همکاری مسکو و پکن ادامه خواهد داشت/ انگلیس بزرگترین مانع توافق مسکو و کیف است


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که با وجود فشارهای غرب، چین می تواند از منافع ملی خود محافظت کند و روسیه به تقویت همکاری با این کشور ادامه خواهد داد.

روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که چین نمی تواند به دنبال تقویت همکاری با اروپا و در عین حال حمایت از بزرگترین تهدید امنیتی اروپا (روسیه) باشد.

پشت پرده اتحاد ایران، روسیه و چین/ تیغ تهران در برابر هژمونی آمریکا

خبراقتصادی: با آغاز جنگ در اوکراین، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به همکاری های راهبردی تهران، مسکو و پکن از فصل جدید تقابل ها نوشتند; فصلی که در آن رقبای دیرینه واشنگتن با تکیه بر راه حل های مشترک تلاش می کنند هژمونی ایالات متحده را به چالش بکشند.

پسکوف در واکنش به تلاش های آمریکا برای قطع روابط بین پکن و مسکو گفت: چین کشوری کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توانایی حفاظت و دفاع از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ما است و ما همکاری خود را افزایش خواهیم داد.

وی همچنین گفت که مخالفت کی یف با ادامه مذاکرات صلح در استانبول به دلیل فشار مستقیم انگلیس است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در سال 2022 خواسته های جدیدی از اوکراین دارد یا خیر، گفت: ما به خوبی می دانیم که مراحل اولیه امضای توافقنامه پشت سر گذاشته شده است. علاوه بر این، همه به خوبی می دانند که چه چیزی باعث شد اوکراینی ها به مذاکرات ادامه ندهند و امضای توافقنامه را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات شرکت کردند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن رخ داد.

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ روابط ایروان و باکو استقبال می کند، گفت: این مذاکرات برای حل کامل اختلافات بین کشورها ضروری است.

وی در پاسخ به اعتراضاتی که برخی از شهروندان ارمنستان علیه امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان انجام دادند، گفت: ما نمی خواهیم در این مورد اظهار نظر کنیم. می دانید که ما طرفدار ادامه مذاکرات باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم که این مذاکرات برای تنش زدایی و در نهایت حل و فصل مناقشات و دستیابی به توافق بر سر پیمان صلح ضروری است.

همکاری مسکو و پکن ادامه خواهد داشت/ انگلیس بزرگترین مانع توافق مسکو و کیف است

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top