وردپرس چیست؟+ معرفی 10 سایت رایگان برای آموزش اصولی وردپرس


وردپرس پیشروترین ابزار ایجاد وب‌سایت در سراسر جهان است که بیش از نیمی از محتوای وب را تأمین می‌کند. وردپرس‌ یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS) همه‌کاره و آسان برای استفاده است. این موضوع، آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای کاربران در تمام حوزه‌ها و مهارت‌ها تبدیل می‌کند.

با این حال، با وجود پلتفرم‌های متعدد ساخت وب‌سایت از جمله سازندگان و‌بسایت ساده، افراد مبتدی ممکن است برای تصمیم‌گیری در مورد استفاده از وردپرس یا ابزارهای آن به کمک نیاز داشته‌ باشند. اگر می‌خواهید وردپر‌س را یاد بگیرید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید کار با آن را آغاز کنید.

ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به این موضوع می‌پردازیم که وردپرس چیست و چه چیزی آن را محبوب می‌کند؟ سپس 10 سایت کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که به صورت رایگان به آموزش وردپرس می‌پردازند و ابزارهای آن را برای شما‌ بررسی می‌کنند. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید تا در نهایت بتوانید مناسب‌ترین مرجع برای یادگیری مهارت‌های ورد‌پرس را کشف کرده‌ و از آن استفاده کنید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع‌باز است که به هر کسی اجازه می‌دهد وب‌سایت‌ها را به راحتی ایجاد و مدیریت کند. نرم‌افزار وردپرس با شروع به عنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی، برای کمک به کاربران در ساخت سایت‌های مختلف (از وبلاگ‌ها و نمونه کارها گرفته‌ تا فروشگاه‌های تجارت الکترونیک) تکامل یافته‌ است.

چرا بهتر است از وردپر‌س استفاده کنیم؟

با وجود بسیاری از سازندگان وب‌سایت در بازار دیجیتال، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی وردپرس را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند. این موارد برخی از دلایل استفاده میلیون‌ها صاحب سایت از وردپرس است:

  • استفاده از آن آسان است

با وردپرس‌‌، کاربران می‌توانند وب‌سایت خود را بدون کدنویسی ایجاد کنند. علاوه بر این، پنل مدیریت آن بصری است و به شما امکان می‌دهد محتوا، رسانه، ظاهر و افزونه‌ها را به راحتی مدیریت کنید.

برای استفاده از CMS، معمولاً باید نرم‌افزار را در یک وب سرور سازگار بارگیری و آپلود کنید. امروزه اکثر میزبان‌های وب از PHP و MySQL پشتیبانی می‌کنند که از الزامات اساسی برای اجرای وردپرس هستند.

  • نوعی نرم‌افزار منبع‌باز محسوب می‌شود

وردپرس به عنوان نرم‌افزار منبع باز، همکاری و نوآوری جهانی را تشویق می‌کند. این سیستم امکان سفارشی‌سازی پیشرفته را فراهم می‌کند؛ یعنی جایی که توسعه‌دهندگان می‌توانند فایل‌های اصلی ور‌‌دپرس، تم‌ها و پلاگین‌ها را تغییر دهند تا سایت‌ها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.

در نتیجه با کمک آن، بسیاری از محصولات توسعه‌یافته توسط جامعه پدید آمده‌ و اکوسیستم را با گزینه‌ها و ابزارهای متنوع غنی می‌کنند. مدل منبع‌باز همچنین امکان به‌روزرسانی منظم را برای افزایش امنیت و عملکرد سایت فراهم می‌کند.

  • قابلیت تنظیم دارد

شخصی‌سازی یکی از برجسته‌ترین مزایای استفاده از وردپرس است. با هزاران تم وردپرس در فهرست رسمی، شما می‌توانید طراحی وب‌سایت خود را مطابق با اولویت‌های برند و ویژگی‌های خود تنظیم کنید.

