معرفی 10 اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی و انگلیسی+ امکانات مهم آن‌ها


این روزها به لطف اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف، یادگیری زبان تبدیل به کار ساده و آسان‌تری شده‌ است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که زمان یا پول کافی برای ثبت‌نام در کلاس و دوره‌های آموزشی ندارند، یادگیری از طریق اپلیکیشن‌ها یک پیشنهاد مناسب برای شماست! ما قصد داریم در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به معرفی چند نمونه اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی و انگلیسی بپردازیم.

این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند بتوانید دایره واژگان و لغات خود را افزایش دهید، دستور زبان یاد بگیرید و مهارت‌های تلفظی خود را بهبود ببخشید. پس اگر قصد دارید زبان آلمانی را از طریق برنامه‌های موبایل یاد بگیرید، تا پایان این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار همراه ما باشید.

معرفی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی و انگلیسی

اگرچه برای یادگیری زبان، ثبت‌نام در کلاس‌های حضوری و مجازی انتخاب بهتری است، با این حال آموزش از طریق برنامه‌های موبایل و کامپیوتر نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی برای برخی از افراد باشد. یادگیری‌ از طریق این برنامه‌ها به شما کمک می‌کند با سرعت و برنامه‌‌ خودتان پیش بروید و در عین حال به درس، کار و سایر وظایف شخصی و اجتماعی خود نیز برسید.

خوشبختانه تعداد زیادی برنامه برای یادگیری زبان‌ آلمانی‌ وجود دارد، اما انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزشی زبان آلمانی، بیشتر به هدف و سبک آموزشی شما بستگی دارد. مثلا برخی از این برنامه‌ها فقط به آموزش‌ لغت و اصطلاحات آلمانی‌‌ می‌پردازند، هدف برخی از‌ آن‌ها آمو‌‌زش دستور زبان است و عده‌ای دیگر بر آموزش‌‌‌ تلفظ و یادگیری‌‌ شنیداری تمرکز دارند.

ما در ادامه‌ این مقاله به معرفی برخی از این اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی به فارسی و انگلیسی می‌پردازیم و ویژگی‌های مهم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1.‌ اپلیکیشن‌ فارسی چرب زبان

اپلیکیشن فارسی چرب زبان را میتوان یکی از بهترین برنامه‌های آموزش زبان آلمانی در ایران دانست. اگر به سایت چرب‌ زبان‌ مراجعه کنید می‌توانید منابع یادگیری متعددی را ببینید که کاملا رایگان در سایت آن قرار گرفته‌ است. شما از طریق مراجعه به سا‌یت نیز می‌توانید این نکات را یاد بگیرید؛ با این‌حال در اپلیکیشن‌ چرب‌زبان نیز درس‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌‌ برای یادگیری تلفظ، واژه، دستور زبان و اصطلاحات مخصوص استفاده کنید.

فضای این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی کاملا فارسی است. قیمت اشتراک‌های آن نیز مناسب است و در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها می‌تواند یادگیری شما را تا 40 درصد افزایش ببخشد. برای دانلود این برنامه می‌توانید از طریق لینک زیر به سایت چرب زبان مراجعه کنید.

لینک ورود به سایت چرب زبان

2. معرفی نرم‌افزار نصرت برای اندروید، آیفون و ویندوز

نصرت هم یکی دیگر از نرم‌افزارهای آموزش زبان آلمانی است که شما می‌توانید نسخه اندروید یا ویندوز آن را دانلود کنید و از طریق آن به یادگیری زبان‌ آلمانی بپردازید. این برنامه‌ بیشتر بر آموزش مکالمه تمرکز دارد و کاربردی‌ترین مکالمات روزمره را به صورت تصویری در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

هم‌زمان که مکالمات اجرا می‌شود، شما می‌توانید ترجمه آن‌ها را نیز همراه با متن و تصویر در برنامه ببینید. نسخه‌ اندروید و ios این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی رایگان نیست و شما برای استفاده از آن باید نسخه‌‌ را خریداری نمایید.

لینک ورود به موسسه زبان نصرت

3. اپلیکیشن Metalanguage برای افراد مبتدی

اگر تازه می‌خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید و مبتدی هستید، برنامه Metalanguage یک پیشنهاد خوب برای شما است. این اپلیکیشن جزو برنامه‌های فارسی خوب برای یادگیری آلمانی است که بیشتر بر آموزش‌ واژگان و عبارات آ‌لمانی‌ تمرکز دارد.

امکانات این برنامه رایگان است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید آن در گوشی خود نصب کنید و از آموزش‌های آن بهره‌مند شوید. برای دانلود اپلیکیشن Metalanguage بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد سایت دانلود آن شوید.

