آتش سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد تهران + عکس


به گزارش اختاز نیوز به نقل از ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به سازمان آتش نشانی آن منطقه اعلام شد که در پی آن چندین خودرو آتش نشانی و تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این منطقه خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران است، یک ایستگاه کمکی با تجهیزاتی از تهران به این محل اعزام شد.

پس از این آتش سوزی دود زیادی به آسمان بلند شد به طوری که تا چند کیلومتری محل حادثه دیده می شود. در حال حاضر آتش نشانان در حال اطفای حریق در آن محل هستند و گزارش یا خبری دیگری از جزئیات این حادثه منتشر نشده است.

جزئیات بیشتر این حادثه و خسارات وارده پس از پیگیری از سوی مسئولان اعلام خواهد شد.

15:00- در همین رابطه سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران جزئیات بیشتری از این حادثه را اعلام کرد و به ایسنا گفت: وقوع این حادثه ساعت 13:57 امروز در سامانه 125 گزارش شد. با توجه به اینکه این منطقه خارج از محدوده حریم آتش نشانی شهر تهران بود، معاونت عملیات و ستاد فرماندهی با سازمان آتش نشانی این منطقه هماهنگ شد و در نهایت مقرر شد ایستگاهی به همراه یک دستگاه تانکر آب به محل اعزام شود. یک نیروی کمکی

ملکی بیان کرد: آتش نشانی شهرک صنعتی شمس آباد، شهرهای صنعتی مجاور، آتش نشانی باقرشهر و …. با حضور در محل گفت: آتش نشانان تهرانی نیز در محل حاضر شدند و متوجه شدند که آتش سوزی در یک کارخانه 2000 متری تولید مبلمان پلیمری رخ داده و شعله های آتش بیش از 60 درصد این فضا را فرا گرفته است. علاوه بر این، فضای داخلی این کارگاه مملو از تینر، مواد نفتی و … بود که باعث گسترش سریع آتش و دود کثیف شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه بر اثر شدت آتش سوزی قسمت هایی از سقف ها نیز تخریب شده است، گفت: در حوالی این محل کارگاه تولید پتروشیمی وجود داشت که احتمال سرایت شعله های آتش وجود داشت. به آن در این راستا آتش نشانان به روش های مختلفی برای مهار شعله های آتش و جلوگیری از سرایت آن به سایر نقاط اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از گسترش آتش جلوگیری کرده است، گفت: شعله های آتش مهار شده اما خاموش نشده و آتش نشانان همچنان به اطفای آن ادامه می دهند. به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر آتش به طور کامل خاموش و عملیات رنگ آمیزی انجام شود.

به گفته مالکی، اگرچه این حادثه خسارات مالی زیادی به بار آورد، اما گزارشی از تلفات جانی بر اثر آن گزارش نشده است.

آتش سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد تهران + عکس

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top