  • مقرون به صرفه‌ است

بسیاری از افراد، وردپرس‌ را به دلیل مقرون به صرفه‌ بودن‌ آن انتخاب می‌کنند. مثلا دانلود نرم‌افزار اصلی آن هزینه‌ای ندارد و بسیاری از افزونه‌ها و تم‌های وردپرس‌ رایگان در دسترس هستند. این امر ایجاد یک وب‌سایت تجاری بدون پرداخت هزینه ماهانه‌ سنگین را امکان‌پذیر می‌کند.

  • به شما مالکیت کامل می‌بخشد

وردپرس به کاربرانش کنترل کاملی بر وب‌سایت خود می‌بخشد (از محتوا و طراحی تا عملکرد آن). به این ترتیب هر تغییری را که می‌خواهید، می‌توانید بدون محدودیت پلتفرم در آن ایجاد کنید.

علاوه بر این، هیچ محدودیتی برای کسب درآمد شما از سایت وجود ندارد و به شما‌‌ امکان می‌دهد روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد آنلاین پیاده‌سازی کنید. شما می‌توانید تبلیغات کنید، به یک شرکت وابسته تبدیل شوید و حتی محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین‌ بفروشید.

  • موجب بهینه‌سازی موتور جست‌وجو می‌شود

یک وب‌سایت وردپرسی زمینه‌ای محکم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های داخلی خوبی است که بهینه‌سازی موثر در صفحه را امکان‌پذیر می‌کند؛ مانند ساختارهای پیوند دائمی، تولید آسان محتوا و متن‌های جایگزین. افزونه‌های سئو همچنین می‌توانند به افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند.

  • محیط آن مقیاس‌پذیر است

پلتفرم میزبان وردپرس به کاربران خود محیطی بسیار مقیاس‌پذیر برای وب‌سایت‌هایشان می‌دهد. شما می‌توانید هر ارائه دهنده هاست و طرحی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای فعلی شما مطابقت دارد.

اگر از منابع میزبانی وب خود انتظار بیشتری دارید، می‌توانید برنامه خود را ارتقا داده‌ یا به میزبان وب دیگری تغییر دهید. این انعطاف‌پذیری تضمین می‌کند که وب‌سایت وردپرس شما می‌تواند با گسترش کسب و کار یا مخاطبان شما‌‌ رشد و تکامل یابد.

معرفی چند سایت کاربردی برای آموزش وردپرس

تا این بخش از مقاله‌ دانشگاه کسب و کار با وردپرس‌ و مزایای استفاده از آن برای کسب و کار و تولید محتوا آشنا شدید. اگر قصد دارید در این حوزه‌ آموزش ببینید، ما در ادامه‌ چند سایت کاربردی به شما معرفی کردیم که به صورت رایگان به آموزش وردپرس و مهارت‌های مربوط به آن می‌پردازند.

1.‌ میهن وردپرس

وبسایت میهن وردپرس فعالیت خود را از سال 1394 با هدف کمک به طراحان وب و کسب و کارهای اینترنتی آغاز کرد. بنیان‌گذار این سایت ابتدا در “وبسایت اکسپرس” در زمینه‌ طراحی سایت فعالیت می‌کرد؛ اما بعدها فعالیت‌های خود را به میهن وردپرس منتقل کرد. این سایت‌ هم‌اکنون از تیم مجربی از نویسندگان و فعالان حوزه‌ وب تشکیل شده‌ و طی 9 سال فعالیت در این حوزه، به تجربه‌ و تخصص بسیاری دست یافته‌ است.

