کاهش چشمگیر کمک‌ها به غزه/ سازمان ملل اطلاعیه داد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) اعلام کرد که روزانه تنها حدود ۴۳ کامیون کمک رسانی از ۹ تا ۱۵ فوریه وارد غزه شده است.

این رقم کاهش قابل توجهی را نسبت به میانگین هفته قبل که ۱۳۳ کامیون در روز بود نشان می‌دهد و با وضعیت قبل از عملیات ۷ اکتبر که به طور متوسط ۵۰۰ کامیون در روز به منطقه کمک می‌کردند، در تضاد است.

این رکود پس از آن اتفاق می‌افتد که یک مقام سازمان ملل گفت توزیع کمک‌ها در غزه با موانع قابل توجهی روبرو است.

پیشنهاد خاص ترکیه برای کمک به غزه

اقتصادنیوز:نخست وزیر اسبق ترکیه خواستار تشکیل ائتلافی بین‌المللی به منظور ایجاد یک پل هوایی برای امدادرسانی انسانی به ساکنان نوار غزه همانند پل هوایی برلین در سال 1948 شد.

اخیراً چندین کشور از جمله ایالات متحده و انگلیس کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت برخی از کارکنان آن در حمله حماس به اسرائیل متوقف کردند. آلمان یکی از جدیدترین کشور‌هایی است که در قطع کمک‌های مالی به آژانس به سایر کشور‌ها پیوسته است.

پیش از این، کمیسر کل آژانس آنروا از کشور‌هایی که کمک مالی به این نهاد را متوقف کردند، خواست در تصمیم خود بازنگری کنند. فیلیپ لازارینی اظهار کرد که توقف کمک مالی به آنروا، فعالیت‌های بشردوستانه آن در مناطق خاص به ویژه غزه را با خطر مواجه می‌کند.

توقف کمک مالی به آنروا و متعاقبا توقف خدمات رسانی این آژانس بین‌المللی به آوارگان فلسطینی در شرایط سخت جنگ، وضعیت فلسطینیان را که بیش از هر زمانی به کمک نیاز دارند، بسیار سخت‌تر و دشوارتر خواهد کرد.

کاهش چشمگیر کمک‌ها به غزه/ سازمان ملل اطلاعیه داد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top