دانلود برنامه metalanguage

4. معرفی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی “زبان بیاموز”

بیاموز کار خود را در سال 1395 و با هدف گسترش محتوای آموزشی به زبان فارسی شروع کرد. هدف بیاموز تولید بستر و محتوایی است که به فارسی زبانان در یادگیری زبان‌های خارجی کمک کند. در طول این زمان، بیاموز توانسته‌ برخی از بزرگترین پروژه‌های حوزه آموزش ز‌‌بان را در ایران مانند دیکشنری آموزشی بیاموز، اپلیکیشن زبان بیاموز‌ یا وبسایت آموزشی بیامو‌ز اجرایی کند.

تیم بیاموز به طور ثابت در حال گسترش محصولات موجود و توسعه محصولات جدید است و در این راه از کمک بسیاری از کاربران خود استفاده کرده‌ ا‌ست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و دانلود اپلیکیشن بیاموز‌‌‌ علاوه بر آموزش زبان آلمانی، زبان‌های عربی، اسپانیایی، ترکیه و فرانسوی را نیز یاد بگیرید. از طریق لینک زیر می‌توانید وارد سایت‌‌ بیا‌موز شوید.

لینک ورود به سایت بیاموز

5. معرفی اپلیکیشن Duolingo

Duolingo را میتوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آنلاین برای آموزش زبان آلمانی دانست. این برنامه یادگیری واژگان و ساختار جملات را از طریق آزمون‌ها و چالش‌های بازی آسان‌تر می‌کند. برنامه‌ Duolingo با داشتن‌ بیش از 500 میلیون کاربر یک انتخاب بسیار محبوب برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به زبان آلمانی است. سیستم یادگیری ساده و جذاب این برنامه‌، برای کسانی که می‌خواهند به‌طور یکپارچه و طبق برنامه‌ زمانی به مطالعه‌ زبان خود ادامه دهند مناسب است.

در سطوح مختلف این برنامه از شما خواسته می‌شود که سوالات استاندارد چند گزینه‌ای مطرح کنید، با صدای بلند صحبت کنید و عبارات را برای خودتان ترجمه کنید‌‌. برای اطمینان از یادگیری شما نیز یک سیستم قلب وجود دارد که با لمس آن می‌توانید درس را علامت‌گذاری کنید تا بعدا به عقب برگردید و آن‌ها را دوباره مرور کنید‌. با کلیک بر لینک زیر می‌توانید اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Duolingo را دانلود کنید‌‌‌.

لینک دانلود برنامه Duolingo از گوگل پلی

6. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Rosetta Stone

اپلیکیشن Rosetta Stone یک برنامه‌ یادگیری همه‌جانبه است که زبان آلمانی را به شیوه بصری و از طریق تصویر آموزش می‌دهد. مهم‌ترین رویکرد این برنامه‌ این‌‌ است که از تصاویر، متن، صدا و ویدئو، بدون ترجمه برای آموزش زبان‌ استفاده می‌کند.

شما در این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی، کلمات و عبارات جدید را از طریق تصاویر یاد می‌گیرید و با تلفظ صحیح آن‌ها توسط افراد بومی آشنا می‌شوید. علاوه بر این،Rosetta Stone پلتفرمی ارائه‌ می‌کند که در آن می‌توانید یادگیری دروس را با کمک معلم‌ها به صورت زنده برنامه ریزی و تمرین کنید. این یک ویژگی خوب برای افرادی است که نمی‌خواهند به تنهایی و بدون مربی به یادگیری‌ و تمرین‌ بپردازند.

لینک دانلود برنامه rosetta stone از گوگل پلی

7. معرفی اپلیکیشن آموزشی Fluentu

Fluentu یک پلتفرم آموزشی مبتنی بر ویدئو است که از کلیپ‌های رسانه‌ای معتبر برای آموزش زبان آلمانی مجهز به زیرنویس‌های تعاملی، فلش کارت‌ها و آزمون‌ها استفاده می‌کند. بسیاری از افراد، این برنامه را بهترین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی می‌دانند که روش مفیدی برای آموزش‌ به شیوه‌ زبان‌‌ مادری دارد.

شما در این برنامه می‌توانید ویدئوهای مختلف را تماشا کنید و با کمک زیرنویس‌ها با واژگان و جمله‌بندی آن‌ آشنا شوید. در ادامه، برای هر درس فهرستی از کلمات ارائه می‌شود که همراه با مثال‌های متعدد از نحوه‌ استفاده از هر کلمه در یک جمله تثبیت می‌شود. آزمون‌های تطبیقی پایان درس نیز دانش شما را آزمایش می‌کنند تا متوجه میزان یادگیری شما شوند.

