معرفی 10 سایت معتبر مشاوره کسب و کار ایرانی و خارجی+ بررسی ویژگی آن‌ها


مشاوره کسب و کار یک تجارت بزرگ است. کارشناسان صنعت مشاوره کسب و کار که به عنوان مشاوره‌ مدیریت نیز شناخته‌ می‌شود، سالانه بیش از 250 میلیارد دلار درآمد دارند و تخمین زده‌ می‌شود که در حال حاضر 700000 شرکت مشاوره‌‌‌ در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. برای کسب‌ و کارهایی که به کمک نیاز دارند، استخدام یک مشاور مناسب این پتانسیل را دارد که بازدهی بزرگی را به ارمغان بیاورد و موجب پیشرفت آن‌ها شود.

اما مشاور کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ و مزایای استفاده از تجربیات مشاوران تجاری چیست؟ ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به پاسخ این پرسش‌ها می‌پردازیم. سپس برخی از بهترین و معتبرترین سایت‌های مشاوره‌ کسب‌وکار در ایران و دنیا را به شما معرفی کرده‌ و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مشاور کسب‌ و کار‌ چه کسی است؟

مشاور کسب و کار فردی است که با صاحبان و مدیران کسب‌وکار که می‌خواهند عملکرد و کارایی خود را بهبود بخشند، کسب و کار خود را رشد دهند یا روندهای مثبت موجود را حفظ کنند، از نزدیک همکاری می‌کند.

معمولا مشاوران کسب و کار به عنوان شریک در شناسایی و غلبه‌ بر موانعی که در مسیر یک شرکت برای دستیابی به اهدافش پیش می‌آید، عمل می‌کنند. به همین علت مراجعه به آن‌ها مانند این است که انگار در مسیر خود از یک راهنمای راه و نقشه‌خوان کمک بگیرید.

  • یک مشاور کسب و کار چه می‌کند؟

مشاوران کسب‌وکار مشاورانی هستند که در صنایع خاصی تخصص دارند، در حالی که معمولا سایر مشاوران‌ رویکرد کلی‌تری دارند. خدمات خاص آن‌ها بسته‌ به شرکت مشاوره‌ متفاوت است‌. در اینجا برخی از متداول‌ترین مسئولیت‌های یک مشاور آورده‌ شده‌ است:

  • شناسایی موانعی که مانع رشد یا کارایی می‌شوند
  • مشخص کردن‌ فرصت‌های تغییر و تحول و کمک به اجرای اصلاحات جدید
  • ارائه آموزش و منابع به کارکنان و مدیریت
  • بیرون آوردن‌ ایده‌های خارج از جعبه برای تجدید فرایندها یا ایجاد گردش کار
  • کمک به برنامه ریزی کسب و کار و ایجاد مشاغل جدید
  • ارزیابی، استخدام و اخراج کارکنان در صورت لزوم
  • اجرای برنامه‌های جدید
  • تجزیه و تحلیل بودجه شرکت‌ها، پیشنهاد تنظیمات و اجرای پیشنهادها
  • پیدا کردن‌ فروشندگان و شرکای تجاری
  • در نظر گرفتن‌ چشم‌انداز شغلی برای مشاوران کسب و کار

پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده، هم مشاوره کسب و کار و هم مشاوره‌‌ مدیریت به رشد خود ادامه دهند؛ زیرا این شرکت‌ها خواسته‌های کسب‌وکارهای تازه و تقاضا برای مشاوره‌‌ تخصصی را برآورده می‌کنند. برخی از شرکت‌های مشاوره‌‌ در حال آزمایش تولید دیجیتال و داده‌های شخصی‌شده برای به دست آوردن مزیت رقابتی هستند.

  • چه نوع مشاغلی به مشاوره کسب و کار نیاز دارند؟

تقریباً هر کسب و کاری می‌تواند از استخدام مشاور کسب‌ و کار‌ سود ببرد. در اینجا چند نمونه از سناریوهایی وجود دارد که در آنها یک مشا‌ور می‌تواند در مراحل مختلف رشد یا مواجهه با طیف وسیعی از چالش‌ها کمک کند. شما در این بخش متوجه می‌شوید که آیا کسب‌وکارتان به مشاو‌ره‌ نیاز دارد یا خیر؟

← استارت‌آپ‌ها با کمک مشاوران می‌توانند مرحله‌ برنامه‌ریزی را تکمیل کنند و با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های شخص ثالث، یک برنامه‌‌ اولیه‌ قوی دریافت کنند.

