معرفی 10 تا از بهترین سایت‌های مشاوره روانشناسی آنلاین ایران


یکی از دلایلی که افراد بهره بردن از مشاوره روانشناسی آنلاین را ترجیح می‌دهند این است که در جوامع ما، از دیرباز تا کنون، فرهنگی وجود داشته که برخی از افراد را از مراجعه به روانشناس یا مشاور باز می‌دارد. این فرهنگ، اگرچه امروزه در حال محو شدن است، با این حال هنوز هم برخی از افراد نمی‌خواهند دیگران بدانند که آن‌ها به روانشناس یا مشاور مراجعه می‌کنند. برخی حتی نمی‌خواهند همسر خود از این موضوع آگاه شود. زمانی که شما در خانه خود هستید، می‌توانید به راحتی بیشتری دست یابید. و نیازی به صرف انرژی و زمان برای رسیدن به دفتر مشاوره ندارید.

گروه زیادی از انسان‌ها ترجیح می‌دهند از طریق پیام‌های صوتی یا تماس‌های ویدئویی ارتباط برقرار کنند، نه اینکه مستقیماً با یک مشاور صحبت کنند. این چالش زمانی که می‌خواهند درباره مشکلات خود بحث کنند، از جمله مسائلی مثل وابستگی، شکست در روابط و غیره، بیشتر می‌شود. در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار قصد داریم تا لیستی از بهترین سایت‌های مشاوره روانشناسی آنلاین را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید با یک روانشناس آنلاین خوب صحبت کنید، حتماً تا انتهای این مقاله تیم ما را همراهی کنید.

معرفی لیستی از بهترین سایت‌های مشاوره روانشناسی آنلاین

وب‌سایت‌های برتر مشاوره روانشناسی آنلاین در ایران، استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی را در مسیر زندگی شما ارائه می‌دهند که با توجه به شرایط خاص، به آسانی می‌توانید چالش‌هایتان را حل و فصل کنید. علاوه بر این، مشاوران برجسته ایده‌هایی برای زندگی بهتر ارائه می‌دهند که می‌تواند برای تمام افراد سودمند و کارآمد باشد. ما برای شما یک مجموعه از سایت‌های برتر مشاوره روانشناسی آنلاین در ایران را جمع‌آوری کرده‌ایم. با بازدید از هر یک از این وب‌سایت‌ها، شما قادر خواهید بود راهکارهایی برای مسائل خود پیدا کنید یا مشاوری مناسب و دلخواه خود را بیابید. این مجموعه به ترتیب خاصی مرتب نشده است، اما همگی آنها مورد اعتماد هستند و شما می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. برای آشنایی با این سایت‌ها تا انتهای این مقاله تیم دانشگاه کسب و کار را همراهی کنید.

1.معرفی سایت درمانکده سایتی معتبر برای یافتن روانشناس آنلاین

محسن، مدیرعامل و بنیان‌گذار درمانکده، با تجربه شخصی خود از یک بیماری چشمی سخت، ایده ایجاد این استارتاپ را پیدا کرد. او در مسیر درمان خود با مشکلاتی روبرو شد که بیماران دیگر نیز با آنها مواجه هستند. این تجربه او را به فکر ایجاد راه حلی برای ساده‌تر کردن این مسیر برای بیماران انداخت. درمانکده با هدف حل این چالش‌ها و مشکلات بیماران شکل گرفت. علاوه بر این، این استارتاپ با ارجاع دقیق بیماران به پزشکان متخصص و فوق تخصص، به پزشکان کمک می‌کند. تا زمان ارزشمند خود را برای درمان بیمارانی که به تخصص و مهارت آن‌ها نیاز دارند، صرف کنند.

پس از نه سال کوشش در عرصه سلامت، درمانکده اکنون با بیش از ۲۵۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در حوزه‌های گوناگون همراهی دارد. و تاکنون به بیش از یک میلیون نفر از بیماران خدمات ارائه داده است. این استارتاپ، که از ایده محسن به وجود آمد، اکنون به یک خانواده ۳۴ نفری تبدیل شده است که تمام تلاش خود را برای خدمت به بیماران و پزشکان صرف می‌کنند تا در بهبود صنعت سلامت کشور نقشی داشته باشند. برای استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین می‌توانید با اطمینان به این سایت مراجعه کنید.

ورود به سایت درمانکده

2.معرفی سایت مشاوره روانشناسی آنلاین دکتر ساینا

هدف اصلی دکتر ساینا این است که به افراد جامعه کمک کند تا زندگی پر از سلامتی، شادی و طول عمر را تجربه کنند. هر روز، میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا در تلاش برای دسترسی به خدمات درمانی مناسب هستند و دکتر ساینا قصد دارد این وضعیت را تغییر دهد. دکتر ساینا در پی گسترش فرهنگ سلامت و بهداشت در جامعه است، با این اعتقاد که سلامتی یکی از بزرگ‌ترین برکات زندگی می‌باشد. این سایت معتقد است که در دوران فناوری اطلاعات، دسترسی به اطلاعات صحیح و شفاف برای همه افراد حق بنیادین است.