یکی از مهم‌ترین امکانات ارائه شده‌ در سایت میهن وردپرس‌، دوره‌ آموزشی رایگان وردپرس است. این آموزش‌ها در 31 جلسه‌ مجزا دسته‌بندی شده‌ که در هر کدام از آن‌ها به یک مبحث مهم در حوزه‌ ورد‌پرس اختصاص دارد. برخی دیگر از امکانات این سا‌یت شامل موارد زیر است:

• آموزش طراحی سایت

• آموزش ووکامرس

•‌ ارائه‌ راهکارهایی برای حفظ امنیت وردپرس

•‌ ارائه‌‌ بیش از 250 قالب رایگان وردپر‌س

• دوره‌ جامع آموزشی سایت برتر (آموزش سئو، تولید محتوا، مدیریت سایت‌، ابزارهای رشد وبسایت و…)

ورود به سایت میهن وردپرس

2. ابزار وردپرس

ابزار وردپرس در خرداد 1395 توسط شرکت توسعه‌ رهاورد کیان ایساتیس راه‌اندازی شد. این سایت به صورت تخصصی در حوزه وردپرس‌‌ و ابزارهای آن فعالیت می‌کند؛ چنان‌چه شما با مراجعه‌ به آن می‌توانید از تمام خدمات مربوط به این حوزه به صورت جامع بهره‌مند شوید. برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

  • ارائه قدرتمندترین قالب‌های حرفه‌ای
  • خدمات جامع در حوزه انواع افزونه وردپرس
  • آموزش کسب درآمد از وردپرس
  • ارائه‌‌ دوره‌های آموزشی فتوشاپ، کمتاسیا، گوگل کنسول، ووکامرس و…
  • فروش سایت‌های آماده با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت

علاوه بر این خدمات، در وبسایت ابزار و‌ردپرس بیش از 100 ویدئوی آموزشی در حوزه‌ آموزش کامل وردپرس نیز ارائه شده‌ است که به راحتی می‌تواند مهارت‌های شما در این زمینه را بهبود ببخشد. به همین علت میتوان این‌ سایت را یکی از بهترین سایت‌های آموزش‌ وردپرس‌‌‌ دانست. برای بهره‌مندی از این‌ خدمات و مشاهده‌ دوره‌ جامع‌ آموزش‌ وردپرس‌‌ از طریق لینک زیر به سایت ابزار وردپرس وارد شوید.

لینک ورود به ابزار وردپرس

3. ادمین سایت

آکادمی ادمین سایت، مجموعه‌ای متشکل از افراد مجرب در حوزه‌ سئو و وردپرس، طراحی سایت، برنامه نویسی تحت وب و کسب و کار اینترنتی است. این تیم فعالیت خود را در سال 1397 آغاز کرد. شما در ا‌ین سایت‌ می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از آموزش‌های رایگان، از خدمات و محصولات طراحی‌ سا‌یت و بهینه‌سازی سئو نیز بهره‌مند شوید.

در وبسایت ادمین سایت، دوره‌ آموزش وردپرس با هزینه‌‌ای مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است. شما می‌توانید پس از مشاهده‌ رایگان چند جلسه اقدام به تهیه این دوره‌ کرده‌ و از آموزش‌های آن بهره‌مند شوید.

لینک ورود به ادمین سایت

4. آکادمی وبکیما

آکادمی وبکیما مجموعه‌ای از آموزش‌ها و ابزارهای کاربردی در حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی است. هدف اصلی این تیم رشد و پیشرفت تجارت آنلاین و کمک به بهبود مشکلات کسب و کار در ایران است‌.

در آکادمی وبکیما دوره آموزشی ویدئویی کار با وردپرس و ساخت سایت در آن به صورت کاملا رایگان ارائه شده‌ است. شما با مشاهده‌ این آموزش می‌توانید مهارت خود را در این حوزه ارتقا ببخشید و حتی کسب و کار خود را در آن، از صفر و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای آغاز کنید. برای ورد به آکادمی وبکیما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به آکادمی وبکیما

5. آکادمی ببان

آکادمی ببان یکی دیگر از سایت‌های آموزش رایگان وردپرس است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این آکادمی، ابتدا با عنوان «اسرار ورد‌پرس» فعالیت می‌کرد اما در سال 1397، فعالیت اصلی خود را با نام آکادمی ببان آغاز کرد. هدف اصلی این سایت، آموزش طراحی اصولی سا‌‌یت در وردپرس و ارائه پکیج‌ها، ابزارها و مهارت‌های کاربردی در حوزه‌ آن است.