← کسب‌وکارهایی که در مرحله رشد قرار دارند، می‌توانند با پیشرفت و آزمایش استراتژی‌های جدید به چشم‌انداز تازه‌ای دسترسی پیدا کنند.

←‌ سازمان‌هایی که اهداف مالی خود را برآورده نمی‌کنند، می‌توانند با کمک مشاور کسب‌وکار عمیقاً در تاریخچه و شیوه‌های حسابداری خود کاوش کنند.

←‌ شرکت‌هایی که بخش جدیدی را اضافه می‌کنند، می‌توانند در خصوص راه‌اندازی آن و استخدام پرسنل جدید پشتیبانی دریافت کنند.

شما لازم است پیش از هر چیز در کسب و کار خود کاوش کنید تا بتوانید مشکل اساسی آن را تشخیص دهید. سپس با توجه به آن ببینید که به مشاوره کسب و کار نیاز دارید یا می‌توانید خودتان آن مسائل را حل کنید.

  • مزایای مشاوران‌ کسب‌ و کا‌ر چیست؟

مشاوران کسب و کار با جمع‌آوری بینش و تخصص از بسیاری از مشتریان و صنایع، منابع بیشتر و متفاوت‌تری نسبت به کارکنان داخلی دارند. “دیدگاه چشم پرنده” آنها می‌تواند تجربیات مدیران و صاحبان مشاغل باتجربه را تکمیل کند. معمولا یک فرد خارج از بیزینس، اغلب در تشخیص نقاط قوت یا ضعف بهتر از فردی عمل می‌کند که در یک تجارت تثبیت شده‌ است.

مواردی نیز وجود دارد که مشاوران می‌توانند فرایندها را بسیار سریع‌تر انجام دهند. به خصوص زمانی که یک تیم در حال ساخت یک کمپین یا طرح تجاری جدید است، یک مشاوره کسب و کار می‌تواند بلافاصله با مراحل و تکالیف واضح وارد عمل شود. بسیاری از این افراد دارای شبکه قوی از ارائه‌دهندگان خدمات و منابع خارجی هستند.

بنابراین چه تمرکز شما روی تعدیل بودجه باشد، چه تغییر فروش یا یک ابتکار بازاریابی، مشاوران تجاری تمایل دارند تا انبوهی از راه‌حل‌های خلاقانه را تولید کنند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید تا کسب و کار خود را ارتقا ببخشید و موجب افزایش پیشرفت آن شوید.

معرفی پنج وب‌سایت معتبر برای مشاوره کسب و کار در ایران

تا این بخش از مقاله‌ دانشگاه کسب و کار با مفهوم مشاوره کسب و کار و مزایای آن آشنا شدید. اکنون قصد داریم در ادامه‌ این مقاله‌ 5 سایت معتبر برای ارائه خدمات مشاوره را به شما معرفی کنیم تا راهنمای شما در مسیر پیشرفت و موفقیت کسب‌وکارتان باشند. عناوین این سایت‌ها به این‌‌ ترتیب است:

1.‌ کلینیک مشاوره میدون

آکادمی “میدون‌” یکی از مشهورترین و معتبرترین سایت‌های مشاوره‌ کسب و کار در ایران است. این سایت فعالیت خود را از سال 1397 و با هدف هموارسازی مسیر کسب‌وکار جوانان و کارآفرینان مشتاق آغاز کرد. تیم مشاور میدون، طی شش سال فعالیت خود تلاش کرد فرصت‌های شغلی استان‌های مختلف ایران را بررسی کند تا به واسطه‌ آن بتواند مشاوره‌ هوشمند و قابل اطمینانی به مخاطبان خود ارائه کند‌‌. برخی از امکانات و خدمات وبسایت میدون‌‌ که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند به این ترتیب است:

• ارائه‌ دوره‌های آموزشی کاربردی در حوزه‌ کسب و کارها و مشاغل مختلف

• مشاوره کسب و کار در زمینه‌ کارآفرینی، بازاریابی و فروش، صادرات و واردات و سایر حوزه‌های مرتبط

•‌ برگزاری کارگاه‌های (حضوری/مجازی) به منظور آموزش کسب و کار در 5 حوزه خدمات، مشاغل خانگی، کشاورزی، صنعت و بازرگانی با تدریس مجرب‌ترین و باسابقه‌ترین کارآفرینان

•‌ راه‌اندازی «ستاد پیگیری از مشکلات تولیدی» به منظور پیگیری‌‌ مشکلات‌ کارآفرینان سراسر کشور

