی است و خاص نیست. تا امروز و زمانی که امت اسلامی بخواهد مستقل شود، این جنگ شروع می شود

آیت الله دایکام با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان تصریح کرد: آمریکا به پاکستان می گوید ایران تحریم است و با آنها معامله نمی کند و وزارت خارجه آمریکا نیز رسما به پاکستانی ها هشدار داده است که با ایرانی ها معامله نکنند و ما می خوانیم همین سوال در آیه 7 سوره منافقون می فرماید: «با مسلمانان معامله نکنید تا اسلام را ترک کنند». بنابراین جنگ طولانی است و ما بیش از 1400 سال است که با عالم کفر می جنگیم، البته معلوم است که نمی توانند امت اسلامی را از بین ببرند و آن وقت پرچم اسلام بیشتر برافراشته می شود و چه برسد به عزت. مسلمانان روز به روز بیشتر خواهند شد و دشمنان اسلام هر چه بیشتر حقیرتر می شوند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری اولین نکته در جنگ اقتصادی را ایمان به خدا می داند و می افزاید: باید باور کنیم که خداوند در این دنیا قادر مطلق است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند این ثروت‌ها متعلق به خودشان است، اما ما به آنها نشان می‌دهیم که ثروتشان در دست خداست و اگر کسی این اعتقاد را تقویت نکند، در گرماگرم جنگ کمتر می‌شود.

8 استراتژی رهبری در جنگ اقتصادی

وی با بیان اینکه برای استقلال و آزادی راهی جز مقاومت و مقاومت وجود ندارد، گفت: در عرصه جنگ اقتصادی، رهبر معظم انقلاب دستور دادند 8 مورد از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود. ، پس اگر بخواهیم در این زمینه تلاش کنیم، باید این 8 مورد را رعایت کنیم و اگر آنها را انجام دهیم، مطمئنا برنده خواهیم شد.

آیت الله دژکام، حمایت مسئولان از تولید ملی را اولین کار خواند و افزود: حاکمان کشور هر چه می خواهند از محصولات ایرانی مصرف کنند. در برخی جلسات می بینیم که اگر این اقدامات به کشور آسیب وارد کند از کالاهای خارجی استفاده می شود، بنابراین باید از تولید ایرانی استفاده کنیم و این یکی از راه های جهش تولید است.

وی یادآور شد: گاهی این بحث مطرح می شود که کیفیت مواد ایرانی مناسب نیست، اما تجربه داریم که وقتی مصرف یک محصول جدی می شود، خریدار می تواند به تولیدکننده بگوید که باید این ماده اصلاح شود و تولید در آن رشد می کند. شرایط کیفیت .

امام جمعه شیراز راه حل دوم را افزایش بهره وری می داند و می گوید: ما در استفاده صحیح از منابع خود اعم از انسانی، مادی و مالی ضعف داریم و در جنگی که در پیش داریم باید جلوی اسراف گرفته شود.

وی به عنوان سومین نکته توجه را بحث سرمایه گذاری در تولید قرار داد و گفت: اگر کسی پول دارد به جای اینکه به دلالی برود در تولید سرمایه گذاری کند. مدیریت باید سرمایه گذاری در تولید را تثبیت کند و واسطه گری را ببندد و این لحظه باید مورد توجه بانک ها و همه مدیران باشد.

آیت الله دژکام همچنین از مردم خواست از کالاهای خانگی استفاده کنند و سپس ادامه داد: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است. اگر ما کالای ایرانی بخرند یعنی به تولیدکننده ایرانی کمک می کنند. اگر کسی قدرت سرمایه گذاری در تولید را ندارد، حداقل از مواد ایرانی استفاده کند. شاید فایده رابطه جنسی خارجی در برخی موارد بیشتر باشد، اما با استفاده از آن به خود آسیب می زنیم. ما باید برای این مشکل برنامه ریزی داشته باشیم و مردم مصرف کالاهای داخلی را جدی بگیرند و از قاچاق جلوگیری کنند تا بتوانیم تولید روان را تضمین کنیم.