در آکادمی ببان، یک دوره‌ آموزشی وردپرس مقدماتی در 80 جلسه‌ و 16 ساعت به صورت کاملا رایگان ارائه شده‌ است. شما پس از شرکت در این دوره‌‌ می‌توانید در صورت‌ علاقه دوره‌ جامع ورد‌پرس را خریداری کنید و با کمک آن طراحی سایت شرکتی، آموزشی، فروشگاهی و… را یاد بگیرید.

لینک ورود به آکادمی ببان

6. وبمستر وردپرس

وبسایت وبمستر وردپرس با هدف ارائه‌ کامل‌ترین خدمات و امکانات در حوزه‌ وردپرس‌‌ و طراحی سایت راه‌اندازی شد. در کلوپ وبمستران وردپرس‌، دوره‌های آموزشی جامعی در موضوعات:

  • آموزش مقدماتی وردپرس
  • آموزش HTML, CSS, PHP
  • کارآموزی دیجیتال مارکتینگ و وبمستری
  • آموزش‌‌ انتخاب کلمه‌ کلیدی و…

ارائه‌ شده‌ است. دوره آموزش وردپرس‌ کلوپ وبمستران با هزینه‌ای بسیار مناسب در 25 ساعت طراحی شده‌ است و به خوبی می‌تواند در یادگیری این مهارت به شما کمک کند.

بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنید و می‌خواهید به عنوان وبمستر وردپرس کار کنید، این دوره آموزشی به شما اختصاص دارد. برای مشاهده‌ این دوره‌‌ و سایر دوره‌های آموزشی، از طریق لینک زیر به کلوپ وبمستران ورد‌‌پرس وارد شوید.

کلوپ وبمستران وردپرس

7. وبسایت ژاکت

سایت ژاکت یکی از پیشگامان مهم در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و وردپرس است. این سایت در سال 2014 فعالیت خود را با عنوان «مارکت وردپرس» آغاز کرد. دو سال بعد، نام خود را به ژاکت‌ تغییر داد و تحت عنوان‌ شرکت ژرف اندیشان کار و توسعه‌ به فعالیت ادامه‌ داد‌‌.

در بخش بلاگ آموزشی سایت ژاکت، بیش از 30 محتوای ویدئویی در حوزه‌ آموزش وردپرس و ابزارهای آن قرار دارد. علاوه بر این چندین‌ مقاله‌ آموزشی نیز در این سایت ارائه شده‌ است که می‌تواند مهارت‌های شما در زمینه‌ کار با وردپرس را بهبود ببخشد. شما می‌توانید از طریق لینک زیر به سایت ژاکت وارد شده‌ و از این‌ آموزش‌ها بهره‌مند شوید.

وبسایت ژاکت

8. وبسایت آموزشی سئو پرشین

سئو پرشین یکی دیگر از سایت‌های آموزشی در حوزه وردپرس و دیجیتال مارکتینگ است که در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به شما معرفی می‌کنیم. شعار اصلی این سایت این‌ است که: “سئو پرشین همیشه رایگان است‌‌ و رایگان‌ باقی خواهد ماند.” به این ترتیب شما با مراجعه‌ به آن می‌توانید به صورت رایگان‌‌ بازاریابی دیجیتال را بیاموزید و از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنید.