ورود به سایت میدون

2. معرفی پلتفرم کارمنتو

پلتفرم “کارمنتو” به عنوان یکی از زیرگروه‌های شرکت “هوشمند سازان دانش آتی نوین” در سال 1396 راه‌اندازی شد. کار‌‌منتو یکی از نخستین سایت‌های تخصصی مشاوره کسب و کار است که در 11 حوزه‌‌ مختلف مالی و مالیاتی، بیمه و قانون کار، امور حقوقی، بازاریابی و فروش، سرمایه گذاری، کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی، امور ثبتی، برنامه نویسی، تجارت و بازرگانی و دانش بنیان فعالیت می‌کند.

این پلتفرم‌ خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • انجام پروژه‌ در زمینه‌ دریافت کارت بازرگانی، ثبت برند، ثبت‌ شرکت و ثبت‌ تغییرات آن توسط مجرب‌ترین افراد در کشور
  • دریافت مشاوره‌ تلفنی و فوری از بیش از 350 مشاور برتر در 40 حوزه‌ مختلف
  • ارائه مشاوره‌ رایگان متنی توسط مشاوران برتر کارمنتو

برای بهره‌مندی از این مزایا و دریافت مشاوره‌‌ از بهترین مشاوران کشور، بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد سایت کارمنتو شوید.

ورود به پاتفرم کارمنتو

3. کاسب یار

وبسایت “کاسب یار” در بهار 1399 و همزمان با اپیدمی کرونا راه‌اندازی شد. ماموریت اصلی این سایت، کمک به کسب و کارها برای استفاده‌ حداکثری از توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود می‌باشد. شما با مراجعه‌ به سایت‌ کاسب‌یار می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • مشاوره کسب و کار

مهم‌ترین هدف و ماموریت کاسب‌یار، ارائه‌ خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف کسب و کار است. روند این سایت به این‌ صورت است که ابتدا از شما سوالاتی پرسیده‌ می‌شود تا مشکل اصلی شما تشخیص داده‌ شود. سپس بعد از چند ثانیه‌، سیستم به صورت خودکار شما را به صفحه‌ مشاور هدایت می‌کند تا بتوانید از خدمات مشاوره‌ بهره‌مند شوید.

در بخش “کازیو‌” شما می‌توانید تمام اسنادی را که ممکن است برای کسب و کارتان به آن نیاز داشته‌ باشید پیدا کنید. این اسناد شامل مواردی چون؛ نامه‌های اداری، فرم‌ها، چک لیست‌ها، قراردادها و… است.

مدیران کسب و کارها برای افزایش بهره‌وری کارمندان و کسب‌و‌کارهای خود نیاز دارند تا از جدیدترین ابزارهای روز ( نرم افزاها، وبسایت ها و …) کمک بگیرند. استفاده از این ابزارها به اموزش و یادگیری نیاز دارد. شما در وبسایت “کاسب یار” می‌توانید از این آموزش‌ها بهره‌مند شوید و بیزینس خود را مدیریت کنید.

کارآفرینان و مدیران کسب و کارها می‌توانند در کتابخانه‌ کاسب یار به خلاصه جدیدترین و بهترین کتاب‌ها در موضوعات رشد کسب و کار، کارآفرینی، رهبری و مدیریت، توسعه فردی و… در دنیا دسترسی داشته‌ باشند.

در سایت کاسب یار بخش جذاب دیگری به نام “مقالات‌” وجود دارد که در آن مقاله‌های آموزشی متنوعی در موضوع مشکلات کسب و کارها، راهکارها، آموزش‌ استفاده از نرم‌افزارها و… ارائه‌ شده‌ است. خواندن‌ این مقالات‌‌‌ می‌تواند به افزایش مهارت‌های شما کمک کند و موجب بهبود مهارت حل مسئله در شما‌‌ شود.