امام جمعه شیراز راهکار پنجم را اصلاح الگوی مصرف و راهکار ششم را ترویج فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ کار در حوزه جنگ فرهنگی نیز مهم است و باید سند فرهنگ کار در صحنه ارائه شود. .

وی با بیان اینکه راه حل هفتم ایجاد اشتغال است، افزود: وضعیت ما در ایجاد اشتغال بد نیست، اما فارغ التحصیلانی که جویای کار هستند باید برای ایجاد اشتغال تلاش زیادی کنند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه تصمیم هشتم مبارزه با مفاسد اقتصادی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی علاوه بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی حکم 8 ماده ای را صادر کردند. رئیس جمهور دیروز نیز گفت که در مبارزه با فساد از هیچکس راضی نیستیم و باید نظارت جدی شود. مقام معظم رهبری در این فرمان 8 ماده ای فرمودند همه حتی کسانی که از سوی رهبری منصوب می شوند باید در کار خود شفاف و پاسخگو باشند. فساد یکدفعه نمی شود، لاما هفت سر است و اگر سر یکی را بزنیم سر دیگری را بیرون می آورد و باید با فساد مبارزه کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: به همین دلیل طی فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری از دولت و نهادهای قضایی و مقننه برای مبارزه با فساد حمایت می کنیم و به شدت مخالفت می کنیم و از مفسدان و مفسدان اعلام انزجار می کنیم. وضعیت اقتصادی کشور را زیر پا بگذارد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به این کارها عمل کنیم باید خداپرستی داشته باشیم و خداپرستی یعنی دست پاک، گفت: کسانی که در حکومت ناظر هستند و با فساد مبارزه می کنند مواظب باشند شیطان خیلی فریبکار است گاهی تغییر اولویت دیگر نیست. داده شده.

بیایید مبارزه با فساد را جدی تر کنیم

آیت الله دژکام با یادآوری برخی از فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید با مفسدان مبارزه جدی شود، گفت: گاهی یک مورد کوچک را بوق می کنیم اما شما نمی بینید. فساد بزرگ و نامش این است که ما با فساد مبارزه می کنیم که اشتباه است و اگر عمدی باشد مظهر فساد است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به برخی از مناسبت های پیش رو از جمله روز فرهنگ پهلوی، روز شورا، روز جهانی کارگر و روز معلم اشاره کرد. بی شک اهمیت جایگاه معلم به دلیل نقش آموزش است. اگر تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می شود و تفاوت انسان با حیوان در تربیتی است که صورت می گیرد. به همین دلیل باید به موضوع آموزش و پرورش و نقش نظام آموزشی توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گفته امام جمعه شیراز در قسمت استانی نقشه مهندسی کشور اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. اگر فرزندان ما بزرگ شوند و تفاوت مرز ایران را که همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش هاست و آن طرف مخالف ارزش های واقعی انسانی را درک نکرده و در رفتار خود نشان دهند، ضرر بزرگی کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ اسلامی ایران تاکید کرد: نباید فرزندانمان را بر اساس فرهنگ کسانی تربیت کنیم که برای تخریب سفارت ایران موشک به اسرائیل دادند، بلکه باید آنها را با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود تربیت کنیم. و این وظیفه معلمان است.

آیت الله دژکام با ابراز امیدواری از اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس بر لزوم رسیدگی به این موضوع در سال 1403 تاکید کرد و افزود: البته از نظر صنفی هر دو معلم هستند. و کارگران مطالبات منطبق بر عدالت دارند و ما باید از هر آنچه در راستای عدالت است حمایت کنیم زیرا اگر از آن حمایت نکنیم به قرآن عمل نمی کنیم.

من این درخواست را روز جمعه از کارگران و معلمان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top