دکتر ساینا باور دارد که ارزش‌ها از قوانین (بایدها و نبایدها) اهمیت بیشتری دارند و این ارزش‌ها نه تنها می‌توانند راهنمایی برای ارائه خدمات بهتر باشند، بلکه می‌توانند اصول کلی برای یک انسان خوب بودن را تعیین کنند. این سایت علاوه بر خدمات مختلفی که در حوزه‌های پزشکی ارائه می‌دهد، با وجود روانشناس های مجرب امکان استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین را نیز برای کاربران خود به وجود آورده است. می‌توانید با مراجعه به این سایت از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنید.

ورود به سایت دکتر ساینا

3.معرفی سایت معتبر دکترتو

دکترتو، همیاری است که به افراد در راه زندگی کمک می‌کند تا با داشتن جسم و روحی سالم‌تر، عمری طولانی‌تر را تجربه کنند. این سایت به دنبال ایجاد دسترسی ساده‌تر، شفاف‌تر و اقتصادی‌تر به خدمات بهداشتی و درمانی می‌باشد. در سفر به سوی سلامتی تمام کاربران، با ایجاد یک الگوی خلاق و منحصر به فرد از ارتباط مؤثر بین بیمار و پزشک، در یک محیط پر از احترام و اعتماد متقابل، همراه شما است.

دکترتو به شما امکان می‌دهد تا با توجه به محل سکونت و تخصص مورد نظر، از میان پزشکان برتر و خدمات درمانی مناسب انتخاب کنید. این پلتفرم همچنین سرویس‌های مشاوره تلفنی و متنی را ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ترک خانه، مشاوره پزشکی دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته دکترتو، جامع بودن و دسترسی گسترده به پزشکان است. بنابراین، مهم نیست که در کدام نقطه از ایران قرار دارید، شما همیشه می‌توانید به بهترین پزشکان کشور دسترسی داشته باشید.

ورود به سایت دکترتو

4.معرفی سایت مشاوره روانشناسی آنلاین حال

اپلیکیشن و وبسایت در زمینه پزشکی و مشاوره روانشناسی آنلاین به نام حال با استفاده از تیمی از متخصصان، امکان دسترسی آسان و سریع به خدمات مشاوره‌ای را برای ایرانیان در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند در هر زمانی از شبانه روز، به صورت کاملاً ناشناس و با هزینه کم، از خدمات مشاوره آنلاین بهره‌مند شوند.

ورود به سایت حال

5.معرفی اسنپ دکتر برای دسترسی به روانشناس آنلاین

اسنپ دکتر یک پلتفرم کامل است که به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکانی با پزشکان و روانشناسان تماس بگیرید، چه این تماس از طریق اینترنت و یا تلفن و یا تماس ویدئویی ویدئو باشد. این سرویس همچنین امکان انجام آزمایشات پزشکی در خانه را فراهم می‌کند. با استفاده از اسنپ دکتر، شما می‌توانید نسخه دارویی خود را آنلاین تهیه کنید و داروهای خود را درب منزل دریافت کنید، بدون نیاز به مراجعه به داروخانه و مواجهه با شلوغی آن و… این سرویس حتی شامل خدمات برای حیوانات خانگی نیز می‌شود، بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین با دامپزشکان استفاده کنید.

ورود به سایت اسنپ دکتر

6.معرفی سایت مشاوره روانشناسی آنلاین مدافون

مدافون، برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد در هر زمانی از روز یا شب با یک پزشک یا روانشناس آنلاین مشورت کنید. این برنامه امکان پرسش و پاسخ در زمینه‌های پزشکی و روانشناسی را از طریق تماس تلفنی یا چت با مشاور فراهم می‌کند. شما می‌توانید در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای با مشاور خود مشورت کنید.

ورود به سایت مدافون

7.معرفی سایت پزشک خوب

هدف اصلی از پلتفرم پزشک خوب، ساده سازی دسترسی به خدمات و اطلاعات مربوط به سلامت و پزشکی و همچنین ارائه یاری به کارشناسان حوزه سلامت برای بهبود عملکرد حرفه‌ای آن‌ها است. در این پلتفرم، شما می‌توانید به راحتی و بدون هزینه، پزشک یا تخصص مورد نظر خود را جستجو کنید. و پس از مشاهده اطلاعات جامع و زمان‌های موجود، زمان ملاقات خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. علاوه بر این، پزشکان، روانشناسان، دندانپزشکان و سایر متخصصان حوزه سلامت می‌توانند با معرفی کامل خود در فضای دیجیتال، به روشی بسیار کاربردی و کارآمد، اطلاعات و زمان حضور بیماران خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.