برخی از ویژگی‌های وبسایت سئو پرشین مانند؛

← ارائه‌ دوره‌های آموزشی رایگان در حوزه‌ سئو، وردپرس و ساخت سایت

← پشتیبانی و پاسخگویی 24ساعته‌ در بخش کامنت‌ها

←‌ آموزش مهارت‌ها به صورت عملی به منظور قرار دادن‌ افراد در چالش‌های واقعی

←‌ دسترسی ساده و سریع و طراحی آسان آموزش‌ها

موجب شده‌ است که این سایت از جمله پیشنهادهای ما برای آموزش رایگان وردپرس باشد. اگر قصد دارید از این آموزش‌ها بهره‌مند شوید، از طریق لینک زیر وارد سایت سئو پرشین شوید.

ورود به سایت سئو پرشین

9. پایگاه دانش میزبان فا

پایگاه دانش میزبان فا یک رسانه‌ آنلاین با موضوع اطلاع‌رسانی در زمینه‌ مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه سرویس‌های میزبانی وب، دامنه و سرور و کنترل پنل‌های مدیریت است. این پایگاه‌ فعالیت خود را از آبان ماه سال 1394 تحت حمایت وبسایت میزبان‌فا آغاز کرد.

اکنون در این سایت آموزش‌های متعددی در حوزه‌ وردپرس، سئو، سی‌پنل، مدیریت هاست و… ارائه شده‌ است. اگر قصد دارید به صورت رایگان کار با ورد‌پرس را یاد بگیرید، می‌توانید به پایگاه دانش میزبان‌فا مراجعه کنید. در این سایت بیش از 200 مقاله‌ آموزشی در موضوع وردپرس‌‌ قرار دارد که به خوبی می‌تواند پاسخگوی سوالات و مشکلات شما درباره این سیستم و کار با آن باشد.

ورود به پایگاه دانش میزبان فا

10. سایت راکت

راکت یکی از به‌روزترین وبسایت‌های آموزشی در ایران است که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد. مهم‌ترین فعالیت این سایت در حوزه‌ آموزش دیجیتال مارکتینگ و انواع روش‌های برنامه‌نویسی و کسب درآمد از آن است. برخی از ویژگی‌های مهم وبسایت راکت به این ترتیب است:

← ارائه‌ دوره‌های آموزشی مختلف به صورت رایگان یا با هزینه‌ای مناسب

←آموزش وردپرس مقدماتی به صورت رایگان

← امکان طرح پرسش و پاسخ با برنامه‌نویسان و حل مشکلات برنامه نویسی از این طریق

←ارائه‌‌ صدها مقاله‌ آموزشی در موضوعات مختلف

←‌ قرار دادن‌ بخش «راکت‌کست» و ارا‌ئه چندین پادکست شنیدنی در حوزه‌ وب و کسب و کارهای مرتبط

برای بهره‌مند شدن‌ از این امکانات و شرکت رایگان در دوره آموزش وردپرس مقدماتی، بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد سایت “راکت” شوید.

ورود به سایت راکت

سخن پایانی

وردپرس یکی از ابزارهای کاربردی تولید محتوا و ساخت سایت است که این روزها مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته‌ است‌‌. مواردی چون؛ آسان بودن‌ کار با آن، طراحی ساده، امکان شخصی‌سازی، تامین امنیت، بهینه‌سازی موتور جستجو و… موجب شده‌ است‌ که این سیستم به انتخاب اول طراحان و صاحبان سایت‌ها تبدیل شود.

اگر شما هم قصد دارید کار با این سیستم را یاد بگیرید و به صورت رایگان از آموزش وردپرس بهره‌مند شوید، ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به این‌‌ مبحث پرداختیم. سپس ده سایت کاربردی را معرفی کردیم که به طور تخصصی به آموزش وردپرس و کار با آن می‌پردازند. نظر شما درباره اهمیت استفاده از ورد‌پرس چیست؟ فکر می‌کنید بهترین روش یادگیری این مهارت به چه صورت است‌؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

وردپرس چیست؟+ معرفی 10 سایت رایگان برای آموزش اصولی وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top