ورود به سایت کاسب یار

4. گروه مشاوران غزال

آکادمی غزال یکی دیگر از وبسایت‌های معتبر مشاوره کسب و کار در ایران است که در این مقاله‌ از دانشگاه کسب‌ و کار‌ به شما معرفی می‌کنیم. این‌ سایت از ترکیب آموزش، مشاوره و مربیگری استفاده می‌کند تا به کمک آن رهبران قوی و قدرتمندی در اقتصاد کشور تربیت کند و موجب ارتقای کسب‌وکارها شود. برخی از مزایای دریافت مشاوره‌‌ از این آکادمی‌ شامل موارد زیر است:

← به‌کارگیری تجربه‌ 17 سال مشاوره‌‌ و جلوگیری از اتلاف بودجه افراد

←پشتیبانی کامل از نظرات و ایده‌های ارائه شده‌ در جلسات مشاوره‌‌

← ارائه خدمات مشاوره‌ اسکیل آپ برای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا

←تنوع مشاوران در حوزه‌های مختلف

← ارائه‌ خدمات متنوع جهت راه‌اندازی کسب و کار با سرمایه اندک

لینک ورود به سایت مشاوران غزال

5. گروه‌ نجات

شرکت نجات یک مجموعه‌ مشاوره‌‌ و آموزش در حوزه کسب و کار با بیش از 15 سال سابقه‌ در سطح داخلی و بین‌المللی است. این گروه تحت هدایت یک منتور استراتژیک ایجاد شده‌ و هم به شرکت‌های خرد و کوچک و هم به شرکت‌های متوسط و بزرگ خدمات ارائه‌ می‌دهد.

شما با مراجعه‌ به وبسایت “نجات” می‌توانید از مشاوره کسب و کار در زمینه‌ طراحی مدل بیزینس، تحول استراتژیک، سنجش سلامت سازمان و طراحی‌ داشبورد سازمان بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، می‌توانید در کوچینگ و دوره‌های آموزشی سایت‌ نیز شرکت کنید و مهارت‌های خود را افزایش دهید. در سایت مشاوره‌ نجات‌ چندین مقاله‌ آموزشی نیز ارائه شده‌ است که خواندن‌ آن خالی از لطف نیست. برای بهره‌مندی از این مزایا و ورود به سایت‌ نجا‌‌ت‌ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به سایت نجات

پنج سایت معتبر برای مشاوره کسب و کار در خارج از ایران

اکنون که با پنج مورد از بهترین سایت‌های مشاوره‌ کسب‌ و کار‌ در ایران آشنا شدید، قصد داریم چند سایت معتبر در خارج از ایران را نیز به شما معرفی کرده‌ و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

1.‌ Boston Consulting Group

گروه مشاوره‌ بوستون با عنوان اصلی Boston Consulting Group یکی از بهترین وب‌سایت‌های مشاوره‌‌ در دنیا است. این سایت با تمرکز بر شکل دادن‌ به آینده تجارت در جامعه، خدمات مشا‌وره‌‌ استراتژیک را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این وب‌سایت یک رویکرد ابتکاری و استراتژیک برای مشاوره مدیریت است و دارای طراحی خاصی است که کاملاً مدرنیته و حرفه‌ای بودن آن‌ را مشخص می‌کند. به این ترتیب نه تنها تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد، بلکه طرز فکر آینده‌نگر شرکت را نیز به تصویر می‌کشد.

به لطف طراحی بصری این سایت، بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در آن جست‌وجو کنند و به اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته‌ باشند. پالت رنگی آن نیز دارای سایه‌هایی از سبز و سفید است که یک تطابق عالی از حس اطمینان را در مشتریان بالقوه برمی‌انگیزد.

ورود به سایت Boston Consulting Group

2. معرفی سایت Bain & Company

Bain & Company در مشاوره‌ مدیریت، ارائه مشاور‌‌ه استراتژیک و پشتیبانی پیاده‌سازی به شرکت‌ها در صنایع مختلف تخصص دارد. این وب‌سایت یک منبع اطلاعاتی عالی برای خدمات مشاور‌ه‌ شرکت، بینش، فرصت‌های شغلی و موارد دیگر است.

این ویژگی نشان‌دهنده تعهد شرکت به ایجاد ارزش ملموس و ارائه راه‌حل‌های مناسب به مشتریان در انواع صنایع از طریق محتوای جذاب و بینش‌های تفکر برانگیز است.

طراحی آن پیچیدگی و دسترسی را در هم می‌آمیزد و ماهیت رویکرد نوآورانه Bain & Company را به تصویر می‌کشد. بازدیدکنندگان می‌توانند با چیدمان تمیز و ناوبری بصری آن، دانش و تخصص گسترده این شرکت را بررسی کنند. استفاده از رنگ قرمز نیز یک استراتژی عالی برای جلب توجه مخاطبان است.