لینک دانلود برنامه fluentu از گوگل پلی

8. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Memrise

Memrise برنامه آموزش زبان از طریق فلش کارت است که از یادداشت‌ها برای تقویت واژگان استفاده می‌کند. هدف اصلی این اپلیکیشن این است که شما را وادار کند کلمات را از طریق اتصال به تصاویر و دیالوگ‌ها در ذهن خود تثبیت کنید. برای رسیدن‌ به این هدف، واژگان در یک زمینه‌ طنز با دیالوگ‌های جالب قرار می‌گیرند تا بیشتر در یاد شما‌ باقی بمانند.

اگرچه این اپلیکیشن روش رمزگذاری جالبی برای واژگان دارد، اما آموزش‌های گرامر آن محدود است و باید با منابع دیگر تکمیل شود. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

لینک دانلود برنامه memrise از گوگل پلی

9. معرفی اپلیکیشن‌‌ Busuu

Busuu یک برنامه جامع آموزشی است که واژگان و دستور زبان را پوشش می‌دهد و تمرین‌های خاصی برای خواندن‌ و نوشتن‌ دارد. در این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی یک پلتفرم چت نیز وجود دارد که برای افرادی که دوست دارند با مردم ارتباط برقرار کنند و درباره‌ علایق آموزشی خود صحبت کنند مناسب است. برخی از ویژگی‌های این برنامه عبارت است از:

  • امکان یادگیری واژگان کلیدی که توسط افراد بومی تلفظ می‌شود
  • دسته‌بندی دیالوگ‌های درس مشتمل بر کلمات و عبارات تازه
  • جلسات تمرین صحبت کردن‌ با سایر کاربران
  • ضبط عبارات نشان داده‌ شده‌ بر روی صفحه‌ نمایش
  • تمرین نوشتن‌ با ویرایش اختیاری توسط سایر اعضا

دانلود و ثبت‌نام در این اپلیکیشن رایگان است؛ اما برای بهره‌مندی از برخی امکانات آن باید اشتراک تهیه کنید. شما می‌توانید این‌‌ برنامه را از طریق لینک زیر دریافت کنید.

ورود به لینک دانلود اپلیکیشن busuu از گوگل گلی

10. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Drops

اپلیکیشن Drops یک گزینه‌ عالی برای افرادی است که می‌خواهند در ساعات محدودی از روز به یادگیری زبان آلمانی بپردازند. این برنامه شامل نوعی بازی با کلمات است که موجب بهبود حفظ واژگان در شما می‌شود و تنها با پنج دقیقه در روز، این کلمات را با شیوه‌ای سرگرم کننده‌ و همه جانبه به شما آموزش می‌دهد.

طراحی اپلیکیشن Drops (قطره) نسبتا مینیمالیست و از نظر بصری جذاب است. این برنامه از متن، تصاویر و صدا هنگام آموزش کلمات استفاده می‌کند تا آن‌ها را بهتر در ذهن شما تثبیت کند. جلسات آموزشی آن مانند بازی هستند و از شما می‌خواهند که پاسخ‌ها را بکشید و رها کنید و روی صفحه‌ نمایش خود ضربه بزنید. نسخه‌ رایگان این اپلیکیشن محدود است و شما برای دسترسی به دوره‌های بالاتر باید هزینه پرداخت کنید.

ورود به لینک دانلود اپلیکیشن drops از گوگل پلی

سخن پایانی

زبان آلمانی یکی از زبان‌های پرطرفدار در جهان است. شما ممکن است به دلایل متعددی به دنبال یادگیری این زبان‌ باشید؛ مثلا قصد مهاجرت به آلمان را دارید، برای کسب و کار ترجمه یا دریافت پروژه‌های آلمانی می‌خواهید زبان‌‌ یاد بگیرید و یا فقط برای علاقه‌ خود به دنبال‌ آن هستید. اگر شرایط ثبت‌نام در کلاس‌ها و دوره‌های آموز‌ش حضوری را نداشته‌ باشید، استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی یک پیشنهاد مناسب و کاربردی برای شماست.

ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به معرفی 10 اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی پرداختیم که به شما کمک می‌کنند بتوانید واژگان، دستور زبان و مکالمه آلمانی‌ یاد بگیرید و مهارت‌های خود در این حوزه‌ را بهبود ببخشید. نظر شما درباره‌ این اپلیکیشن‌‌ها و مزایای استفاده از آن‌ها چیست؟ اگر برنامه خوبی می‌شناسید که از طریق آن میتوان ز‌بان آ‌لمانی یاد گرفت، نام و نظر خود را درباره‌ آن با ما به اشتراک بگذارید. خواننده‌ نظرات ارزشمند شما هستیم.

معرفی 10 اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی و انگلیسی+ امکانات مهم آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top