ورود به سایت پزشک خوب

8.معرفی سایت مشاوره روانشناسی آنلاین همکده

مرکز مشاوره اجتماعی همکده (مهرآفرینان امید زندگی) با پروانه رسمی از سازمان بهزیستی کشور با شماره 900/1400/147282، خدمات مشاوره روانشناسی را در قالب تماس تلفنی ارائه می‌دهد. این مرکز، که بزرگ‌ترین مرکز مشاوره در کشور است، به صورت 24 ساعته فعال است. و آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان در تمام نقاط کشور عزیزمان ایران است. موضوعات مشاوره‌ای که در این مرکز ارائه می‌شود شامل مواردی مانند ازدواج، خیانت، طلاق، پرورش فرزند، خانواده، اعتیاد، استرس، افسردگی، مسائل تحصیلی، مسائل جنسی و زیرمجموعه‌های آنها به صورت تخصصی است. مشاوران همکده همگی دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی در زمینه مشاوره‌های ارائه شده را پشت سر گذاشته‌اند و گواهی سازمان بهزیستی را دریافت کرده‌اند. آنها همچنین دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری روانشناسی در گرایش‌های مختلف هستند.

ورود به سایت همکده

9.معرفی سایت مجموعه پل

دکتر علی صاحبی، یک روان‌شناس بالینی با تحصیلات دکتری، مربی ارشد و عضو هیئت علمی مؤسسه ویلیام گلسر، درباره تأسیس مجموعه پُل چنین توضیح می‌دهد: از سال 1992، من در استرالیا فعالیت می‌کردم. و به خاطر حضور در برنامه‌های رادیویی فارسی‌زبان، شب‌های شعر و سفرهای متعدد به ایران، همیشه با درخواست‌های متعددی از هم‌وطنان برای مشاوره آنلاین مواجه می‌شدم. با این حال، همیشه به دلایل مختلفی از قبیل عدم وجود تحقیق یا مدرک علمی که اثربخشی مشاوره و روان‌درمانی مجازی را ثابت کند، کمبود زمان و غیره، از پذیرش آنلاین خودداری می‌کردم.

این درخواست‌ها در دهه 80 شمسی با افزایش مهاجرت ایرانیان، افزایش یافت و من را وادار کرد تا ایده ایجاد یک مجموعه مشاوره روانشناسی آنلاین را با دکتر مهدی اسکندی، دوست و همکار نزدیکم، مطرح کنم. این ایده در ذهن ما بود اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم، هنوز قدم جدی برای اجرای آن برنداشته بودیم. اوضاع به همین صورت ادامه داشت تا زمانی که پس از شیوع ویروس کرونا، دولت استرالیا با ارائه طرحی به نام tele-health، ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی به صورت مجازی را مجاز و قانونی اعلام کرد. همچنین، تحقیقات متعددی در فرهنگ‌های مختلف نیز اثربخشی مشاوره مجازی را تأیید کرده بودند. مجموعه پل هم اکنون یک مجموعه تخصصی در ارائه خدمات روانشناسی آنلاین می‌باشد که می‌توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید.

ورود به سایت مجموعه پل

10.معرفی سایت مشاوره روانشناسی ماروم

هر کسی که به دنبال کمک روانشناسی است، می‌خواهد متخصصی را پیدا کند که نه تنها مهارت و تجربه داشته باشد، بلکه قابل اعتماد و مطمئن نیز باشد. ماروم با توجه به این نیاز حیاتی، تیمی از برجسته‌ترین روانشناسان فارسی‌زبان را که عضو هیئت علمی دانشگاه‌های برتر ایران هستند. و در رسیدگی به مشکلات متنوع (مانند اضطراب، افسردگی، وسواس، مسائل عاطفی، جدایی، سوگ، تطبیق با مهاجرت و موارد دیگر) مهارت دارند، جمع‌آوری کرده است.

ورود به سایت ماروم

کلام آخر

خیلی خوشحالیم که تا انتهای این مقاله همراه تیم دانشگاه کسب و کار بودید. در آخر این که ممکن است برایتان جذاب باشد که بدانید تا چند سال قبل، اکثر روانشناسان با ایده ارائه مشاوره از راه دور مخالفت می‌کردند. و این نوع جلسات را کارآمد و مؤثر نمی‌دانستند. با این حال، در طول این سال‌ها، گروهی از روانشناسان، به خصوص روانکاوان، توانستند به صورت تلفنی به مراجعان خود خدمات باکیفیتی ارائه دهند. در چند ماه گذشته، با توجه به افزایش استفاده از خدمات آنلاین در بیشتر کسب و کارها، مشاوره روانشناسی آنلاین نیز به تدریج در بین روانشناسان محبوبیت یافته است. این موضوع به خصوص در ایران مشهود است، جایی که مردم به تازگی به استفاده از این نوع خدمات روی آورده‌اند. حال شما برای ما بنویسید. از نگاه شما مهم‌ترین مزیت استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

معرفی 10 تا از بهترین سایت‌های مشاوره روانشناسی آنلاین ایران

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top