ورود به سایت Bain

3. شرکت مشاوره کسب و کار Deloitte

Deloitte یک شرکت مشاوره‌ شناخته‌‌ شده‌ جهانی است که خدمات حسابرسی و حقوقی ارائه می‌دهد. خدمات‌ این وب‌سایت گواهی بر تعالی و تعهد این شرکت به ارائه‌ خدمات مشاوره‌‌ برجسته‌ است. طراحی شیک و مدرن آن منعکس‌کننده رویکرد شرکت‌‌ برای حل چالش‌های پیچیده تجاری است.

رابط کاربری آن به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در سایت جست‌وجو کنند و به تمام اطلاعات لازم که به دنبال آن هستند دسترسی داشته‌ باشند. پالت رنگ استفاده شده‌ در این سایت‌، حس حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن‌ را القا می‌کند. صفحه اصلی آن نیز تصاویری پویا را نشان می‌دهد که دانش صنعت و توانایی Deloitte را برای ایجاد تغییرات دگرگون‌کننده برجسته می‌کند.

ورود به سایت Deloitte

4. معرفی سایت KPMG

KPMG یکی دیگر از بهترین وب‌سایت‌های مشاوره کسب و کار است و مأموریت آن کاملاً بر اساس طراحی خوب به نمایش گذاشته شده‌ است. محتوای قابل اعتماد و منوی ساختاریافته آن، برتری، اعتماد و نوآوری را در حوزه‌ خدمات حرفه‌ای نشان می‌دهد. طراحی آن به لطف استفاده‌ از رنگ‌های تند، حس مدرنیسم را در خود موج می‌زند.

این وب‌سایت نشان‌دهنده شهرت KPMG به عنوان یک رهبر جهانی در خدمات حسابرسی، مالیاتی و مشاوره است. با رابط کاربر پسند آن، پیمایش بینش‌ها و راه‌حل‌های شرکت آسان است. صفحه اصلی آن که با تصاویری پویا از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند، نشان‌دهنده دسترسی جهانی و تخصص KPMG است و ارزش کسب‌وکار آن‌ را افزایش می‌دهد.

بخش‌های متمرکز بر فناوری و قابلیت‌های دیجیتال KPMG نیز رویکرد نوآورانه‌ آن را برای کمک به مشتریان در جهت پذیرش پیشرفت‌های فناوری برجسته می‌کنند.

ورود به سایت KPMG

5. Roland Berger

رولاند برگر یک شرکت مشاوره‌ جهانی است که متخصص در استراتژی و عملیات است و شرکت‌هایی را که به دنبال رشد و بهبود مزیت رقابتی خود هستند هدایت می‌کند. این وب‌سایت روزانه‌ بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند و از آنها دعوت می‌کند تا دنیایی از استراتژی‌های نوآورانه و بینش صنعت را کشف کنند.

کاربران به راحتی می‌توانند در این سایت منابع ارزشمند را پیدا کرده‌ و کشف کنند. پالت رنگی وب‌سایت یک رویکرد آینده‌نگر را نشان می‌دهد و صفحه اصلی آن با تصاویر متقاعدکننده از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.

همچنین، شما از طریق مطالعه‌ مقالات آموزنده سایت می‌توانید اطلاعات عمیق‌تری در مورد دانش کسب و کار و توانایی ارائه راهنمایی‌های استراتژیک در بخش‌های مختلف کسب کنید.

ورود به سایت Ronald Berger

سخن پایانی

مشاوره کسب و کار یکی از خدمات پرطرفدار و مهمی است که این روزها در سراسر دنیا مورد استقبال و توجه کارآفرینان قرار گرفته‌ است. مشاوران کسب‌وکار به شما کمک می‌کنند بتوانید بیزینس خود را ارتقا ببخشید و برخی از مشکلات موجود در آن را رفع کنید. بنابراین اگر احساس می‌کنید نمی‌دانید کار و سرمایه گذاری خود را از کجا آغاز کنید، یا دچار کاهش درآمد و بازدهی شده‌اید و مدیریت خوبی ندارید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات خود را حل کنید‌.

ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به تعریفی از مفهوم مشاوره‌ در کسب و کار پرداختیم و مزایای آن را بررسی کردیم. سپس برخی از معتبرترین سایت‌های ارائه‌کننده این خدمات در ایران و خارج از آن را به شما معرفی کردیم. نظر شما درباره‌ اهمیت کمک گرفتن‌ از مشاوره‌ کسب و کار چیست؟ نظرات ارزشمند خود را درباره‌ بهترین مشاوران کسب‌وکار در دنیا، با ما به اشتراک بگذارید.

معرفی 10 سایت معتبر مشاوره کسب و کار ایرانی و خارجی+ بررسی ویژگی آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top