چالش جدید اوکراین در جنگ/ آمریکا هم نتوانست کاری بکند


ولودیمیر اولنیک در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ارائه سلاح های جدید توسط ایالات متحده نمی تواند کمبود و فرسودگی جدی نیروی کار در اوکراین را جبران کند.

رسانه های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات با کمک های خارجی تا حدودی کاهش یافته است، اما کمبود نیروهای لازم در ارتش اوکراین همچنان مشکل اصلی است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، نزدیک به 500 هزار سرباز اوکراینی از آغاز جنگ در اوکراین جان خود را از دست داده اند.

در ماه مارس، نشریه آمریکایی پولیتیکو یکی از دشوارترین چالش‌های پیش روی اوکراین در جنگ کنونی با روسیه را مخفی شدن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه‌ها معرفی کرد.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان (اوکراینی) از کمبود 30 تا 40 درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مرد در سن جنگ متواری و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به ادامه پیشروی روسیه، اوکراین باید به سرعت 200 هزار نیرو را بسیج کند که غیرممکن است.

وی با اشاره به قانونی که اخیرا توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش نیروها امضا شده است، گفت: این نیز بعید است که وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد گزارش شده از دستگیری اشاره کرد که در آن یک مرد 20 ساله به زور بر اساس قانون جدید دولت زلنسکی به جبهه نظامی فرستاده شد.

اداره ثبت نام ارتش اوکراین نیز تایید کرد که طبق قانون زلنسکی، اگر این سرباز جوان در برابر اعزام به جبهه مقاومت کند، می توان او را اعدام کرد.

اولینیک در پایان گفت: “این یک شکست است، یک بن بست است.” «مردم نمی‌خواهند از منافع آمریکایی‌ها و تیم زلنسکی محافظت کنند.

آمریکا اخیراً پس از ماه‌ها درگیری با نمایندگانی که مخالف ادامه حمایت از اوکراین در کنگره هستند، یک بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری از جمله کمک به کی‌یف را در بحبوحه پیشروی سریع روسیه اعلام کرد.

چالش جدید اوکراین در جنگ/ آمریکا هم نتوانست کاری بکند

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top